Pagina 4 van de 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 53
  1. #31
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Het eerste is de tank, nieuwe zijn niet meer verkrijgbaar voor zover ik weet?
    Bij een gebruikte loop je de kans op hetzelfde euvel.
    Ik overweeg om een gebruikte tank aan te schaffen, deze dan inwendig en uitwendig netjes maken, van binnen coaten.
    Dan deze omwisselen met de huidige tank.
    Nu zie ik daar wel tegenop, omdat dan de versnellingsbak er vanonder moet.
    Een andere optie is om de huidige tank te reinigen middels electrolyse, dat zou door het gat van de brandstofmeterzender kunnen, dan hoeft ie er niet vanonder.
    Probleem is dat ik de tank dan niet kan coaten, de tank zal dan meteen weer beginnen te roesten.
    De tank vol houden is niet echt een optie, ik rij te weinig met de auto dus dan veroudert de brandstof.
    Mocht er iemand zijn die een goede tank heeft liggen hoor ik het graag.


  2. #32
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    En eerst gewoon eens alle benzine aftappen en filters wisselen? Das een stuk sneller. Denk dat alle 924's wel een smerige tank hebben...


  3. #33
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Daar ga ik mee beginnen, misschien doe ik dan meteen die electrolyse behandeling. Dan is nog de vraag hoeveel roestdeeltjes er langs het filter hebben kunnen komen en of deze dan zover als in de injectors kunnen geraken of dat dergelijke deeltjes het filter niet kunnen passeren
    Toen ik de WUR uit elkaar had was die spiegelblank, geen spoortje van vervuiling.
    Hopelijk heeft het filter alles tegengehouden.
    Het zit in ieder geval flink verstopt.
    Ik lees trouwens tegenstrijdige berichten over het reinigen van de injectors, kun je deze nu wel of niet reinigen in een ultrasoon bad?


  4. #34
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Misschien eerst testen met toevoer benzine uit externe tank ipv bestaande tank en zien hoe ie daarop draait en hopelijk blijft draaien ?
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  5. #35
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Nou, vandaag de tank afgetapt en de benzinemeteraangever/sensor via de kofferbak gedemonteerd om eens in de tank te kunnen kijken.
    De brandstof die uit de aangever liep was brandschoon.
    Nadat deze eruit was eens met een lamp in de tank gekeken.
    Verbazingwekkend genoeg ziet die er op een paar plekjes na eigenlijk prima uit.
    Nu zit er een dieper gelegen deel aan de tank waar de inwendige brandstofpomp in zit. hier kun je langs boven ook in kijken (zie foto's).
    In dat gedeelte zat wel roest, wat schilfers en iets wat een open, sponsachtige structuur had.
    Ik heb een pijp door de tank in dat gedeelte gebracht en daarin een slang met een trechter gedaan, zodat ik het geheel kon spoelen met schoonmaakazijn met een bak onder de tank.
    Nadat ik dat een keer of 5 gedaan had was het meeste er al uit, al zat er nog wat onder de rand bij het schroefdraad voor de pomp.
    Daar heb ik een magneetje langs gehaald wat vrijwel alle schilfers meepakte.
    Morgen wat van de de oude, maar nog schone benzine even terug in de tank, pomp terug, en dat even de leiding doorspoelen tot aan het filter.
    Vrijdag komt het nieuwe filter, hopelijk is het leed dan geleden.
    Misschien dat er nog wat in de injectors zit, maar die kan ik misschien ultrasoon reinigen dan.
    Op de foto's wat kijkjes in de tank, de opvangbak en de krant met schilfers die uit de tank kwamen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #36
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Het zal toch niet zo zijn dat de "oude" benzine in de filters is gaan gummen, waardoor je een verminderde doorstroming hebt? De huidige benzine is door alle toevoegingen die goed zijn voor de bloemetjes, de bijtjes en de Vollebregjes onder ons van een dusdanige kwaliteit, dat het niet lang bewaard kan blijven. Het lijkt wel of dat spul een soort chemise reactie ondergaat als het lang stilstaat. Nou ja, je hebt in ieder geval weer vorderingen gemaakt en je kunt het scenario van een tankwissel alvast wegstrepen. Lucky joe


  7. #37
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    En nu alles reinigen of vervangen(bvb filter) vanaf de tank richting motor tot aan de injectoren...
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  8. #38
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Ga je de tank nog behandelen met een product?
    Ik heb ook een tank die echt vol zit met troep, oude brandstof en roest.
    Weet ook niet goed wat ik er mee aan moet.
    - spoelen met stoomcleaner
    - ontvetten met thinner.
    - spoelen met stoom cleaner
    - behandelen met roestomvorner?

    Dacht aan zoiets...


  9. #39
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Waarom spoelen met een stoomcleaner. Het duurt een eeuwigheid voordat je het vocht er dan weer uit hebt. Ik heb al eens een ernstig onorthodoxe manier gebruikt om een tank te zuiveren. Maar dan moet ie er wel eerst uit. Je gooit er een handjevol "fijn" grind in met een paar liter diesel. Alle gaten dichten. En dan gewoon lekker schudden of vastknuppen aan een betonmixer. Alles wat dan los kan raken komt dan los. Tank een paar maal spoelen met wat benzine. En dan een sealer/coating gebruiken. Die zijn gewoon te koop volgens mij. Maar als je de tank laat zitten, dan wordt het een lastige zaak.


  10. #40
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: 924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Bij losse tank: zie werkwijze Beer924 en daarna
    https://www.fertan.nl/category/tanksanering/
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •