Resultaten 1 tot 2 van de 2
  1. #1
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    924 1984 | Vervangen kachelslangen

    Ik wil graag het doorvoerrubber van de twee kachelslangen (en dan gelijk de twee slangen) door het schutbord vervangen. Iemand hier ervaring mee? Moet ik daarvoor het dashboard uit elkaar halen, of is er een andere manier om bij de kachelradiator te komen. Ik heb wel een werkplaatshandboek, maar hoofdstuk 80 (verwarming) mis ik en de Haynes maakt me ook niet wijzer.


  2. #2
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: 924 1984 | Vervangen kachelslangen

    Jup, ervaring mee. Klote klusje voor mensen met kleine handen (maar met grote handen kan het ook). Dash hoeft er niet uit.

    (-kan mij even niet herinneren of je het vak onder het dashboardkastje moet loshalen)
    - Bij het voetenhedeelte van de bijrijder zie je aan de zijkant van de heater/center console de 2 slangen in de kachel radiator gaan. Deze slangen gaan in een "dubbele tuit" die met 3 boutjes vast zit aan de heater core. De slangenklemmen kun je loshalen en dan kunnen de slangen eraf.

    Ik heb de tuit zelf ook losgehaald voor wat werkruimte, maar ik denk dat dat bij jou beter gaat, omdat je blok eruit ligt en je dus de motorruimte 'in' kan. Mogelijk wel handig om even een helper te hebben die ze vanuit de mottoruimte erop duwt terwijl jij ze in de auto geleidt.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •