Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    924 1980 | Hoog stationair na veel gas geven

    Ik heb nog maar kort mijn 924, 50km ermee gereden misschien. Warm starten geen probleem. Koud starten gaat super goed, tussen de 1000 en 1100 toeren. Heb niet gemerkt dat dit veranderde na opwarmen. Maar toen ik gisteren aan het rijden was en even volgas gaf was daarna het stationair op 2000 toeren, hij reed eigenlijk vanzelf. Na een stukje rijden zakken langzaamaan de toeren weer richting de 1100.

    Vanochtend bij starten was het meteen 2000 toeren, weer hetzelfde verhaal. Zakte langzaamaan naarmate ik verder reed.
    Heb gezien dat de Auxiliary Air Valve open kan blijven staan. Maar dat komt niet overeen met mijn klachten bij zowel koud als warm rijden.

    Iemand een idee?


  2. #2
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.512

    Re: 924 1980 | Hoog stationair na veel gas geven

    Zal een vacuüm probleem zijn. Dat wordt zoeken! Ergens zit een lek bij de luchttoevoer, hoewel inderdaad de AAV ook een dingetje kan zijn.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #3
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Re: 924 1980 | Hoog stationair na veel gas geven

    Laatst bij het opstarten liep hij op richting de 3000 toeren. Het probleem ligt gelukkig bij iets simpelers. De grote gasklep sluit niet helemaal nadat hij geopend wordt. Vandaar dat de toeren pas omhoog gaan in stationair nadat ik volgas heb gegeven.

    Even het gaskleppenhuis schoongemaakt, heeft nog niet geholpen. Het lijkt erop dat het veertje te zwak is. Ziet er nog redeijk nieuw uit.

    Plan is om hem iets in te korten, anders even zoeken naar het goede onderdeel


  4. #4
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1980 | Hoog stationair na veel gas geven

    Pfiew, knap gevonden dan die klep moet redelijk soepel gaan. Zou het kunnen dat de veer een keer is los geweest en allicht met een winding te weinig is teruggezet?


  5. #5
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Re: 924 1980 | Hoog stationair na veel gas geven

    Dat zou ook goed kunnen. Binnenkort haal ik het spul uit elkaar. Als het een kwestie is van alleen hem er een extra keer omheen winden , dan ben is het een nóg simpelere fix


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •