Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    924 1984 | Motor opnieuw plaatsen

    Zoals bekend, of niet natuurlijk, ligt de motor van mijn 924 voor revisie bij de motordokter. Binnenkort is het spul klaar en moet ie natuurlijk weer in de auto gemonteerd worden.
    Mijn vraag is wat is makkelijker: inbouwen met het koppelingshuis aan de motor bevestigd of dat koppelingshuis alvast met de vier bouten aan de transaxletube monteren en dan het blok monteren. Bij de demontage heb ik het koppelingshuis aan de tube laten zitten. Voor de duidelijkheidvermeld ik nog, dat het blok er vanonderaf in geplaatst wordt.
    Er zullen hier vast wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben.


  2. #2
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: 924 1984 | Motor opnieuw plaatsen

    Met deze methode heb ik geen ervaring die ik kan delen.
    Ik heb de motor met koppelingshuis en transmissie as en de versnellingsbak als een kompleet geheel van onder de auto gemonteerd, zoals het in de Fabriek gebeurd is.
    met dien verstande dat ik het motorgedeelte van boven heb opgetakeld (door de motorruimte heen) en niet de hele assembly van onder naar boven geduwd zoals Porsche dat deed.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  3. #3
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1984 | Motor opnieuw plaatsen

    Ja ik snap dat je het zo hebt gedaan. Maar dat was dan ook een totaalrestauratie. Ik ben bezig met een totaalrevisie.....das een groot verschil. Haha. En ik wil de motorkap het liefst laten zitten. Die ligt er nu zo mooi in/op. Maar dan kun je dus niet hoog genoeg komen met een motortakeltje. Vandaar dus de actie van onderaf. En dat kon natuurlijk ook omdat de kop er al af was. De kop zet ik er ook later pas weer op.
    Laatst gewijzigd door Beer924; 02/03/2022 om 12:43.


  4. #4
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 1984 | Motor opnieuw plaatsen

    Zelf doe ik de motor zonder en de as met
    Dat is omdat ik het zo ook uit elkaar haal
    Zelf nooit anders geprobeerd
    Maar ik denk wel dat je minder gerommel heb als je het anders om doet


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #5
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1984 | Motor opnieuw plaatsen

    Bedankt voor je reactie. Ik heb hier ook al gevonden (volgens mij hier op het forum) dat je, als je de motor compleet met het huis monteert, je de radiateur beter even kunt verwijderen. Heb je meer bewegingsruimte. Ja, daar zit wat in natuurlijk. Nou de radiateur is er al uit, dus dat scheelt alweer. We gaan het meemaken.


  6. #6
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1984 | Motor opnieuw plaatsen

    Even dit onderwerp afsluiten hier. De motor zonder cilinderkop, maar met bellhouse en de motorsteunen eraan van onderaf er in gebouwd. Op een karretje eronder gereden. Ik had wel de veerpoten verwijderd. Dat geeft lekker wat ruimte. Het is even pielen omdat het kraantje eigenlijk net niet ver genoeg in de motorruimte komt. Een beetje rommelen, jutteren, zorgen dat je de prise-as niet onder spanning zet en het verder zeker met zijn tweeën doen. Kortom hij zit er weer in.
    Het verhaal gaat verder in het draadje over die perfecte Porsche die geperfectioneerd wordt.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •