Pagina 45 van de 55 EersteEerste ... 35414243444546474849 ... LaatsteLaatste
Resultaten 441 tot 450 van de 544
  1. #441
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Lastig dat, wanneer je hier iets schrijft, je het tussendoor niet kunt opslaan. Heb ik net een heel bericht geschreven, op een verkeerde knop gedrukt en kan ik alles weer opnieuw schrijven. Een concept automatisch opslaan zou wel handig zijn. Misschien is er wel iets dat dat kan, maar dat weet ik niet. Meestal wordt het nieuwe bericht dan wel wat, dat dan wel weer. Nou wat heb ik te melden? Dat de garagedeur nu elektrikies open en dicht gaat en dat deze ouwe nu niet meer hoeft te zeulen met een zware stalen kanteldeur. En dat de installatie van een Android Carplay in de pcm van de 997 op een teleurstelling is uitgelopen omdat het scherm een te lage resolutie heeft voor de Carplay. Helaas pindakaas. Het beeldscherm is van 2011 en kan de pixels van de huidige techniek niet aan. Gevolg is een slecht/onscherp beeld.
    Terug naar waar het hier om gaat, de 924. Ik heb eerder al verteld, dat ik het stuurslot compleet met lager had vernieuwd. Gaf enigszins verbetering aan de speling die ik in het stuur voelde, maar was nog niet afdoende. De axiale speling bleef helaas. Nu heb ik op het Duitse Transaxlegarage.de een soortgelijk item gevonden en daar spreken ze over een kunststof of dun metalen opvulhuls die tussen het lager van het stuurslot en de stuurstang zou komen te zitten. Zie foto van mijn stuurslot, een voorbeeld van hoe het zou moeten en wat voor een lager of opvulling het zou moeten zijn. Herkent iemand dat?

    Zo is het bij mij
    20230810_154922 web.jpg

    Zo zou de situatie moeten zijn
    IMG_3574.jpeg

    Het zou dan gaan om de witte kunststof bus
    7A2FA938-8276-4A1D-88B3-7B8BB2D8A401.jpg


  2. #442
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    128

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Goed om te zien dat het perfectioneren van de 924 door blijft gaan! Voordeel van de 924 is dat de term schermresolutie niet in het woordenboek staat . Tenminste, die 1 DIN retro gestijlde digitale radio van Porsche lijkt me totaal onbruikbaar door het formaat, dus daar sta ik niet bij stil. Bij mijn 924 de afgelopen weken niks nieuws


  3. #443
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Die bus herken ik ja, weet niet of ie er bij mij tussen zit, maar zit ergens nog wel in een doos met reservedelen. Zal eens kijken als mijn stuur los is of dat ding er zit.


  4. #444
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Bastibum, ik denk dat die gekke 924 me nog wel even van de straat houdt. Haha. En mijn Hamburg SQ24 neemt het ook niet zo nauw met de resolutie het scherm van 1cm x 4cm....
    Riggard, ik peuter de zaak eerst even los en dan laat ik het je weten. Vergeleken met de afgelopen dagen wordt het de komende dagen bloedheet, dus kan ik mooi mijn mancave in.


  5. #445
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Die doorschijnende plastic bus 171 419 341 zit er bij mijn af fabriek ook in en is inderdaad bedoelt om de speling op te vangen.
    Heb die van mijn vervangen en geen speling meer.
    Nieuw nog overal te koop, see link https://www.heritagepartscentre.com/...port-ring.html
    en zitten in meerdere VW en Porsche modellen.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  6. #446
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    En begrijp ik het dan goed, dat die kunststof bus dan aan de achterzijde tegen het stuurslot komt te zitten? Dus eerst die kunststof bus over de stuurstang schuiven met de conische kant naar het stuur gericht en dan het stuurslot monteren.


  7. #447
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    https://www.heritagepartscentre.com/...port-ring.html
    zo zat het ook bij mij, maar herinner het niet precies meer, reeds enkele jaren geleden en niet vastgelegd middels photos.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  8. #448
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Bedankt voor je reactie Pierro. Ik heb het inmiddels losgehaald. Ik zie nu hoe het zit. Ik heb dat de eerste keer volledig over het hoofd gezien. Maar ik kan niet zeggen dat er nou zo erg veel speling op zit, die ervoor zou kunnen zorgen dat ik die axiale speling kan verklaren. Maar goed. Ik ga hem vervangen en dan zie ik wel weer. Dat busje is nog volop te koop. Tussen de €2,45 en €5,95 en allemaal ver weg bij mij vandaan, dus met €7,95 verzendkosten........Ik ga eens even informeren bij de lokale VW dealer. Wordt vervolgd.

    DSC04467 web.jpg


  9. #449
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Smile Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Zo daar zijn we weer met een update in the never ending story of mijn 924. Wat hebben we vandaag in de aanbieding? Nou gewoon een hardnekkig kwaaltje. Een paar dagen geleden heb ik daar nog over geschreven. Het ging om de axiale speling in het stuur. Met andere woorden, ik kan het stuur van boven naar beneden bewegen. Nog duidelijker als ik aan het stuur trek voel ik speling en als ik het naar beneden trek ook. Ik had dus bedacht dat het zou kunnen liggen aan de kunststof bus die achter het stuurslot zit. Dus videootjes loeren, goed opletten wat ze doen en zelf aan de gang. Eerst zo'n busje besteld. 1? Nee gelijk 2. Ik weet precies hoe dat gaat. Ik had al gezien dat het lastig zou zijn om die bus te monteren en dan gaat het bij mij geheid fout.

    Ik was aan het prutsen om dat kunststof busje te vervangen boven bij het stuurslot. Wat een gehannes. Je krijgt het busje wel in het koperen stuurslotlager maar dan krijg je hem niet over de stuuras. Omgekeerd krijg je de bus wel op de stuuras, maar dan krijg je het stuurslot er niet op. En toen ik ging kijken, meten en vergelijken met het oude busje, kreeg ik het donkerbruine vermoeden dat iets anders de oorzaak van de speling zou moeten zijn. Het leek er namelijk op, dat dat nieuwe busje de speling never nooit zou opheffen. De oude bus was vrijwel gelijksoortig. Als je alleen bent kun je niet én aan de stuurstang trekken én in de motorruimte kijken wat er gebeurt. Dus ben ik met de smartphone aan de gang geweest en heb ik gefilmd wat er gebeurde. Nou op het filmpje kwam het bekende aapje uit het mouwtje.

    Van de bovenste kruiskoppeling van de stuuras die net onder de rembekrachtiger zit is één pootje volkomen gaar. Ik kan helaas niet het filmpje hier plaatsen. In het begin van mijn geknutsel aan de auto had ik al een gebruikte stuuras op de kop getikt omdat er in de originele behoorlijk speling zat. De stang die ik toen gekocht heb, was gevoelsmatig zonder speling. En was er wel speling geweest dan had ik hem uiteraard niet gemonteerd. Maar dat is dus een soort kat in de zak geweest. Ik vermoed dat er zoveel oud (hard) vet in heeft gezeten, dat dit nu in het gebruik los is gekomen en de speling zich nu openbaart. Al met al kan ik nu dus op zoek naar een goeie zonder speling. Iemand van hier nog zo'n ding liggen?? Of weet iemand hoe die kruiskoppelingen zijn te reviseren. Daar zal een oplossing voor zijn want bijvoorbeeld bij Partworks in Duitsland bieden ze gereviseerde exemplaren aan. Ik denk dat dat nog het makkelijke deel van de operatie gaat worden. Want hij moet natuurlijk ook nog "even" vervangen........
    U hoort van mij.
    Laatst gewijzigd door Beer924; 08/12/2023 om 15:05.


  10. #450
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    https://www.rosepassion.com/en/47841...8419951a-P8752

    Is dit het onderdeel wat je zoekt ? nieuw nog steeds verkrijgbaar, of zoek je een gebruikte...
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •