Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Carrera GT replica

  1. #1
    Ingeschreven
    29/03/2022
    Locatie
    Laakdal (B)
    Berichten
    2

    Carrera GT replica

    Beste Liefhebbers,
    Wat denken jullie van de huidige marktwaarde van een 924 Turbo carrera gt replica?
    Via een kennis kan ik een mooi en betrouwbaar exemplaar aanschaffen.
    Dus een Turbo met carrera gt body kit. Origineel Zwitserse wagen & omgebouwd in Zwitserland.
    Sinds een 10-tal jaar in Duitsland ingeschreven.
    Mooie staat.
    61000km geregistreerd.

    Ik ben van België en de modale Belg houdt meer van originaliteit.
    Dus vandaar dat de aanschaf met wat afschrikt naar mogelijke doorverkoop in de toekomst.
    Wat is jullie idee hiervan?


  2. #2
    Ingeschreven
    06/08/2009
    Locatie
    Assenede (B)
    Berichten
    59

    Re: Carrera GT replica

    tja,als je dit graag ziet en wilt,is dit een manier om zoiets te hebben.
    Een origineel exemplaar is niet te betalen ....
    Ik meen te lezen dat je het er toch lastig mee hebt omdat je liever van originaliteit houdt...de latere doorverkoopprijs zal uiteraard ook hierop zijn invloed hebben.
    Het is een moeilijke vraag ,vind ik.
    In ieder gaval succes en hopelijk zien we de auto (deze of een andere) ooit eens !
    Ik weet ook niet of er op dit forum eigenaars zijn van zo'n replica...


  3. #3
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Carrera GT replica

    Tja Wham.
    Je stelt een lastige vraag. Het is zo persoonlijk. Ik zou zelf niet graag een "wabbabe" of "Bob de Bouwer" willen hebben. Ik ben gek op originaliteit, waar ik slechts met een paar dingen concessies wil doen. Zeker zaken die de kwaliteit van de auto ten goede komen. Maar in jouw geval blijft het toch altijd een nepper hè met zo'n ombouw.
    Als je van plan bent om de auto zelf lang te houden is er niet zo veel aan de hand denk ik wat betreft de waardevastheid. Zou je weer willen verkopen dan zit de volgende koper met hetzelfde dilemma. Wil ik wel een replica? Wat doet de waarde op termijn? Ik zou dan veel liever een originele met veel werk zoeken, vooropgesteld dat die te vinden en betaalbaar zijn. Ook al moet je daar dan alles aan vernieuwen, het is wel een originele.
    Maar als die auto zo goed is als je zegt, waarom dan niet die plastic meuk eraf en een mooie originele turbo overhouden. Maar die zijn er wel meer. Daar hoef je deze niet voor te kopen. En je slaat hier natuurlijk op aan ivm die GT bodykit. Maar goed. Wat ik al zei, het is zeer persoonlijk. Succes met je overwegingen.


  4. #4
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Carrera GT replica

    Goede vraag. Eigenlijk geen idee wat de waarde zou moeten zijn.
    Een goede turbo gewoon origineel met lage km's (of is 61K afgelezen en zijn er nog meer ton-km's te herleiden?) is wel wat waard (10-15k?)
    Daarbij, uiteraard hoe goed is de auto gedocumenteerd en onderhouden, scheelt een hoop kosten achteraf.

    Anyway, check de boel, als de ombouw goed en netjes is, waarom niet? Volg je hart. En als het een blijver is, who cares als je iets te veel betaald - als de auto het je waard is.
    Project 924....and nice driving


  5. #5
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: Carrera GT replica

    Inderdaad, volg je hart. Deze Belg is ook grote fan van originaliteit, maar als het technisch goed gedaan is en jij bent er tevreden mee: waarom niet?
    Zelf zou ik niet wakker liggen van de mogelijke waarde bij een eventuele doorverkoop, een glazen bol heb je niet en wie weet wat de toekomst brengt ...
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  6. #6
    Ingeschreven
    29/03/2022
    Locatie
    Laakdal (B)
    Berichten
    2


  7. #7
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Carrera GT replica

    Oogt goed, ik zou persoonlijk zeggen om en nabij hetzelfde als een goede turbo die niet omgebouwd is, misschien 1/2k minder. De markt voor dergelijke auto's is net iets kleiner.

    Tegelijkertijd... het wordt mogelijk jouw auto, dus waarom zou je je laten leiden door wat een ander het waard vindt? Als jij er blij van wordt, en je hebt het ervoor over, go for it.
    Is ook een kwestie van filosofie/smaak, ik ben in principe meer fan van origineel dan tuning, maar voor mij hoeft het dan weer niet 100% origineel. Ik vind bv. een Momo Prototipo in een 924 mooier dan welk stuur dan ook, dus die komt er bij mij lekker in, maar qua kleur ga ik dan welweer voor de originele kleur.


  8. #8
    Ingeschreven
    06/08/2009
    Locatie
    Assenede (B)
    Berichten
    59

    Re: Carrera GT replica

    Nu ik de foto's zie.Best een mooie auto.
    Zoals de anderen ook zeiden ....volg je hart !Succes.


  9. #9
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Carrera GT replica

    Gave auto hoor! Dat zeker. Ga ook mee met wat de anderen zeggen. Blijf verder wel bij mijn eerder geposte standpunt.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •