Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
  1. #1
    Ingeschreven
    31/08/2013
    Locatie
    Moergestel
    Berichten
    21

    De tweede ronde: '86 924S!

    Na ruim acht jaar heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn witte 924 - stap voor stap was hij afgetakeld en ik kon verder sleutelen niet meer verantwoorden aan mijn portemonnee voor iets dat stil stond.

    Toch bleef het kriebelen, en recent heb ik me laten verleiden tot de aanschaf van een '86 924S met aardig wat werk. Gelukkig sta ik mechanisch inmiddels aanmerkelijk sterker in mijn schoenen, dus ik ga lekker aan de slag! Foto's volgen, deze loopt in elk geval!

    Sinds vorige week rustig aan de slag gegaan met:
    - Afvoeren sloten achterklep doorgestoken, zat zeker twee cm aan verstopte prut in.
    - Sloten achterklep gesteld, gaat nu weer netjes open en dicht.
    - Bougiekabels vervangen. Oude vielen nog net niet van ellende uit elkaar.
    - Targa dakje gediagnosticeerd. Een van de tandwieltjes dolgedraaid en de kabel lijkt niet op tijd te stoppen.
    volgende keer even kijken naar de microswitches en als ie op tijd stopt tandwiel vervangen.
    - Gasklep schoongemaakt, ik sta versteld dat ie niet altijd in dicht stond vastgeplakt zo veel zooi zat er in.
    - Ruzie met de kachel. Wordt niet warm. Kabel bewoog wel maar zat niet meer vast op de regelklep.
    Helaas werd ie ook niet warm toen ik met de hand het schuifje open deed, dus had ik maar een nieuwe besteld.
    Vandaag dus vervangen voor de nieuwe maar het schuifje werkt (helaas) gewoon. Nieuw reserve onderdeel.
    - Flesje injector reiniger in de tank gemikt
    - Gasveren motorkap vervangen, die stond een beetje op half elf eventueel open
    - Nieuwe ruitenwissers voor
    - Me verkijken op de maffe ophanging van de ruitenwisser achter

    Als volgende op de agenda staat dus:
    - Targa dakje fixen.
    - Dak klinkjes vervangen (heb al nieuwe driehoekjes, zwakke krengen)
    - Nieuwe rubbertjes voor rond de achterbak sloten
    - Windbreker scharnieren vervangen (Eentje stuk, doe ze gelijk maar allebei)
    - Kachel radiatortje vervangen, maar die lijkt nogal diep te zitten
    - Dan gelijk alle koelslangen vervangen als het toch weer leeg moet.
    - Dashboard opnieuw bekleden (gatenkaas)
    - Stoelen oplappen (de bekende scheuren)
    - Injectoren reviseren (setje nieuwe filtertjes + rubbers + connectoren)
    - Voorruit moet vervangen, dus gelijk nieuwe rubbers
    - Nieuw opzetstukje maken voor achterste ruitenwisser. Wil dezelfde ophanging als voor monteren.
    - Handrem stellen, die doet het eigenlijk net wel net niet
    - Andere connectoren opnieuw doen - Bedrading is bijna door bij de connectoren boven de leidingen van de kachel regeklep.
    Geen idee welke dat eigenlijk zijn maar daar kom ik nog wel achter.
    - Plastic uit de deurklink mist, moet opnieuw.
    - Opnieuw spuiten dak, targadak, deur, motorkap.
    - Vervangen brandstofpomp. Hij werkt nog maar ziet er niet uit.
    - Hendel voor openen motorkap zit los (clipje mist)
    - Reservewiel en krik opknappen (ze zaten er nog bij!)
    - Rubber van de intake heeft wat liefde en nieuwe slangklemmen nodig
    - Gaskabel vervangen, beetje gerafeld.
    - Rubber over de rand van de motorkap opnieuw
    - Stuur opnieuw bekleden, en/of vervangen door iets sportievers. Wat is dat kreng groot zeg.
    - Alles poetsen

    Zaken waar ik me nog zorgen over maak:
    - Bij het krikken ging het krikpunt helaas de auto in, niet de auto omhoog
    Andere kant durf ik nog niet te proberen, eerst maar kijken wat er onderhuids zit. Zag er op zich niet slecht uit.
    - Klinkt alsof er wat aanloopt onder me bij het loslaten gas, aandrijving zal wat stroef lopen.
    Keer los trekken dus, dan gelijk bak olie vervangen. Schakelen gaat niet heel soepel, maar ook niet ruk.
    - Geen idee wanneer distributie voor het laatst gebeurd is dus dat wordt vervangen
    - Klinkt ook alsof er iets een beetje aan loopt ergens binnen de kap van de distributie, maar alleen wanneer ie koud is.

    Kortom, stay tuned.


  2. #2
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Een 924s is ook altijd voor mij een verleiding! Je hebt al behoorlijk wat gedaan. Ik ben benieuwd naar de fotos!


  3. #3
    Ingeschreven
    31/07/2021
    Berichten
    5

    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Zo zijn een hoop aanpassingen! zal een mooi exemplaar zijn.


  4. #4
    Ingeschreven
    19/06/2015
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    102

    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Foto's altijd leuk, vanavond gaat de 924S van mij ook weer in de garage voor de winterslaap :-)


  5. #5
    Ingeschreven
    31/08/2013
    Locatie
    Moergestel
    Berichten
    21

    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Zo, even een update. De uitlaat is lek op de pijp tussen de middendemper en spruitstukken, dus dat gaat bij de lijst. Helaas nog steeds ruzie met de achterklep, het lijkt er op dat het slot links niet helemaal meer opent en één van de twee sluitringetjes gaat flink stroef.

    Tot ik een pijp heb begin ik met de inlaat zijde, heb een andere luchtmassameter geregeld en mooi opgepoetst, nieuw inlaat rubber is onderweg vanuit Duitsland. Alles straks dus weer netjes in elkaar en daarna de uitlaat!

    Daarnaast de middenconsole opgelapt, is weer als nieuw. Op marktplaats ook een radio gescoord, dus er is nog vooruitgang!

    Fotos komen er nog aan, zo te zien ben ik nog te nieuw.


  6. #6
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Leuk project, ben benieuwd naar de foto's!

    Wat heb je aan de middenconsole gedaan?

    Slot kan een kwestie van smeren zijn, even goed ontvetten (remmen reiniger of een ontvetter bak) en daarna wat lichte olie erin doet wonderen.

    Zag trouwens ook dat je het stuur overweegt... Ik vind een momo prototipo echt geweldig staan op zo'n wagen


  7. #7
    Ingeschreven
    31/08/2013
    Locatie
    Moergestel
    Berichten
    21

    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Zo te zien nog steeds ruzie met de foto's, dus hierbij een link:
    https://imgur.com/a/6ox7u8n

    Een kennis kan goed overweg met stof en leer, dus die heeft de middenconsole voor me gerepareerd en opnieuw geverfd:
    https://imgur.com/a/NNFd6mn

    Erg strak geworden als je het mij vraagt!


  8. #8
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: De tweede ronde: '86 924S!



    Mooi kleurtje! Dolomite Grey toch?

    Je kunt de foto's delen door in de APP op de individuele foto's te klikken en het share icoontje. Dan kun je de link kopiëren en die link heeft als het goed is .jpeg op het einde. Die kun je dan insluiten tussen [img] [/img] tags.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 28/12/2021 om 17:10.


  9. #9
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Lijkt me goed gelukt zo met die console. Vooral lekker doorgaan


  10. #10
    Ingeschreven
    31/08/2013
    Locatie
    Moergestel
    Berichten
    21

    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Ah, dank voor de uitleg! Zet ik de foto's er volgende keer gelijk in.
    Kleurtje is LB7V, graphite metallic. Op de foto's ziet het er nog aardig uit, maar er zit nog wel werk aan motorkap, Dakje en dak algemeen.
    Heb net de staalborstel over de uitlaat spruitstukken gehaald, ziet er al redelijk uit maar ik laat ze nog verder reinigen als het even kan.
    Dan pak ik gelijk het Reservewiel mee, die heeft ook nog liefde nodig. Vraag me af of er verschillende kleurtjes waren.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •