Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1
    Ingeschreven
    06/08/2009
    Locatie
    Assenede (B)
    Berichten
    59

    924 1977 | Draaiende fan bij nulstand

    Dag iedereen,ik heb al gemerkt dat de fan van de verwarming; niet helemaal uit te schakelen is.
    Bij mijn auto blijft hij altijd een 'beetje' draaien.
    Ik heb ook al ergens eens gelezen dat dit bij de vroege 924's 'normaal' zou zijn.
    Maar ja,toen was alles 'heel gewoon'
    Weet iemand hier meer over.
    Hoe kan ik dit maken dat dit 'euvel' stopt?
    Ik had gedacht er een algemene schakelaar tussen te plaatsen ,te bedienen aan de middenconsole ter hoogte van de versnellingspook.
    Of kan het eenvoudiger?
    Bedankt voor de respons.
    Peter


  2. #2
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: 924 1977 | Draaiende fan bij nulstand

    je heb toch een 0 (nul) stand op je ventilator speedknop?


    red vent interieur 016 (2).jpg


    in de "0"stand krijgt bij mij de ventilatormotor echt geen spanning meer, dus draait er niets.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  3. #3
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1977 | Draaiende fan bij nulstand

    Jouwe is wat nieuwer denk ik Pierro, die van mij heeft een andere schakelaar (schuif) voor de fan. Die kent 3 standen en draait altijd een beetje idd.

    Ik denk dat als je die unit met de schuiven eruit haalt en een klein stukje plakband op het spoor van de 0 positie plakt, de fan niet draait bij stilstand. Mooiste oplossing denk ik


  4. #4
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: 924 1977 | Draaiende fan bij nulstand

    Riggard, inderdaad anders dan bij mij.
    Nu heb ik nooit begrepen waarom meerdere automerken een 0 stand hebben voor de ventilator, ik heb altijd de 1ste stand in gebruik bij al de autos in gebruik en alleen gaat de stand wat hoger als er ontwazemd moet worden of even snel verwarmen of koelen in de zomer.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  5. #5
    Ingeschreven
    06/08/2009
    Locatie
    Assenede (B)
    Berichten
    59

    Re: 924 1977 | Draaiende fan bij nulstand

    Dank u voor de reacties.
    Bij mij , een vroege is er inderdaad geen knop met nulstand.
    Het idee van de tape lijkt me wel goed om te overwegen.
    Het feit dat de fan nu wat draait is niet zo erg, tenzij dat het extra voeding verbruikt...en 's zomers extra 'onnodige' warmte toevoert als het warm is buiten.
    groeten aan allen en prettige eindejaarsfeesten !


  6. #6
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1977 | Draaiende fan bij nulstand

    Het stomme is dat die schuif 2 dingen bedient, de klep boven de motor, die lucht toelaat en de motor zelf. In de 'uit' stand, staat de klep dicht, dus lucht van buiten krijg je waarschijnlijk niet.

    Durf niet te zeggen waarom de motor dan draait en of dat een functie heeft. Veel energie zal het niet gebruiken denk ik.


  7. #7
    Ingeschreven
    06/08/2009
    Locatie
    Assenede (B)
    Berichten
    59

    Re: 924 1977 | Draaiende fan bij nulstand

    Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat de vroege 924's wel eens last hadden dat in de zomer de fan lichtjes warme lucht in de binnenruimte liet stromen.
    Veel verbruiken zal het inderdaad niet doen.


  8. #8
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1977 | Draaiende fan bij nulstand

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter depoorter Bekijk Berichten
    Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat de vroege 924's wel eens last hadden dat in de zomer de fan lichtjes warme lucht in de binnenruimte liet stromen.
    Veel verbruiken zal het inderdaad niet doen.
    Mijns inziens kan dat niet, omdat je met de schuif helemaal naar links de klep boven de ventilator, dus onder het raam, dicht zet. Daar kan dan geen lucht door komen. Je blaast hoogstens wat lucht heen en weer in het huis zelf.

    Heb je er nu een concreet probleem mee wat je wilt oplossen?
    Wat ook nog wel eens wil voorkomen, is dat de klep van de kachelradiator stuk is en de koelwaterstroom niet onderbreekt. Dan komt er ook warme lucht uit je kachelhuis. Is relatief simpel vast te stellen, door de klep dicht te zetten (schuif naar links) en bij warme motor de slang achter de klep te voelen. Die zou dan koud(er) moeten zijn.


  9. #9
    Ingeschreven
    06/08/2009
    Locatie
    Assenede (B)
    Berichten
    59

    Re: 924 1977 | Draaiende fan bij nulstand

    Bedankt .Ik zal dat zeker eens testen.
    Prettige feestdagen aan allen,trouwens.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •