Resultaten 1 tot 2 van de 2
  1. #1
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    924 1984 | verkeerde V-snaar

    Ik heb een V-snaar aangeleverd gekregen van Alpo. Dit zou volgens het onderdeelnummer (sticker van Alpo op de originele verpakking) de goeie moeten zijn. Het is een Continental en de maat is 10x888. Maarrrrr als ik hem met veel pijn en moeite erop heb gelegd, staat ie zo strak dat ik de riem al niet meer na kan spannen met de dynamo. Het onderste draagrubber van de dynam, dat op het blok gemonteerd is, is zelfs helemaal in elkaar geperst. Dat lijkt me niet goed. Iemand een suggestie? Ik denk dat ik een grotere, lees langere riem nodig heb. Er moeten hier wel haast mensen zijn met een zelfde ervaring. Welke riem moet ik hebben?
    Wat mij opvalt is dat, wat je ook op internet ingeeft, je steeds op die riem van 888 uitkomt. Maar die past gewoon niet. Zou er een andere, lees afwijkende diameter van één van de poelies zijn. Ik kan daar eigenlijk nergens die afmetingen van vinden. Ik weet niet of dat op een 924 ook werd/wordt toegepast om bijvoorbeeld de waterpomp sneller of langzamer te laten draaien.
    Inmiddels heb ik van Laurens begrepen, dat hij ook al een keer zo'n 888 riem heeft weggemikt omdat die niet echt lekker paste. Hij heeft toen één maatje groter geplaatst. Blijft wel een vraag voor mij.
    Laatst gewijzigd door Beer924; 31/03/2022 om 20:53.


  2. #2
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1984 | verkeerde V-snaar

    Het onderwerp even netjes afsluiten met een oplossing.
    Vanmorgen een Gates MC6216 gekocht met een omlooplengte van 900 mm. Deze past dus wel prima!
    Doe er je voordeel mee.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •