Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 13 van de 13
  1. #11
    Ingeschreven
    29/09/2020
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    4

    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Welkom, leuk! weer een 924S erbij op dit forum. Ikzelf ben nu zo'n 4 jaar in het bezit van een Alpin Weisse 924S uit 1986 en ook nog niet zo gek lang op dit forum actief. Door werk en gezin lukt het me nog niet de tijd te vinden om wat klusjes van 'de lijst' op te pakken maar vooralsnog rijdt de dame nog heerlijk in de maanden dat het mag en zonder problemen. Dit jaar weer een APK en ook bij mij is de midden demper wel/niet aan vervanging toe. Ik heb al een jaar of 2 een complete Dansk uitlaat op voorraad liggen die dus mogelijk dit jaar er wel onder gaat komen.

    Veel plezier met het verfraaien van de 924S en leuk (aanstekelijk) om af een toe een foto van de voortgang te zien!

    Groeten,
    Transaxle


  2. #12
    Ingeschreven
    31/08/2013
    Locatie
    Moergestel
    Berichten
    21

    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Het moest even duren, maar tijd voor een update! Knutselen beperkt zich meestal tot het weekend en er was wat tegenslag. Foto's heb ik maar weer op imgur gezet, dat is makkelijker vanaf pc.

    https://imgur.com/a/xztxrUm

    Van de bestaande lijst:
    1. Nieuwe dak klinkjes zitten er in, die zijn nog nieuw verkrijgbaar. Zit gelijk weer netjes.
    De aandrijving van het elektrische dakje werkt wel, maar het lijkt er op dat hij niet op tijd stopt. Zullen de microswitches zijn, ga ik later naar kijken.

    2. Kofferbak sloten zijn vervangen. Eentje was stuk dus die wilde ik vervangen, maar helaas kreeg ik de verkeerde kant binnen. Tegen die tijd had ik hem al netjes overgespoten (zie foto), maar gelukkig kon ik mijn andere werkende omruilen. Zo heb ik toch weer twee mooie sloten. Moet ze nog wel even opnieuw stellen, tijdens de proefrit vloog de klep over de eerste drempel gelijk open . Wel mooie nieuwe rubbertjes er in.

    3. Kachel radiator vervangen bleek niet nodig! Uiteindelijk bleek dat de koeling niet goed ontlucht was, waardoor de kachel niet warm werd. Natuurlijk geen goed nieuws zonder slecht nieuws, want bij het bijvullen kwam het er aan de onderkant echter weer uitzetten. Het bleek dat de kop van de radiator aftapplug afgebroken was . Vreselijke hoek om bij te komen, maar het is uiteindelijk gelukt! Om beschadiging van de schroefdraad te voorkomen heb ik een mal 3D geprint, die precies in het schroefgat valt en de boor recht houdt (zie foto's). Vervolgens het boren met behulp van de flexibele as van de dremel voor elkaar gekregen, een normale boor is te groot.
    Uiteindelijk een extraction tap er voorzichtig in gedraaid en zowaar, hij kwam er uit! Heeft wat moeite gekost, maar het werkte wel.

    4. Nieuw inzetje voor het deurklinkje zit er in, maar nu lijkt die van de andere kant het weer te gaan begeven. Heel stevig zijn ze niet lijkt het.

    5. Gaskabel vervangen, die was er niet best aan toe (zie foto). Omdat alles toch stil stond gelijk de beugeltjes opnieuw gespoten en het hele gasklephuis mooi schoongemaakt. Nieuwe RVS boutjes en pakkingen tussen luchtfilter/luchtmassameter en gasklephuis/inlaatspruitstuk uiteraard. Ik had een ander luchtfilterhuis gekocht en opgeknapt (plaatjes opnieuw gespoten) maar... natuurlijk paste het niet. De achterste wel, maar het voorste plaatje blijkt toch anders van de 944 (zie foto).

    Overig:
    6. De linker koplamp deed het niet. Bij nadere inspectie zat één draad los in de zitting (zie foto) en één draad überhaupt niet vast. Dan werkt het niet. Even opgeschuurd, nieuw contact gezet en hij deed het weer!

    7. Waarna het volgende probleem zich voor deed - de schakelaar van de lampen wilde niet drukken (zat vast) en er gebeurde dus niks. Na wat geweld ging de schakelaar wel in, maar de lampen niet omhoog... Knop er uit gehaald, maakte inderdaad geen contact. Zowel voor lampen niet als motor niet, dus dat klopte. Open gemaakt (zie foto) en het lijkt er op dat er ooit eens kortsluiting in gezeten heeft.
    Er zijn totaal drie contactjes die elk op drie veertjes liggen. Eentje was het plastic van gebobbeld, waardoor hij niet vrij kon bewegen en dus geen contact maakt. Sowieso vrij versleten, dus een andere besteld van marktplaats. Die kwam binnen, maar daarbij gaf de dimmer weer veel te veel weerstand... Waarde bij de vorige was ~1-10 ohm, deze 50. Uiteindelijk bleek dat ik nog een schakelaar tussen mijn eigen onderdelen voorraad verstopt had liggen, dus dat viel mee. Andere schakelaar er in en de lampen deden het weer perfect!
    Meer dan een uur meer gereden en geen gekke dingen, dus lijkt er op dat het probleem met de vorige schakelaar tijdelijk was.

    8. De uitlaat is lek. Komt een aardige pluim onder de motorkap vandaan wanneer hij koud is, ogenschijnlijk uit het stuk na het spruitstuk en voor de demper. Een collega is lasser, dus daar ga ik binnenkort langs om het te fixen. Natuurlijk ook al alle uitlaatpakkingen in huis gehaald, vervang ik die ook gelijk. Ondertussen heb ik ook andere uitlaatspruitstukken gescoord van marktplaats, die ik heb laten zandstralen en inmiddels netjes in zwarte hittebestendige lak gezet heb. Nog geen foto's, maar die komen zodra het er in zit!

    9. Tweedehands ontsteking van marktplaats gefixt, waarvan ik het deksel wil laten stralen en spuiten. Zet ik er waarschijnlijk in als de uitlaatbochten er niet uit kunnen zonder dit er af te halen. Als dat wel kan komt het wanneer ik de distributie ga vervangen.

    10. Passagiersstoel van marktplaats gefixt, voor een mooie prijs. Geen enkele scheur in, vanmiddag schoongemaakt en in het vet gezet (zie foto). Erg blij mee, misschien kan ik van de bestaande stoelen één mooie maken voor de bestuurderskant.

    11. Originele Blaupunkt Boston op de kop getikt, die gaat er binnenkort in om lijpe cassette mixtapes mee te draaien... waarvoor ik natuurlijk thuis een cassette deck heb aangeschaft.

    Extra toekomstpunten:
    12. Radio kraakt, maar ik weet niet of dat nou aan de cd speler of de speakers ligt. Kom ik met de blaupunkt nog wel achter.

    13. Af en toe schommelt de oliedruk flink. De vraag is of het aan de sensor, meter, bedrading of daadwerkelijke druk ligt. Nader onderzoeken.

    Kortom, wat tegenslag gehad maar ook veel vooruitgang geboekt. Hij loopt eigenlijk best goed, dus revisie van injectoren komt wat later, dan vervang ik gelijk de inlaat pakkingen en maak ik het inlaatspruitstuk schoon.


  3. #13
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: De tweede ronde: '86 924S!

    Indrukwekkende lijst . Maar ook weer heel herkenbaar. Zoeken naar onderdelen. Oude spullen herstellen. Als je klaar bent duikt er weer een ander probleem op. Er is altijd wat te doen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •