Pagina 46 van de 55 EersteEerste ... 36424344454647484950 ... LaatsteLaatste
Resultaten 451 tot 460 van de 544
  1. #451
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierro Bekijk Berichten
    https://www.rosepassion.com/en/47841...8419951a-P8752

    Is dit het onderdeel wat je zoekt ? nieuw nog steeds verkrijgbaar, of zoek je een gebruikte...
    sorry, verkeerde link, was voor een rechtsgestuurde 924

    https://www.rosepassion.com/fr/47741...ntimetre-P7224
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  2. #452
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik neem aan dat je ook de prijs hebt gezien. Belachelijk. 2 van die kruiskoppelingetjes kosten volgens mij bijna niks. Als men ze bij rose passion of partworks kan reviseren, moet ik dat ook op de een of andere manier geregeld kunnen krijgen. Maar ik wacht rustig even af of iemand zich nog hier misschien meldt met een GOEIE gebruikte.


  3. #453
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    128

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Tegen die prijs ben ik ook al aangelopen. Bij mij zit er speling op de onderste kruiskoppeling. Het is me nog niet gelukt om het te bevestigen, maar ik heb een vermoeden dat er Volkswagen en Audi's met dezelfde stuuras van de band zijn gerold.
    https://www.heritagepartscentre.com/...hoCtNEQAvD_BwE

    Dit lijkt er bijvoorbeeld op en is een fractie van de prijs


  4. #454
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik ben gisteren uiteraard ook al aan het zoeken geweest Bastibum en kwam hier terecht:
    https://www.bugparts.nl/vw-kever/ond...303-113415951b

    Maar als je dan gaat kijken naar de maten, dan kom ik een paar centimeter tekort. De totale stuurstang van mij is 44 cm. Die van een Kever van na 1974 en die er het meest op lijkt is slechts 41 cm. En meestal lukt het wel om behulp van het originele nummer uit te komen in de vervangingsmarkt, maar ook dat is niet het geval. Het grote probleem is, dat de assen van de kruiskoppelingen als het ware zijn vastgeklonken in hun behuizing. Daardoor zijn ze niet zo eenvoudig te vervangen. Je moet wel weten wat en hoe je dat doet en daar ben ik nog niet uit.


  5. #455
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Heb je die cardanstang los ? Kruiskoppeling zal normaal met circlips gemonteerd zijn. Als die gedemonteerd is, kan je precieze diameter van de bussen meten en buitenmaat koppelstuk. Dit alles natuurlijk in de veronderstelling dat de houders niet uitgesleten zijn. Normaal zou ik verwachten dat de bussen van het meest slijtgevoelige metaal zijn, maar zeg nooit...
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  6. #456
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ben gister ook even op zoektocht uit gegaan, want lijkt een bekend euvel te zijn. Paar dingen gevonden:
    - Vaak gaan ze stuk omdat er remvloeistof op landt en dat vreet m over tijd aan.
    - In theorie kun je de koppeling wisselen... Maarr porsche heeft de lager passing een soort van 'geklonken' ipv een circlip te gebruiken (is ook het geval bij die kever as die beer hierboven post)
    - bovenstaand schijnt op te lossen te zijn door de geklonken rand los te frezen, de oude eruit te perden en na installatie van een nieuwe koppeling aan beide kanten een carosserie ring met een puntlasje erop te zetten.
    - aftermarket vervanging heb ik niet echt kunnen vinden.


  7. #457
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik denk dat we het zo gaan aanpakken, zoals in de laatste alinea van Riggard.


  8. #458
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Als het idd geen circlip is, blijft enkel bovenstaande oplossing.
    (heb dat zelf nog niet voorgehad, vandaar beetje verkeerde info...)
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  9. #459
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Er zitten inderdaad geen clips in, maar een soort bergplaats die dmv een soort centrepons is geklemd. Ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven.

    20211130_122253.jpg


  10. #460
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    En blijkbaar zit de tussenas vastgeklonken op de beugel, anders was daar wel een losse stuuraskoppeling voor te vinden
    Zoiets bedoel ik dus
    https://www.autodoc.be/nty/15440692
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •