Resultaten 1 tot 10 van de 53

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    924 1979 | 2.0 motor houdt in, slaat af, na 5 minuten start ie weer

    Beste forumleden,

    Na door omstandigheden een tijd afwezig geweest te zijn, de hobby weer opgepakt. De 924 nog steeds in bezit gelukkig, een witte 79'er in concoursstaat, aantoonbaar 67.000 km.
    Zoals ik al zei, door omstandigheden heeft de auto lange tijd stil gestaan.
    Gisteren heb ik ermee gereden, waarbij het volgende probleem optrad, ik zal het zo goed mogelijk omschrijven en hoop op tips en expertise van jullie kant, alles is welkom:

    Auto startte prima, duurde wel even voor ie aansloeg uiteraard, had lang stilgestaan.
    Benzine met wat loodvervanger, niet ouder dan een jaar en tank halfvol.
    Auto liep prima, uit de garage gereden en stationair warm laten draaien, ondertussen de compressor erbij gezet en de banden op spanning gezet.
    Nadat ik dit gedaan had, begon de motor wat slechter te draaien, toerental nam af en begon wat te haperen, hakkelen, stotteren.
    Gaspedaal ingetrapt, kwam netjes op toeren en bleef dan weer redelijk netjes stationair draaien, maar na enige tijd begon het stotteren weer.
    Vlak voor ik wilde vertrekken sloeg ie af en moest ik ongeveer 5 minuten wachten voor ik 'm weer aan de praat kreeg (verzopen?).
    Toen vertrokken, viel me op dat ie niet goed en direct op het gaspedaal reageerde, volledig intrappen maar niet accelereren, eerder inhouden.
    Bij het eerste stoplicht (moet je natuurlijk het gas loslaten) sloeg de motor af.
    Vervelend, op een drukke weg. Wederom gewacht, ca. 5 minuten, liet de motor zich weer starten. Eerstvolgende stoplicht herhaalde zich dit, en daarna nog een keer.
    Laatste keer door 2 handhavers over het kruispunt aan de kant geduwd, daarna de laatste km te voet afgelegd met mijn dochter van 8 die naar een verjaardagsfeestje moest en hierdoor een kwartier te laat kwam.
    Terug gelopen, auto startte weer en met 1 keer uitvallen thuis weten te komen door bij stoplichten te remmen met de handrem zodat ik iets gas kon blijven geven met de rechtervoet.

    Kortom: koude start is geen probleem. Maar bij warme motor lijkt ie te verzuipen. Houdt in, komt niet volledig op toeren, reageert averechts op het gaspedaal. Valt dan uit en laat zich na enige minuten (5 à 10) weer starten.
    Wat zou dit kunnen zijn..?

    WUR? o.i.d.?
    Laatst gewijzigd door franshjl; 10/05/2022 om 13:47.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •