Pagina 34 van de 54 EersteEerste ... 2430313233343536373844 ... LaatsteLaatste
Resultaten 331 tot 340 van de 533
  1. #331
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    463

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Examentje dus weer gehaald, keurig!


  2. #332
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik moet zeggen dat het me ook hooglijk verbaasd zou hebben als de apk mislukt zou zijn, na alles wat ik eraan gedaan heb............


  3. #333
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ik heb al een tijdje niets van me laten horen. Eerst doordat de 924 in de garage staat te niksen en ten tweede omdat we druk zijn geweest met de voorbereiding van een toer van 3 weken in Italië met de 997.
    Het plan was om vanaf Venetië via provinciale wegen langs de kust naar het zuidelijkste puntje (Reggio) af te zakken en via de Middellandse Zee kust weer naar het noorden te rijden. Per dag een kleine 300 km rijden, hotel aan de kust of met zwembad en de volgende dag weer door. Na 9 dagen regen, storm, afgesloten wegen (dat mogen ze trouwens met de meeste provinciale wegen wel doen in Italië. Wat zijn die slecht!), verlaten dorpen, geen terrassen open, alleen in restaurants zitten eten waren we het zat en zijn we in rap tempo via de snelwegen naar Agde gereden waar we ons eigen vakantieverblijf hebben. Na 5325 km waren we daar en we blijven tot 15 juli. Het kan slechter. De 997 zal wel wat schuurplekken aan de onderzijde hebben opgelopen. Meerdere keren het asfalt geraakt. Maar jongens wat rijdt zo'n 997.2 lekker. Wat een genot. Ja ik weet het. Het is geen ouwetje meer, klopt. Maar daar heb ik dan de 924 voor.
    Goed, ook in het zuiden gaat het 924 leven verder en zit je te denken wat beter kan of had gekund. Eén van die dingen is de isolatie van de tunnelbak aan de buitenzijde. Achteraf bezien had ik daar misschien ander materiaal voor moeten gebruiken. Vraag: Is de tunnelbak te verwijderen zonder de motor eruit te toveren of moet het torretje er eerst uit omdat er geen ruimte is om te manoeuvreren.
    Oh ja, vanaf maart dit jaar zullen er met enige regelmaat stukjes van mij gepubliceerd worden in de rubriek "Waar gebeurd" in het blad Klassiek en Techniek. Het is natuurlijk niet veel anders dan wat ik hier allemaal al geschreven heb, maar nu is het per uitgave een mooi verhaal. Ik heb al eerder (volgens mij ergens in 2010) voor deze rubriek geschreven over de restauratie van een Renault 8 Gordini.
    Als ik weer terug ben in Nederland zou ik graag eens met iemand van hier een afspraak willen maken om hem/haar in mijn 924 te laten rijden. Ik wil graag weten of mijn auto het juiste 924 gevoel geeft. Ik woon in de koekstad net over de IJssel. Misschien iemand in het oosten of centrum van het land of zo. Ik hoor het wel.


  4. #334
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Mooi verhaal man! Gewoon genieten of het nu een 924 of 997 is. Lekker.

    Woon in centrum, Zeist. Altijd welkom!


  5. #335
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dat zou inderdaad kunnen. Ik kom bij je op de lijn.


  6. #336
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    463

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Lekker, geniet ervan. Dat is ook welweer het mooie aan reizen; de plannen aanpassen aan de omstandigheden.

    Aangaande het 924 gevoel... We kunnen ook nog een keer een meeting proberen?


  7. #337
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Daar was toch al sprake van. Even naar het betreffende topic schakelen.


  8. #338
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Misschien wordt dit wel het laatste berichtje over mijn robijn rode 924 Targa. Ik heb na lang wikken en wegen besloten om de 924 te verkopen.
    Reden:
    De 997 staat vooraan in de garage en heb ik de afgelopen Europareis (7500 km) vastgesteld, dat het waanzinnig fijn rijdt. Daar kan de 924 uiteraard niet tegenop.
    Gevolg daarvan is, dat de 924 veel te weinig gebruikt zal gaan worden en ik wil niet alleen maar een auto in de garage hebben staan omdat ie zo mooi is.
    Tenslotte en dit is misschien nog wel de belangrijkste reden, het rijden met een 924 kan me nog steeds niet echt bekoren. Ik kan niet zeggen waarom niet, maar het ligt me gewoon niet. Ik heb de 924 gekocht omdat ik een projectje wilde hebben zonder werkzaamheden aan de carrosserie. Nou, lees de wetenswaardigheden in dit project en je ziet dat er zo het één en ander aan gedaan is!
    Mocht je iemand weten die een dergelijke 924 zoekt, laat het me weten. Ik ga er nog niet mee op marktplaats of andere verkoopsite. Eerst maar eens even hier polsen of er animo voor is. Maar hij hoeft niet heel persé weg! Ik wil de kosten eruit hebben, maar dan heb je ook een zo goed als nieuwe 924.


  9. #339
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    463

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Jammer, maar een wijs besluit lijkt me. Zo'n auto rij je uit emotie, en als je die er niet bij hebt... Dan werkt het niet.

    Succes met het vinden van een koper, het is een hele mooie auto, maar je moet even een liefhebber / verzamelaar vinden die het op waarde kan schatten, voor veel mensen is het toch 'maar' een 924.
    Verkopen in consignatie bij een dealer of handelaar allicht een optie?


  10. #340
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    759

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja ik zie wel hoe het gaat lopen. Misschien toch eens een gokje op MP.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •