Pagina 2 van de 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 53
  1. #11
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Hoi,

    Jahoor, naast deze onderdelen kan het nog de accumulator zijn, vuil in de spinnenkop, vuil in de injectoren of leiding, een slecht werkende 5e injector, vacuum lek/valse lucht, niet soepel bewegende luchtklep, gare brandstofpomp, verkeerde brandstofdruk, etc.
    En dat is alleen het brandstofsysfeem, kan ook aan je ontsteking liggen.

    Dus belangrijk is om eerst te troubleshooten... Dan kun je gerichter te werk, en het scheelt je veel tijd en kosten.

    De klep die jij noemt kun je eenvoudig testen door met warme motor de slang vanuit die klep af te klemmen, verandert er niks, dan werkt ie.

    WUR kun je uitsluiten door je systeemdruk te meten met een druktester. Kun je zelf maken, kopen of van mij lenen. Is wel gedoe en zou ik niet als eerste testen, maar geeft wel veel inzicht.
    Sowieso altijd eerst testen en dan pas reviseren! (na revisie moet je m sowieso weer testen en opnieuw afstellen, de kans dat je wat verkloot met reviseren is niet gering.)

    En zo kun je nog tientallen checks doen. Het document dat ik eerder deelde is erg handig, verder vind je hier ook veel info:
    http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/758788-cis-troubleshooting-dummies.html#post7528901

    Wat ik in jouw geval zou gaan uitsluiten (ongeveer in deze volgorde)
    5e injector / cold start injector (checken op lekkage en werking)
    De luchtklep die je al noemde (afklemmen wanneer warm)
    Of/hoe je bougies vonken als ie warm is en uitvalt
    Vacuumlek (deo/remmen reiniger rondom je slangen spuiten, verandert het toerental, weet je genoeg)
    Systeemdruk van de injectie warm en koud (dat geeft allicht ook een hint over de vervuiling)


    P.s. Het artikel over het audi relais voelt als een workaround. Ik denk dat er heel veel porsches rondrijden met kapotte brandstofaccumulator, dan start het e.a. Zeer slecht. De echte oplossing is meestal een goede (nieuwe) accumulator. Dat zou er echter niet toe moeten leiden dat de motor uitvalt.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 11/05/2022 om 11:31.


  2. #12
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Dank voor de snelle en uitgebreide reactie,
    Het euvel is dat de motor echt uitvalt als ie warm wordt.
    Koude start is dus gewoon goed, als ie warm wordt valt ie uit.
    Als ie stationair staat te daaien valt ie na een tijdje uit, maar ook als je rijdt.
    Bij gas geven houdt ie in, stottert en als je stopt bij een stoplicht of je laat het gas los, valt ie ook uit.
    Na een tijdje kun je dan weer starten, maar dan herhaalt alles zich ook weer.


  3. #13
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Ja... Heel veel onderdelen kunnen dit gedrag verklaren. Ook electrische delen hebben vaak de neiging koud te werken, en warm niet.
    Wordt echt een kwestie van uitsluiten dus. Je hebt al een paar 'verdachten' op het oog. Dat checken, en vanaf daar verder zou ik zeggen.

    Ik ben benieuwd naar de bevindingen, hou ons op de hoogte en we denken graag mee


  4. #14
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Dank voor de reacties, ga ik zeker doen!


  5. #15
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    De bobine hoor je hier ook wel vaak idd…. Koud wel, warm helaas


  6. #16
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Gisteren de auto nog 's laten lopen. Ik moest na het onlangs vervangen van een rubber hoes op de stuurstang de bodemplaat onder de motor nog terughangen.
    Daarbij ontdekte ik dat de LV rem vast zat, deze dus meteen gereviseerd.
    Tijdens de werkzaamheden de motor stationair laten lopen, liep prima.
    Nadien een stukje gereden en helaas viel hij toen weer uit.
    Bij gas geven inhouden en uitvallen, wil dan niet meer starten.
    Ook kwam er zelfs 1 keer grijze rook vanonder de motorkap vandaan.
    Bij lang doorstarten slaat de motor wel aan, lijkt dus ook op het warme start probleem..?


  7. #17
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    De AAV zou niet kunnen zorgen voor een motor die afslaat wanneer warm. Die schuif laat meer lucht binnen en dat zorgt automatisch weer voor meer benzine die ingespoten wordt omdat een luchtmassameter dit oppikt. De AAV zorgt dan dus voor meer van hetzelfde mengsel, zou juist hogere toeren in stationair moeten veroorzaken


  8. #18
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Het mooie van dit draadje is, dat er door diverse forummers heel veel informatie wordt verstrekt over enkele hardnekkige motorproblemen van de 924. Ik hou het scherp in de gaten, want ook ik moet aan de bak met een, bij warme motor, veel te hoog stationair toerental. Ik heb al heel wat gelezen over de onderdelen die iets te maken zouden kunnen hebben met dat probleem. En vooral wat die onderdelen doen. Jongens ga vooral door met het spuien van informatie. En dan het liefst natuurlijk hier.......


  9. #19
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Ondertussen nog steeds hetzelfde voornoemde probleem helaas.
    Ben nu aangekomen bij de spinnekop, daarin zou een O ring zitten die voor problemen zou kunnen geven heb ik begrepen,
    Kan iemand uitleggen op welke manier dit de problemen zou kunnen veroorzaken?
    En de accumulator, op welke manier is deze te testen op goede werking?
    Verder kwam ik smeerolie tegen onder aan mijn luchtfilter, en een beetje in het luchtfilterhuis, wat kan hiervan de oorzaak zijn?

    Groet,

    Frans


  10. #20
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    @Beer924: een 924 is geen 924S. In jouw geval zou ik beginnen met na te gaan of de stekker van de gasklepsensor nog goed contact maakt (beweeg die eens bij stationair te hoog toerental)
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •