Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    924 1984 | Help! Veerpootschotel zit vast

    Ik zit met een probleem, waardoor ik begin te twijfelen aan mezelf.
    Ik heb de voorschokbrekers van mijn 924 vervangen. Geen probleem. Ik zet de veerpoot weer in elkaar. UIteraard op dezelfde wijze zoals ik de poot uit elkaar heb gehaald. Ik heb het toplager helemaal gereinigd en opnieuw ingevet. Loopt weer prima. Maar nu ik de hele handel weer in elkaar heb gezet, zit de schotel muurvast. Of de veerspanner nog aangespannen is of niet, waardoor de veer dus in normale staat is. Wat is hier aan de hand. Wat doe ik verkeerd. Die schotel moet toch gewoon draaien? Dat is toch het hele draaipunt van de veerpoot? Of heb ik een hele verkeerde kijk op de zaak.


  2. #2
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: 924 1984 | Help! Veerpootschotel zit vast

    er zit een heel kleine bus in het lager, die ervoor zorgt dat je het niet samenperst bij aandraaien, dat kan eruit vallen. Als je de moer bovenop de demper dan aandraait, klem je het lager min of meer muurvast. Zou dat het kunnen zijn?


  3. #3
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1984 | Help! Veerpootschotel zit vast

    Ja Riggard, dat busje is bekend. Ik ben gisteren natuurlijk de hele dag aan het klooen geweest. Ik baal er dan van, dat zoiets eenvoudigs als het monteren van een paar schokbrekers zoveel ellende met zich meebrengt.
    Lager op de ene manier erin. Vastdraaien. nee. Lager andersom erin. Je weet immers niet of er in het verleden ooit iets niet goed is gegaan. Maar eigenlijk wist ik het antwoord al, want ik had ergens een tekening gezien waarin duidelijk de plek van het busje was afgebeeld. Het kan ook eigenlijk niet anders.
    De bovenste schotel werd kennelijk in het omhulsel van het lager vastgedrukt. Nog een keer geprobeerd zonder veer. Zelfde resultaat.
    Aha. Daar zat het dus vermoedelijk. Dus maar eens gezocht of die lagers nog te koop zijn. En toen zag ik afbeeldingen van het huis waarin het lager zit. Het viel mij op dat dat binnenwerk geel verzinkt was. En toen had ik een Eureka momentje. Ik heb alles schoongemaakt, geschuurd, ontvet (in de goeie volgorde), in de primer en twee lagen zwarte lak! Zag er verrekte mooi uit. Ja, maar de minimale ruimte die nodig is om de zaak te laten draaien had ik dus keurig netjes opgevuld. Spul weer uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt, weer gemonteerd en getest. En ja hoor. Het hele spul draait als een tierelier. Nu nog zonder veer. Vandaag kijken als ik de veer ook gemonteerd heb.


  4. #4
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1984 | Help! Veerpootschotel zit vast

    Het draait dus helemaal niet als een tierelier als ik de veer ook gemonteerd heb. $#$%#$###.
    Kortom ik heb bij Alpo maar twee nieuwe lagers besteld. Kost een paar cent maar dan heb je ook wat. Ik hoop dat daarmee het probleem opgelost is. Wat een gedoe weer.
    Ik ga het eindresultaat in het project topic over de "perfecte" 924 verder vertellen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •