Pagina 3 van de 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 53
  1. #21
    Ingeschreven
    05/06/2012
    Berichten
    141

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Ik zou beginnen met;
    - cold start injector, kijken of ie koud inspuit en vervolgens niet blijft lekken.
    - WUR reviseren volgens handleiding op dit forum. Ik heb laatst bij een Nederlands bedrijf een revisieset gekocht voor €20.
    Na het reviseren van de WUR moet je m wel afstellen, dus heb je alsnog een brandstof druk meter hebben.
    - o-ring brandstofregelaar vervangen, zie topic “warme start problemen”

    Brandstof accumulator is te testen door het schroefje onderop open te draaien, als daar brandstof uit komt is het membraan lek. Maar dit is vergezocht, lijkt mij geen oorzaak van dit probleem.
    Porsche 924 2.0 bj 1980
    Subaru Justy 1.6 AWD bj 2003
    Suzuki Swift Sport bj 2009


  2. #22
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door remytjuh1994 Bekijk Berichten
    Brandstof accumulator is te testen door het schroefje onderop open te draaien, als daar brandstof uit komt is het membraan lek. Maar dit is vergezocht, lijkt mij geen oorzaak van dit probleem.
    De accumulator is bedoeld om het systeem op druk te houden als de motor uitgezet is en om piekdruk vanuit de brandstofpompo te voorkomen (het membraam beweegt mee en zorgt dus voor een constante druk). Dus dat kan niet de oorzaak zijn van het uitvallen van de motor terwijl hij loopt.


  3. #23
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    @topic starter, zou je allicht eens een overzichtje kunnen delen van wat je al uitgesloten hebt en hoe? Dat helpt ons denk ik ook wat gerichter advies geven.


  4. #24
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Zou je dan geen symptomen krijgen die lijken op het 'verzuipen' van de motor?
    Want daar lijkt het sterk op.


  5. #25
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Ik heb de Auxilary Airvalve gecheckt (vriezer), deze werkt goed, verder heb ik de WUR gereviseerd, al zag deze er als nieuw uit. Maar goed, toen hij toch open lag heb ik meteen alles maar vervangen.
    Ook wat remmenreiniger boven de luchtslangen gesproeid, dan verandert er niets aan het toerental, dus ws geen lek.
    Het probleem is er niet mee opgelost. Eigenlijk reageerde de auto altijd al wat traag op het gaspedaal, bij snel intrappen stotterde de motor en kwam traag op toeren.
    Wijst toch op een brandstofprobleem.
    Volgende stappen zijn de bougies checken, de injectoren, brandstoffilters, brandstofpompen.
    Op de foto nog een schema voor trouble shooting bij de K Jetronic.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #26
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Het zou natuurlijk ook kunnen dat de brandstofpomp/filter vervuild is/zijn waardoor je te weinig opbrengst hebt.
    Laatst gewijzigd door Beer924; 12/11/2022 om 12:10.


  7. #27
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Het meest voor de hand liggende (en eenvoudigste) wordt vaak over het hoofd gezien, dus volg goede raad van Beer924 maar.
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  8. #28
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Ben nog steeds benieuwd naar de brandstof opbrengst test en druktest?

    Als je de wur hebt open gehad, moet je m sowieso opnieuw afstellen/testen, deel van dat proces is eerst je opbrengst te meten.
    Heb je dat gedaan en wat was de uitkomst?


  9. #29
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Ik denk dat we met de opmerking van Beer 924 wel eens in de goede richting zouden kunnen zitten.
    Vandaag eens een bougie eruit gedraaid om eens te bekijken en het brandstoffilter los gehad.
    De bougie was zwart en nat, zie foto.
    Geen echte koolaanslag, ik kon het er met een doek zo afvegen.
    Toen ik het brandstoffilter los had liep daar bruine benzine uit, duidelijk roest uit de tank. (zie foto benzine in bakje).
    Filter was ook flink verstopt, vergeleken met een nieuwe, daar kon ik makkelijk doorheen blazen, maar bij het oude filter ging dat bijna niet.
    Helaas kon ik het nieuwe filter niet monteren, omdat deze over 2 verschillende aansluitingen beschikte, nl. M12x1,5 en M14x1,5 terwijl het oude filter aan beide zijden M14x1,5 heeft.
    Voorlopig het oude filter dus maar teruggezet.
    Nu heb ik dus een nieuwe uitdaging, de tank ontroesten.
    Ik ben van plan dit met electrolyse te gaan doen terwijl de tank dan onder de auto blijft, ik zie het volledig uitbouwen van de tank niet echt zitten.
    Een andere tank monteren lijkt me ook geen verbetering, die zijn inmiddels ook allemaal op leeftijd tenslotte.
    Ik heb nog gekeken naar de mogelijkheid om een kunststof tank van een 944 te monteren, maar daar zijn teveel aanpassingen voor nodig.
    Het verstopte filter zou natuurlijk goed de oorzaak kunnen zijn van de symptomen die de motor geeft.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  10. #30
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Aan de bougie te zien heb je niet zo'n lekkere verbranding. Gelet op wat je vertelt over het vuil in onder andere het luchtfilter zul je het inderdaad daarin moeten zoeken. En dan het hele brandstofsysteem reinigen. Dus niet alleen de tank, maar ook de leidingen, pomp en de K-jetronic. Kortom je bent weer even van de straat


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •