Pagina 49 van de 55 EersteEerste ... 39454647484950515253 ... LaatsteLaatste
Resultaten 481 tot 490 van de 544
  1. #481
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Oh oké. Nou dan zit ik daar wel redelijk dicht tegenaan. Maar ik durf wel lichte concessies te doen, als daarmee het origineel niet teveel wordt aangetast en ik het heel mooi passend vind.


  2. #482
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Hoi,
    ik heb toch een vraag over die stuuetamg. Hoe heb je de kruiskoppeling er nog van tussen gekregen? De oude doorgeslepen? Hoe krijg je de nieuwe er dan weer in?
    Wil het ook graag proberen..heb er nog wel een liggen met speling...

    Thanks


  3. #483
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    In eerste instantie heb ik de voorzichtige methode geprobeerd bij 1 kruiskoppeling. Dus rustig vanaf de ene kant tikken op het asje van de koppeling net zo lang tot het lagerbusje buiten de koppelingvork kwam. Maar dat was een heel gedoe. Bij de andere koppelingen heb ik de tactiek van de verschroeide aarde gebruikt en de slijpschijf erin gezet. Dat ging veel sneller. Het monteren is een andere zaak. Je haalt van het kruisje de lagerbusjes af. Let erop dat je de naaldjes allemaal in het busje houdt!!! Dan steek je het kruisje in de vork. Dan tik je of pers je van buitenaf 1 lagerbusje in een gat van de vork. Ik hoop dat je me nog kunt volgen. Daarbij is het van belang dat je het eerste busje er zover op perst of tikt, dat je het kruisje in dat lagerbusje kunt schuiven. Maar dan moet je wel ruimte aan de andere kant overhouden anders lukt dat niet. Ik heb de busjes er heel voorzichtig ingeperst met de bankschroef. Nogmaals, zorg ervoor dat de naaldjes netjes in het busje zitten. Als er eentje onderin valt en je hebt het niet gemerkt dan krijg je het kruisje er niet recht in.


  4. #484
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ah ok, duidelijk. Dus je hebt het “kruis” dus met de slijper eerst doorgestoken, zodat deze er uit kan.
    Het is me duidelijk...ga het ook eens probeer
    Bedankt


  5. #485
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Volledig off topic, maar toch. Ik krijg meldingen van mensen die zich willen aanmelden als nieuw lid, maar die dat niet voor elkaar krijgen. Is er iets mis met het forum? Iemand die daar iets van weet?


  6. #486
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Even melden bij de admin! Zal je post in dat hoekje zetten


  7. #487
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Super. Ik zag het. Dank je wel.


  8. #488
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Toch nog maar eens wat tijd gespendeerd aan de passing van het Targadak. Ik had al eens een afdichtrubber besteld bij een bedrijf in Duitsland. Dat was natuurlijk verre van origineel en toen ik het geplaatst had lag het Targadak mooi in de uitsparing. Helaas sloot het niet af waardoor het klapperde. Daar was geen afstellen aan. Het lag gewoon veel te ruim in de sponning. Ik heb het nog een keer geprobeerd met dat aftermarketrubber, maar nee, dat was het toch niet. Dus weer het "oude", maar wel originele rubber gemonteerd. Siliconenspray gespoten, maar het blijft zoals het is. Van afstellen is geen sprake. Ik heb gekeken tussen de bekleding en de kale dakplaat, maar daar zit volgens mij niets waar je aan kunt draaien, zoals ik ergens had gezien. Dus die optie valt ook af. Ik vond het ook al raar, dat je de vorm van het dak zodanig kunt wijzigen, dat het beter zou passen. En toch is er een "foto" van. Kijk maar wat ik bijgevoegd heb. Er blijft pakweg een 3 mm uitsteken. Het is wat het is. Ik heb op het afdichtprofiel een nummer gevonden inclusief de merknaam Porsche en vermoedelijk een fabricagedatum. Als ik ga zoeken vind ik dat nummer tot nu toe nergens terug. Ook niet in de PET. Probleem is, dat er diverse rubbers in omloop zijn, die verschillende diktes hebben, zowel bij Porsche zelf, als bij diverse toeleveranciers zoals Design911, Rosepassion of Partworks. Wie de oplossing heeft mag zich uiteraard melden........
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Beer924; 16/01/2024 om 10:13.


  9. #489
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Dan zou ik die bij Porsche bestellen. Zij moeten toch de juiste kunnen aanleveren ? En als die niet past, kan je daar verhaal zoeken.
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  10. #490
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    had jij toevallig die rubber besteld nalv de tip die ik gaf? en was die te losjes? Ik heb er namelijk ook nog een keer 1 besteld via aliexpress... en die is voor mijn dakje te krap, die kan ik ook een keer naar je opsturen dat je even kijkt of het werkt? Hier ligt het toch maar te liggen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •