Pagina 51 van de 55 EersteEerste ... 41474849505152535455 LaatsteLaatste
Resultaten 501 tot 510 van de 544
  1. #501
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja dat zeker. Net als wat RonaldBM ook al aangaf.


  2. #502
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beer924 Bekijk Berichten
    Ja de titel is inderdaad wel een beetje door de tijd ingehaald hè. Klopt. Maar nog steeds voldoet de aankoop aan het doel wat ik destijds voor ogen had. Ik heb het al eerder gezegd. Het lag zeker niet aan al het werk dat de vorige eigenaar aan de auto heeft verricht. Dat ik nu inmiddels zoveel heb aangepakt ligt zowel aan de staat waarin de auto uiteindelijk technisch verkeerde, maar ook vermoedelijk aan een vautje in een gen bij mezelf, dat zegt dat het altijd beter kan. Deze week krijg ik de nieuwe onderdelen voor het targadak binnen en kan dat ook weer afgestreept worden. Ik kijk uit naar de tour in april met een club 924 vrienden. Dan zullen we zien of alles zich goed houdt. Vanmorgen was het in ieder geval starten en direct mooi stationair lopen. Wat dat betreft is het al geslaagd.
    Je hebt toch niet met open dak gereden met dit weer? 😂


  3. #503
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Hahaha, goed opgelet. Nee het dak lag er los in met alleen de vergrendeling aan de voorzijde. Maar eigenlijk was het rondje niet nodig geweest. Aan het einde van de (klinker) straat wist ik al dat het goed zat met de kruiskoppelingen.


  4. #504
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    In afwachting van de onderdelen voor het targadak struikelde ik over een "glazen" targadak. Ik kon het niet laten lopen. Maar ik ben er al achter, dat dit vermoedelijk niet gaat passen in mijn auto. Dat wil zeggen, ik heb een elektrisch dak en dit is een handbediend dakje, waarvan het denk ik ook niet de bedoeling is dat het kan kiepen. Het zit met beugels enzo vast. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb net eens even gekeken, maar ik ben bang, dat het helaas niet gaat passen bij mij. Doodzonde. Heeft iemand voor mij toevallig een foto van een handbediend targadak, zodat ik kan kijken waar de verschillen in de constructie zitten? Het is wel nog een prachtig dakje, mooi getint en vrijwel krasvrij. Alleen het rubber is even een dingetje. Heeft er iemand ervaring met dit soort daken?

    20240207_114425 web.jpg


  5. #505
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Denk dat je hier het antwoord wel op weet. De elektrische versie heeft andere uitzetters achter (die plastic geleiders) en voor een haak die de micro switch indrukt als het dak op zn plek is. Gaat zo niet werken ben ik bang


  6. #506
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Word het "Saratoga"-dak genoemd
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  7. #507
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Die van mij is dus soortgelijk. Ik heb hem zeer impulsief gekocht. Alles overziend gaat het bij mij wel passen wat betreft de afmetingen uiteraard, maar krijg ik het niet fatsoenlijk gemonteerd. Wel jammer want ik dacht dat het wel heel mooi zou staan. Eens kijken wat ik er mee ga doen.


  8. #508
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    De onderdelen voor het targadak waren binnen en dat betekent dat er weer gesleuteld moest worden. Bijzonder dat die onderdeeltjes nog gewoon via Porsche leverbaar waren. Vanmiddag de oude schuimrubber (een soort tochtstrip) randen aan de binnenzijde van het dak verwijderd. Waren volledig verpulverd, dus deden geen dienst meer. Bij de bouwmarkt een rol tochtstrip gehaald en geplakt. Daarna de nieuwe onderdelen zoals de meenemers en nieuwe clips (alles origineel Porsche) erin en het hele spul weer samengebouwd. Dat ging allemaal zonder slag of stoot. Maar toen legde ik het dak er weer en zou het moeten werken. Nou vergeet het maar. Ik hoorde van alles lopen maar het dak werd niet vergrendeld met de uitzetters. Wtf is dat nou weer. Geen beweging in te krijgen. Nu vind ik de schakeling wel heel bijzonder. Contact aan, contact uit, schakelaar naar voren, schakelaar naar achteren, ik kan het niet onthouden. Wat er nu uiteindelijk gebeurde weet ik niet, maar opeens na een heleboel gepiel deed ie het weer. Gekke auto. Weer iets klaar. Kan niet wachten om eens een lekker stuk te toeren.

    DSC04588 web.jpg

    20240210_150320 web.jpg

    DSC04589 web.jpg

    DSC04592 web.jpg


  9. #509
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Mooi werk!


  10. #510
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Als je hem niet gaat gebruiken en eventueel wil verkopen
    Heb ik interesse ik heb altijd al naar zo’n raam uitgekeken


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •