Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Vacuum pijpjes tussen brake booster en inlaat gezocht

    Na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat twee van mijn vacuum slangen haarscheurtjes hebben. Was nog een heel karwei om te te vinden want met rem reiniger eroverheen spuiten had geen effect op stationair, maar wanneer ik een klein slangetje in mijn oor stopte kon ik het sissen goed horen overal over de slangetjes.

    De slangetjes zijn rood gemarkeerd hieronder. Op rose passion was er 1 van de 2 niet op voorraad. Iemand een idee waar ik ze vandaan kan krijgen? vooral die naar de brake booster met die scherpe knik erin

    lekke_vacuum_hoses.jpg


  2. #2
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Vacuum pijpjes tussen brake booster en inlaat gezocht

    Informeer eens bij Alpo in Haarlem of Partworks in Paderborn, Duitsland


  3. #3
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Re: Vacuum pijpjes tussen brake booster en inlaat gezocht

    Helaas bij beiden niet meer op voorraad. Ik ben nu op zoek naar een bedrijf dat ze voor mij kan maken, en anders het zelf knutselen siliconen slangen en met bochtstukjes. Als iemand hier nog deze slangetjes heeft liggen hoor ik het graag!


  4. #4
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Vacuum pijpjes tussen brake booster en inlaat gezocht

    Rosepassion ook geprobeerd? Nee laat maar. Daar ook niet. Althans ik ga er vanuit dat je de vacuumslangen van/naar de rembekrachtiger bedoelt. En bij Volkswagen??? Geen idee overigens of er weleens 924 eigenaren/sleutelaars bij VW zijn geslaagd voor onderdelen.
    Laatst gewijzigd door Beer924; 20/01/2022 om 13:12.


  5. #5
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Re: Vacuum pijpjes tussen brake booster en inlaat gezocht

    Helaas kan ik online nergens iets vinden wanneer ik op de originele onderdeelnummers zoek :/
    Dit zal waarschijnlijk zelf knutselen worden.
    Dat ze niet meer te koop zijn verklaart wel waarom dit ook de enige twee oude slangen waren onder de motorkap, de rest is allemaal vervangen.


  6. #6
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Vacuum pijpjes tussen brake booster en inlaat gezocht

    Nou weet je. Het zijn luchtslangen, alhoewel dat een beetje rare benaming is in dit geval. Maar met de afmetingen van de oude slangen zou je tocht iets moeten kunnen in de universele slangenwereld.


  7. #7
    Ingeschreven
    05/06/2012
    Berichten
    141

    Re: Vacuum pijpjes tussen brake booster en inlaat gezocht

    Ik had hetzelfde probleem met mijn carterventilatie-slang, deze heeft een vorige eigenaar ooit vervangen voor universele kachelslang. Dit is sterk af te raden, dit rubber kan niet tegen olie of oliedampen waardoor die opzet en poreus wordt.

    Ik heb nu siliconenslang gehaald van QSP bij The Autosport Company in Waalwijk, mooi spul. Misschien dat je daar iets mee kan!
    Porsche 924 2.0 bj 1980
    Subaru Justy 1.6 AWD bj 2003
    Suzuki Swift Sport bj 2009


  8. #8
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Vacuum pijpjes tussen brake booster en inlaat gezocht

    Let op met het zelf maken van die ontluchting slang er zit een venturi stukje in !!! na 1979.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #9
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Vacuum pijpjes tussen brake booster en inlaat gezocht

    Ja hoor die slangen heb ik wel liggen voor '79 en na ,79 zijn verschillend maak betere foto,s van de slangen , komen ze op een vorkstukje of...
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •