Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
  1. #1
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    924 1980 | Sealing Ring Vering voor

    Ik zie op het diagram hieronder dat er een soort pakking bij de toren van de vering zit waar hij met de wielkast in aanraking komt. Nummertje 14 op het diagram hieronder.

    Als ik het onderdeelnummer online zoek vind ik alleen maar een soort sponzig ringetje
    https://944store.com/product/133412367/

    Wat ik van mijn veerpoot afschraapte was ook dit soort materiaal maar leek dan wel in de vorm zoals op het diagram.
    Weet iemand of ik hiervoor ook gewoon iets als permatex kan gebruiken? Of heeft het nog een andere functie naast het gat afsluiten?


    402-00_924_1976-79.gif


  2. #2
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1980 | Sealing Ring Vering voor

    Ik heb die ringen besteld bij Alpo. Kosten geen drol. Is heel licht schuimrubber, maar zwart van kleur......Eén keer te gebruiken ben ik al achter gekomen. Ze dienen volgens mij slechts ter bescherming en een beetje afdichting. Bij het aandraaien druk je ze echt helemaal fijn. En dat is dus kennelijk de bedoeling. Ik weet niet wat die permatex voor spul is. Dus schuimring erop, veerpoot met de vier moeren vastzetten in het binnenscherm, auto op zijn wielen zetten en dan pas de centrale moer op koppel aandraaien. Ik ben ervaringsdeskundige na een aantal slapeloze nachten. Man, man, wat heb ik daar een kopzorgen over gehad. Succes.


  3. #3
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1980 | Sealing Ring Vering voor

    Volgens mij is de enige functie voorkomen dat er rommel in de motorruimte komt.

    Ik had compriband liggen, dat leek mij degelijker, dat heb ik erop geplakt.


  4. #4
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1980 | Sealing Ring Vering voor

    Oké als er dus maar wat tussen zit.


  5. #5
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Re: 924 1980 | Sealing Ring Vering voor

    Oké dan ga ik zelf waarschijnlijk dokteren. Permatex is een vloei are pakking. Van dat zwarte spul wat droogt en als rubber wordt


  6. #6
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1980 | Sealing Ring Vering voor

    Maar destijds was er toch ook al dat soort spul. Dat hebben ze toen niet gebruikt. Ze zullen vast een reden hebben gehad dat ze dat hele fijne schuim hebben gebruikt.


  7. #7
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1980 | Sealing Ring Vering voor

    Kan om velerlei redenen voor gekozen zijn door porsche. Permatex of een andere (carosserie)kit is an sich duurzamer, maar ook veel arbeidsintensiever om ertussen te doen. Zo'n foam ring kost 0 extra moeite en dat scheelt tijd en geld in productie.

    Uiteindelijk maakt het allemaal weinig uit denk ik, theoretisch heb je wat minder kans op capillair vocht met een sealer, maar heb die dingen zelden zien roesten.


  8. #8
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Re: 924 1980 | Sealing Ring Vering voor

    Volgende vraag. Hoe werken mensen hier met de "union nut", nummertje 5 in het diagram?!
    Ik heb een sachs shokdemper gekocht, en kan nergens een speciale tool vinden ervoor. Heb die van bilstein besteld, maar die past uiteraard niet

    Het loshalen kan vast met een grote tang, maar het gaat mij vooral om het vast zetten met de goede kracht. Gewoon weer met een tang er strak opdraaien?


  9. #9
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1980 | Sealing Ring Vering voor

    Je hebt er speciale C spanners voor, maar zoals je al hebt uitgevonden.... Die komen in tientallen maten. Ik had er 1 die soort van paste, maar die ring zat zo godvergeten vast, dat het alsnog niet werkte.

    Heb uiteindelijk een Zweedse tang van een halve meter gepakt, dat ging prima. Voor het mooie even een stuk rubber tussen de bekken en de ring doen, anders krijg je van die lelijke afdrukken/beschadigingen. (een oude multiriem werkt prima)
    Qua kracht/'goed' vast; zon grote fijne draad kun je bijna niet doldraaien, dus gewoon flink stevig vast op gevoel, en bij twijfel iets te strak doen.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 29/04/2022 om 17:58.


  10. #10
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1980 | Sealing Ring Vering voor

    Ter geruststelling, zo heb ik het ook gedaan. En dat ging prima. Goed vast is vast. En ik denk zomaar dat als je naar de eerste de beste vakgarage gaat, dat het daar ook zo gebeurt.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •