Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
  1. #1
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.513

    Upgrade naar Vbulletin 5 Connect?

    Beste leden,

    Ik zit er aan te denken om het forum eventueel te upgraden van de verouderde versie 4 naar versie 5. Dit maakt het forum meer interactief, veiliger en frisser.

    Hiermee hoop ik het forum weer nieuwe leven in te blazen, echter kost dit natuurlijk wel geld. Dus voor ik de upgrade aanschaf graag jullie mening.

    Hier is een link naar de demo die 7 dagen actief blijft.

    https://3f3201c9db32-044874.demo.vbulletin.net/

    Misschien kan Hendrik ook het één en ander toelichten? Die heeft er meer verstand van dank ik. Hendrik en ik hebben het er wel eens over gehad, maar toen lukte het mij niet om de software aan te schaffen.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  2. #2
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Upgrade naar Vbulletin 5 Connect?

    Ik moet zeggen dat ik de huidige lay-out mooier vind dan dat nieuwe. Maar dat kan gewenning zijn natuurlijk. Een veiliger omgeving is altijd goed natuurlijk. Helaas heb ik van de techniek van websites nul verstand. Heb dan ook geen idee over welke kosten we het gaan hebben. Maar ik laat me graag verrassen. Mijn referentie is het Porscheforum. Dat werkt prima, al is daar het toevoegen van foto's in een bericht nogal een gedoe. Verder heeft dat forum wel ongeveer dezelfde functionaliteiten als dit 924 forum. Hier vind ik de groepen als motor, interieur, exterieur weer lekkerder ondergebracht.
    Laatst gewijzigd door Beer924; 05/06/2022 om 18:05.


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.513

    Re: Upgrade naar Vbulletin 5 Connect?

    Als het goed is kan dat nieuwe forum ook gewoon weer ingericht worden als deze, dat is niet zo'n probleem denk ik.

    Ik wacht nog even wat meer reacties af en dan ga ik eens kijken wat we kunnen doen.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #4
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Upgrade naar Vbulletin 5 Connect?

    Mooi forum David! Zie dat je nu 2 layouts kunt bekijken (default en denim). Kan liken en taggen. Mooie aanvullingen op wat we nu hebben! Uiteraard met ook op IT-security is een upgrade altijd goed….

    Idd goed om even te kijken naar kosten en de vraag of een upgrade automatisch kan met behoud van content/inrichting van dit forum?


  5. #5
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Upgrade naar Vbulletin 5 Connect?

    Met name dat laatste lijkt me zeeeeeer wenselijk


  6. #6
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: Upgrade naar Vbulletin 5 Connect?

    Eerst en vooral: ik vind het huidige forum prima.
    Betere beveiliging kan nooit kwaad. Behouden van huidige inhoud van het forum is wel belangrijk, maar dat is denk ik geen probleem.
    Hoe zit het met de kosten?
    De interface op de demo is in het Engels, voor mij persoonlijk geen probleem, voor anderen misschien wel. Bestaat het ook in het Nederlands?
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  7. #7
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: Upgrade naar Vbulletin 5 Connect?

    Ik denk dat een upgrade van het forum wel een goed idee is. Enkele aandachtspunten van mijn kant: (ik zit in de IT.)

    - Hoe werkt de datamigratie? Maw; blijft alle data goed behouden? Werken wachtwoorden nog na de upgrade?
    - Wie voert de upgrade uit?
    - Kunnen we upgraden en het resultaat eerst goed testen voordat we de oude omgeving weggooien?
    - Ten overvloede; maak een backup van de huidige database

    Jelke


  8. #8
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: Upgrade naar Vbulletin 5 Connect?

    @Ronald. Tangen en liken? Tis geen Facebook of instagram.....
    @Morgoth. Het forum zeker in het Nederlands houden.
    Ik denk zomaar dat een upgrade wel leeft onder de forummers Captainfrasca!


  9. #9
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: Upgrade naar Vbulletin 5 Connect?

    Zal wel even wennen zijn, het heeft voor mij geen grote 'moet gebeuren factor', maar generally speaking is het denk ik wel goed om met de tijd mee te gaan.


  10. #10
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: Upgrade naar Vbulletin 5 Connect?

    Het forum zit op dit moment vast aan PHP 7.1 en dat is al een paar jaar niet meer ondersteund. Hetzelfde voor het forum software. Zolang de hosting provider deze PHP versie heeft is het forum ook nog gewoon te gebruiken. Maar zoals alles met verouderde software is dat op eigen risico.


    • vBulletin 4.2.5 is end of life and will not be receiving any future development. Warning: vBulletin 4.2.5 is not compatible with PHP 7.2.0 or higher.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •