Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Bastibum

  1. #1
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Bastibum

    Stel je voor
    Hallo Allemaal,

    Ik kom uit de omgeving Hilversum, ben 24 jaar, en ben vooral sinds deze week eigenaar van een grijze Porsche 924 2.0 uit 1979.
    De auto is nog mooi origineel, weinig aan verprutst, staat nog best goed in de lak en heeft maar 92.000 op het tellerrapport.
    Het is nog even de komende tijd erachter komen wat er verbeterd kan worden. Zelf sleutel ik ook als hobby, ben in 2019 ermee begonnen door een verwaarloosde mk2 polo aan te schaffen. Dus ik wil ook wel graag zelf het zoveel mogelijk onderhoud doen en weer meer leren door grotere projecten te doen.

    Hij rijdt lekker, maar wat mij vooral nu opvalt bij het schakelen is een doffe en lage (qua toonhoogte) bonk achterin. Hoop dat het niet een versleten koppeling is maar iets ander, misschien versleten steunen van de bak en motor? Ik kan de bonk ook horen met de koppeling ingedrukt laten en het in versnelling zetten. Ach ja, ik zal er vast wel achter komen met hulp van dit forum.

    20211201_212632.jpg


  2. #2
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Bastibum

    Zo te zien mooie auto. Er valt genoeg te sleutelen aan een 924, dus je kuint je hart ophalen. Begin maar eens om dit forum door te lezen. Je zult versteld staan wat er allemaal aan de hand kan zijn met een 924. Hahahaha. Maar het is allemaal op te lossen hoor!
    Veel plezier met de 924.


  3. #3
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Bastibum

    Welkom hier! Gefeliciteerd, mooie auto!

    Bonk achterin bij laatwissel zal wel met de torque tube of aslagers te maken kunnen hebben, of idd de silent blocks waarmee de bak opgehangen is. Koppeling zelf zit aan je blok vast, dus komt daar niet uit.


  4. #4
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.512

    Re: Bastibum

    Welkom! Omgeving Hilversum! Dan gaan we elkaar zeker tegenkomen! Zelf woon ik in Muiden!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  5. #5
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Re: Bastibum

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca Bekijk Berichten
    Welkom! Omgeving Hilversum! Dan gaan we elkaar zeker tegenkomen! Zelf woon ik in Muiden!
    Oh gezellig! Als er ontmoetingen zijn met porsche 924 fanaten in de buurt dan hoor ik het graag.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •