Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
  1. #1
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    924 1980 | Hobbelen bij constante snelheid

    Ik ben benieuwd of iemand hier dit zelf ook heeft ervaren. Als ik online zoek weet ik het symptoom niet goed te vinden. Wanneer ik een constante snelheid rond de 50-80 rijd begint de auto na een tijdje op een neer te dansen in een cadans, dus geen snelle vibratie. Even gas bij en versnellen en het gaat weer weg. Valt me op dat ik dit effect alleen krijg op mooi asfalt. Bij een hobbeliger wegdek komt het dansen er niet in


  2. #2
    Ingeschreven
    06/08/2009
    Locatie
    Assenede (B)
    Berichten
    59

    Re: 924 1980 | Hobbelen bij constante snelheid

    Volgens mij is dit typische voor een slechte band....misschien zijn de gewichtjes van het uitbalanceren hier of daar er af gegaan....
    Is makkelijk te controleren.Anders zullen er hier nog wel mensen zijn met een eventuele oplossing.Succes!


  3. #3
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: 924 1980 | Hobbelen bij constante snelheid

    Ik zit niet te denken aan de gewichtjes van het balanceren. Dat onstaat er een trilling in het stuur. Ik zou meer denken in de richting van een hoogteslag. Of inderdaad aan een hele slecht band. En vergeet niet dat slechte veerdempers ook heel nadelig kunnen werken op het rijgedrag van de auto.
    Er zijn vast wel filmpjes op joeptroep te vinden waarin je het weggedrag ziet van een auto met slechte veerdempers. Die auto's beginnen ook te dansen.


  4. #4
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Re: 924 1980 | Hobbelen bij constante snelheid

    Ik ga binnenkort even de banden bekijken op hoogteslag. Zou in lijn zijn met dat mijn 924 door de vorige eigenaar lang gestald is met lage bandendruk. Wellicht is het een combinatie van 2 dingen. De Dempers voor lijken inderdaad een beetje vermoeid. Wanneer ik de voorzijde indruk gaat de auto wel nog 2x neer en omhoog voordat hij terug is.

    Het bijzondere is namelijk dat het niet direct voelbaar is zodra je op een glad stuk weg een constante 50 per uur rijdt. Het duurt even en dan begint hij op en neer te dansen, alsof 2 slechte zaken in cadans komen met elkaar.


  5. #5
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: 924 1980 | Hobbelen bij constante snelheid

    Jouw omschrijving zou dus wel passen bij mijn ideeën over het probleem. Ben benieuwd!


  6. #6
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1980 | Hobbelen bij constante snelheid

    Zit het in je banden, of is het de motor die dit veroorzaakt? Anders zou ik de afstelling van de timing even checken, net als het sproeibeeld van de injectoren!
    Project 924....and nice driving


  7. #7

    Re: 924 1980 | Hobbelen bij constante snelheid

    Hallo,
    Ik zou de bougies en compressie ook eens checken. Wiellagers, kogelgewrichten, evt opnieuw uitlijnen.
    Kan veel oorzaken hebben.
    Succes met de oplossing


  8. #8
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: 924 1980 | Hobbelen bij constante snelheid

    Ik zie hier allerlei motorische zaken voorbijkomen. Maar het was toch zo, dat de hele auto in cadans raakte? Dan ga ik toch niet denken aan bougies en compressie. Net zoals het sproeibeeld van de injectors. Als daar al wat mee zou zijn, dan merk je dat hooguit aan de prestaties van de motor. Inhouden of stotteren of niet op toeren komen. Maar daar gaat je auto toch niet van (ca)dansen???


  9. #9
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: 924 1980 | Hobbelen bij constante snelheid

    Watvoor versnellingsbak heb je? 4 of 5 speed?


  10. #10
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Re: 924 1980 | Hobbelen bij constante snelheid

    5 speed heb ik. Schokdemper voor zijn inderdaad aan hun einde. Hoor ze ook veel 'klakken' bij rijden, ook over redelijk gladde wegen. Daar helpt de hoogteslag van de banden ook niet bij


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •