Resultaten 1 tot 10 van de 53

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Hoi,

    Jahoor, naast deze onderdelen kan het nog de accumulator zijn, vuil in de spinnenkop, vuil in de injectoren of leiding, een slecht werkende 5e injector, vacuum lek/valse lucht, niet soepel bewegende luchtklep, gare brandstofpomp, verkeerde brandstofdruk, etc.
    En dat is alleen het brandstofsysfeem, kan ook aan je ontsteking liggen.

    Dus belangrijk is om eerst te troubleshooten... Dan kun je gerichter te werk, en het scheelt je veel tijd en kosten.

    De klep die jij noemt kun je eenvoudig testen door met warme motor de slang vanuit die klep af te klemmen, verandert er niks, dan werkt ie.

    WUR kun je uitsluiten door je systeemdruk te meten met een druktester. Kun je zelf maken, kopen of van mij lenen. Is wel gedoe en zou ik niet als eerste testen, maar geeft wel veel inzicht.
    Sowieso altijd eerst testen en dan pas reviseren! (na revisie moet je m sowieso weer testen en opnieuw afstellen, de kans dat je wat verkloot met reviseren is niet gering.)

    En zo kun je nog tientallen checks doen. Het document dat ik eerder deelde is erg handig, verder vind je hier ook veel info:
    http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/758788-cis-troubleshooting-dummies.html#post7528901

    Wat ik in jouw geval zou gaan uitsluiten (ongeveer in deze volgorde)
    5e injector / cold start injector (checken op lekkage en werking)
    De luchtklep die je al noemde (afklemmen wanneer warm)
    Of/hoe je bougies vonken als ie warm is en uitvalt
    Vacuumlek (deo/remmen reiniger rondom je slangen spuiten, verandert het toerental, weet je genoeg)
    Systeemdruk van de injectie warm en koud (dat geeft allicht ook een hint over de vervuiling)


    P.s. Het artikel over het audi relais voelt als een workaround. Ik denk dat er heel veel porsches rondrijden met kapotte brandstofaccumulator, dan start het e.a. Zeer slecht. De echte oplossing is meestal een goede (nieuwe) accumulator. Dat zou er echter niet toe moeten leiden dat de motor uitvalt.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 11/05/2022 om 10:31.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •