Pagina 27 van de 53 EersteEerste ... 1723242526272829303137 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 270 van de 522
  1. #261
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ach Ronald, dan schroef ik het stationaire toerental wel iets op met de gasklepschroef.


  2. #262
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Vind het zelf altijd erg mooi als een motortje perfect rond loopt op een erg laag stationair toerental, teken dat alles 'klopt'.
    Volgens mij zijn die toerentallen uit het boekje vaak ook met wat marge, zodat het altijd goed is.
    Maar misschien ben ik een snob


  3. #263
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Zo is het maar net. En eigenlijk zou de motor moeten lopen alsof ie zo uit de fabriek komt. En zo laat het zich wel aanhoren.

    Oh ja. De ruitenwissers hebben besloten dat ze mij gaan negeren. Ik kan doen met het stengeltje aan de rechterzijde van de stuurkolom wat ik wil, maar er gebeurt niets anders dan dat ze kennelijk de verplichting voelen om in stand 2 te gaan bewegen, maar dan wel op een tempo, dat daar geen effect van te verwachten is. Oh ja en ze komen ook niet naar huis terug. Blijven gewoon stilstaan, daar waar het moment van stoppen wordt aangevraagd. Interval en stand 1 hebben vermoedelijk een uitkering aangevraagd en werken helemaal niet.
    Dus volgende week weer lekker knutselen en hopenlijk het probleem oplossen.
    Laatst gewijzigd door Beer924; 23/07/2022 om 21:15.


  4. #264
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Maar ja. Ik had weer geen rust in mijn kont en even geen zin om weer in de zon te zitten, dus toch maar even de garage ingedoken. Die ruitenwissers blijven dan in je hoofd zitten hè.
    Ik heb de stuurkolomschakelaar gedemonteerd en voor zover ik het durfde, uit elkaar gehaald. Ik laat altijd het liefst zaken, waarvan ik geen overzicht heb in elkaar zitten. Er springt maar zo iets weg, of er breekt een palletje af. Dat soort dingen.
    Maar goed, de laatste actie tegen de weigerende ruitenwissers was die van een aanval met WD40. Tjonge de hele schakelaar onder de bagger. Eerst zoveel mogelijk met remmenreiniger de zaak ontvet. Droog geblazen en dan eens kijken wat en hoe het zit. Ik zag dat er 4 contactjes zaten op de schijf van de richtingaanwijzer schakelaar. Die 4 contactjes waren behoorlijk geoxydeerd. Zie de foto. Dus met een koperen borstel schoon gemaakt. Op de plaat van de ruitenwisserschakelaar zit een rond koperen contact. En ik moet me wel erg vergissen als dat ronde koperen contact niet contact maakt met die 4 kleine contactjes. Maar misschien speelt het contact ook wel dieper in de schakelaar plaats.
    In ieder geval alles verder schoongemaakt met wattenstaafjes met spiritus en papier. Dan maar weer proberen. Geen goed resultaat. Alleen stand 2.
    Weer uit elkaar en nog maar weer verder reinigen. En ja hoor. 1e stand, 2e stand, retour naar de ruststand en ook de interval lijkt het weer te doen. Ik hoor het relais in ieder geval klikken. Bij een droge ruit en alleen op contact werkt alleen de 2e stand. Maak ik de ruit nat, dan werkt ook de 1e (langzame) stand en dreigt de interval ook wat te doen. Maar het werkt weer. Misschien dat de wisserarmen een beetje teveel druk op de voorruit hebben. Om dat te verhelpen heb je alleen een beetje domme kracht nodig om ze iets te verbuigen. Of.......... zijn er verschillende soorten ruitenwisserarmen in omloop (waarom verbaast me dat niet?) en zou het kunnen zijn dat deze die erop zitten teveel gebogen zijn?

    20220724_122301-gemarkeerd.jpg


  5. #265
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik ergerde me al een tijdje aan de vergeelde wijzers van het klokje in het dashboard. Heb je allemaal meters met mooie rode wijzers en één zo'n vergeeld ding.

    20220725_133608.jpg

    Via Ebay Kleinanzeigen een mooi exemplaar voor, uiteindelijk een acceptabele prijs van €30 (incl. verzenden!) kunnen kopen. Helaas dan toch weer een heel klein krasje in het glas, maar het ging me om de wijzers en die zijn mooi rood.
    Ik heb getwijfeld aan de originaliteit van de lokatie van het klokje zoals werd beweerd. Maar ik heb het klokje er nu uit gehad en het gat is zo professioneel strak en ook de lengte van de bedrading geeft ook geen mogelijkheid om het klokje ergens anders te plaatsen, dat ik het haast wel moet geloven.

    20220725_133640.jpg

    Waarom er dan toch aftermarket stekkers zitten, dat is me dan weer een raadsel. Origineel zou er in de console een buitentemperatuurmeter hebben gezeten. Die heb ik overigens nog.
    De laatste eigenaar heeft die meter vervangen door een olietemperatuurmeter. Goeie zet. Olietemperatuur is belangrijker dan de buitenteperatuur.

    Zo ziet het er weer strak uit. En ja, het klokje doet ut!

    20220725_133830.jpg

    De isolatie achter het dashboardkastje viel natuurlijk als stof uit elkaar. Daar zat een soort noppen schuimrubber als geluidisolatie. Ik weet niet of dat origineel is, want er zit ook nog ander spul, maar ik heb nieuwe gehaald.
    Er zijn nog meer plaatsen waar het schuimrubber of foam helemaal vergaan is. Dan kan ik dat gelijk vervangen.
    Later meer en natuurlijk foto's.


  6. #266
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Netjes, en apart idd met dat dashboard. Het oogt wel heel netjes, dus moet bijna wel origineel zijn zou je zeggen.

    Kun je het krasje niet weg polijsten? Je kunt het glaasje ook wisselen door de zwart ijzeren ring los te peuteren, maar is nogal riskant. Je zou je oude kunnen proberen los te halen om de wijzers te spuiten? Toch niks te verliezen


  7. #267
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik vind het zo wel weer prima. Dat lospeuteren van zo'n ring heb ik al eens geprobeerd. Was niet zo'n succes.....


  8. #268
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    En weer wat geleerd.
    Deze week weer druk geweest met de ruitenwissers die het nu weer doen zoals ik het zou willen, afgezet tegen de tijd waarin ze ontwikkeld werden natuurlijk. Zie daarvoor het afzonderlijke draadje van de trage ruitenwissers in de rubriek "elektrisch".

    Maar bij het testen van de ruitenwissers hoort natuurlijk ook de werking van de ruitenspuiters. Nou, links deed het, rechts niet. Zal wel verstopt zitten dacht ik. Klopte, maar niet waar je het zou verwachten, dus in het kopje.
    Nee, er zat een terugslagklepje in de leiding van de rechter spuit. En die zat dus vast. Daar kwam geen water meer door. Ik heb geprobeerd om hem schoon te maken, maar dat lukte niet. Je zult hem wel uit elkaar kunnen halen, maar dan gaat het bij mij geheid kapot.
    Ik heb gekeken in het grote magazijnboek van Porsche en zag dat er in beide slangetjes naar de spuitmondjes zo'n terugslagklepje zou moeten zitten.
    Gezocht op internet en dan kom je al gauw in de wereld van de aquariums terecht. Bij de lokale dierenspeciaalzaak heb ik twee nieuwe terugslagklepjes gehaald een T-stukje en 2,5 meter nieuwe slang van 4 mm. Ik was voor €7 klaar.
    Beide terugslagklepjes gemonteerd en deels de oude slang vervangen.
    Hoewel de kracht van de straal nog steeds is te vergelijken met die van een ouwe man met prostaatproblemen werkt alles wel weer. Oh ja. En de ruitenwissers werken ook als ik de spuiterij bedien!
    Toch was het wel slim bedacht. De gedachte achter die terugslagklepjes is natuurlijk, dat je direct water krijgt als je er om vraagt en dat het niet eerst 2 meter moet overbruggen vanuit de tank.
    Zondag laat ik de benzinedruk(ken) meten. Het zou me niet verbazen als er weer iets aan het licht komt, wat beter onbekend had kunnen blijven
    Zoals gebruikelijk laat ik het jullie weten.

    20220729_125606.jpg

    20220729_130145.jpg
    Laatst gewijzigd door Beer924; 29/07/2022 om 14:40.


  9. #269
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Stopt het dan nooit? Nee eigenlijk niet.
    De bekleding in de kofferruimte was wel mooi en vooral ook nog schoon, maar lag er een beetje rommelig in. Ik durfde het er eigenlijk niet goed uit te halen. Het foam aan de achterzijde had losgelaten van de bovenzijde. Er waren scheuren en daardoor was het een slappe hap geworden. Met spuitlijm alle losse stukken weer vastgelijmd. Nou, het ligt er een stuk beter in vind ik. Het is weer wat steviger. Vooral de zijflappen die boven die diepe wielbakken liggen zitten nu beter. Helaas geen foto's. Gewoon vergeten.
    Ik heb ook nog een paar korte wielbouten gescoord. Iemand weleens het reservewiel, het thuiskomertje proberen vast te zetten met die malle lange wielbouten? Ga nie lukken nie. Dus een paar korte wielbouten geregeld. Of dat Faltrad nu nog werkt of niet, ik kan het wel monteren in geval van nood


  10. #270
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Sowieso vind ik dat reservewiel geweldig 😂 tegenwoordig krijg je een busje schuim en daar moet je het mee doen; meer kofferruimte en minder gewicht.

    In de jaren 90 waren ze blijkbaar niet zo kritisch en offeren ze de halve kofferbak op. Het zit ook op zo'n lekker onpraktische plaats qua spullen erin en eruit tillen. En dan heb jij nog een vouwband... De ouderen zoals mijne hadden gewoon een 'echt' wiel; nog meer ruimte kwijt.

    Mooi relikwie uit andere tijden! Dat vind ik ook wel de charme van deze karretjes, je gaat echt terug in de tijd.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •