Pagina 50 van de 55 EersteEerste ... 40464748495051525354 ... LaatsteLaatste
Resultaten 491 tot 500 van de 544
  1. #491
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steady Eddy Bekijk Berichten
    Dan zou ik die bij Porsche bestellen. Zij moeten toch de juiste kunnen aanleveren ? En als die niet past, kan je daar verhaal zoeken.
    Zelfs bij Porsche is het een probleem om het goeie rubber te krijgen. Dat is nu juist de kwestie. Anders had ik dat uiteraard allang gedaan.


  2. #492
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riggard Bekijk Berichten
    had jij toevallig die rubber besteld nalv de tip die ik gaf? en was die te losjes? Ik heb er namelijk ook nog een keer 1 besteld via aliexpress... en die is voor mijn dakje te krap, die kan ik ook een keer naar je opsturen dat je even kijkt of het werkt? Hier ligt het toch maar te liggen.
    Ik weet niet of dat hetzelfde profiel was. Ik kwam op het Duitse Porscheforum PFF destijds een hele verhandeling tegen over niet passende profielen van targadaken. Forumleden hadden ze los van elkaar besteld bij Porsche, Rosepassion, Partworks en telkens bleek het niet te passen. Te dik, te dun, te smal. Noem maar op. En ook nog gierend duur. Totdat iemand schreef, dat hij bij een bedrijf in Duitsland wat rubber profielen levert, een behoorlijk passend én betaalbaar exemplaar had gevonden. Te bestellen per meter. Dat heb ik ook gedaan en gepast. En toen bleek dus dat het dakje mooi in de uitsparing paste. Dat wel, maar ook dat het er eigenlijk los in lag, waardoor het wel heel gemakkelijk op en neer klapperde. Het lijkt een hardnekkig probleem te zijn, want op een ander Duits forum, Transaxlegarage.de, zijn er ook al heel wat pagina's over vol geschreven.
    Laatst gewijzigd door Beer924; 17/01/2024 om 08:56.


  3. #493
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    En daar gaan we weer verder. Kon het niet laten en ben de kouwe garage ingedoken om toch met het dakje aan de gang gegaan. Dat blijft dan toch knagen. Dak eruit genomen en de binnenbekleding eraf gehaald. Daarbij zijn er 3 clips kapot gegaan. Vermoedelijk ouderdom of de kou of eigen schuld, onkunde of ik moest maar niet zo ongeduldig zijn. Vul maar in. Hoe dan ook, ik ben nu op zoek naar een paar van die clips (zie de foto). Ja ze zijn nog te koop bij RosePassion, maar ik heb er maar 3 nodig, dus wie weet heeft iemand nog ergens een dakje staan waar nog van die clips in zitten. Bij Alibaba zijn er allerlei clips te koop, maar net niet de goeie. Ook zag ik dat de kunststof meenemers aan de achterzijde van het dak, waar de steunen in glijden die het dak omhoog, duwen gebroken zijn. Zelfde vraag als net hierboven: heeft iemand nog zoiets liggen. Overigens betreft het een elektrisch bediend dak.
    En dan waar het uiteindelijk om draaide. Letterlijk. Er zitten inderdaad twee stangen in het dak. Eentje voor- en eentje achteraan over de volle breedte van het dak. En die kun je verdraaien, waardoor je dus kennelijk de bolling, lees de breedte mee aanpassen. Overigens had dat ook gekund als het dak er nog in zit, maar daar kwam ik later (dus te laat) achter.............. Ik had het allemaal niet uit elkaar hoeven halen, maar ik heb nu wel die kapotte onderdelen ontdekt, dat scheelt dan wel weer. Nu weer de zoektocht naar onderdelen. Heerlijk. Of vullende tweecomponentenlijm, waarmee ik de scheurtjes kan vullen en het geheel niet uit elkaar zal vallen. Ach de to-do list was bijna leeg!!!!! En uiteraard weer wat foto's.

    20240117_113002web.jpg

    clip binnenbekleding targadak web.jpg

    20240117_113313 web.jpg


  4. #494
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    De clips heb ik inmiddels gevonden. Bedankt voor het zoeken


  5. #495
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    En de kunststof meenemers aan de achterzijde van het dak die bij mij gescheurd waren heb ik nog nieuw kunnen bestellen. Niet geoedkoop, maar dat moet dan maar. Alles wat je gebruikt haalt heeft ook al rond de 40 jaar in zo'n dakje gezeten. En dan weet ik precies hoe dat gaat. Een hoop werk en bij de montage knapt het kapot.


  6. #496
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Update!!!! Op 18 december schreef ik dat ik nog een illegaal rondje met de 924 wilde maken om te testen of de "kloenk" ergo speling uit de stuurkolom was verdwenen. Vandaag is de 924 naar buiten geweest, want de 997 moest op haar plek staan voor wat sleutelwerk. Gelijk de gelegenheid te baat genomen en een blokje om gemaakt. En????? Tadaaaaaa, de speling is weg. Dus de reparatie en de vervanging van de oude kruiskoppelingen is niet voor niets geweest. En van zo'n blokje om heb ik helaas geen foto's.....


  7. #497
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Hoppa! Eer van je werk


  8. #498
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Mag ik zeggen dat je titel toch wel een beetje misplaatst is ondertussen ?
    Des te meer respect voor jouw verbeteringen...
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  9. #499
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Ja de titel is inderdaad wel een beetje door de tijd ingehaald hè. Klopt. Maar nog steeds voldoet de aankoop aan het doel wat ik destijds voor ogen had. Ik heb het al eerder gezegd. Het lag zeker niet aan al het werk dat de vorige eigenaar aan de auto heeft verricht. Dat ik nu inmiddels zoveel heb aangepakt ligt zowel aan de staat waarin de auto uiteindelijk technisch verkeerde, maar ook vermoedelijk aan een vautje in een gen bij mezelf, dat zegt dat het altijd beter kan. Deze week krijg ik de nieuwe onderdelen voor het targadak binnen en kan dat ook weer afgestreept worden. Ik kijk uit naar de tour in april met een club 924 vrienden. Dan zullen we zien of alles zich goed houdt. Vanmorgen was het in ieder geval starten en direct mooi stationair lopen. Wat dat betreft is het al geslaagd.


  10. #500
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Een perfecte 924 verder perfectioneren

    Wat wil je nog meer - voldoening met je werk...
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •