Resultaten 1 tot 8 van de 8
  1. #1

    924 1977 | 924 startmotor gaat niet rond

    924 start niet, heeft tijd stilgestaan maar heeft daarvoor wel gelopen.
    Na kortsluiting is de kabelboom naar de starter en dynamo doorgebrand maar deze is al gerepareerd. Startmotor gaat niet meer rond maar werkt wel tijdens de "bench test" (starter niet defekt dus). Verder zijn er geen kapotte zekeringen. Wel een relais is kapot (onderdeel nummer 311963141B). Accu heeft 12.2volt en alle massapunten zijn schoon. Startmotor krijgt ook stroom via de hoofddraad (rechtstreeks van accu) en op de andere aansluitingen vanuit contactslot en van dynamo staan ook allebei stroom.
    Iemand idee wat de oorzaak kan zijn dat de startmotor niet rond gaat?
    Alvast bedankt.


  2. #2
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1977 | 924 startmotor gaat niet rond

    Ik neem aan dat wanneer je het contact omdraait om te starten, er dus geen 12v op de solenoïde komt(?) Wat gebeurt er als je handmatig de 12v op de solenoïde zet? (ik lees dat je 12v hebt op de motor, maar het gaat hier om de 'stuurstroom' op de solenoïde vanuit het contactslot)

    Beste is de hele bedrading na te meten op continuïteit totaal het contactslot en te kijken of het startslot de juiste verbinding maakt. De schema's vind je op: https://www.pelicanparts.com/944/ele...l_diagrams.htm (ik hoop dat je die kunt lezen, anders is het een goede vaardigheid om je eigen te maken.)


  3. #3
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    743

    Re: 924 1977 | 924 startmotor gaat niet rond

    Ik heb na demontage en montage van de startmotor 2 draden verwisseld. De + vanaf het contactslot verwisseld met de draad die vanaf de bobine naar de startmotor loopt. Heel bijzonder, maar ik kreeg het toch voor elkaar. Draden verwisseld en toen deed ie ut weer. Kijk dus eens of je de draden goed hebt aangesloten op de startmotor.


  4. #4

    Re: 924 1977 | 924 startmotor gaat niet rond

    Als ik het Schema bekijk dan moet er dus 12v op 30 staan vanuit de Accu. Als ik de Sleutel omdraai moet er dan 12v op 50 komen vanuit het Contactslot. Moet er ook 12v komen bij 16 vanuit de Ontsteking?
    Ik vermoed dat de Schakelaar van het Contactslot kapot is omdat er ook geen Brandstofpomp loopt als ik hem op Contact zet. Verder als ik 12v op de Solenoïde zet werkt de Startmotor wel en de Bedrading is ook nog overal goed.


  5. #5
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.512

    Re: 924 1977 | 924 startmotor gaat niet rond

    Waarschijnlijk het witte blokje achter het contactslot, is wel vaker voorbij gekomen.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  6. #6
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    457

    Re: 924 1977 | 924 startmotor gaat niet rond

    Dan is het contactslot inderdaad wel een aannemelijke, of een zekering er ergens tussen. (maar neem aan dat je alle relevante zekeringen wel met een multimeter gecheckt hebt?)

    Wit blokje kun je voor een tientje oid kopen, open halen, inspecteren en schoonmaken kan ook.
    De stekker van het contactslot kun je ook relatief eenvoudig loshalen, dan kun je allicht het e.a. Doormeten?


  7. #7

    Re: 924 1977 | 924 startmotor gaat niet rond

    Als ik hem op Contact zet dan heb ik op alle 3 de Contactpunten op de Startmotor ongeveer 12v staan. Als ik doordraai om te starten gebeurt er nogsteeds niks..... Hoe kan het dat ik op alle 3 al 12v heb staan zonder dat ik de Sleutel omdraai om te starten?


  8. #8
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1977 | 924 startmotor gaat niet rond

    Zou eerder aan het onstekingskastje denken. Heb ik ook een keer gehad. Testmethode staat ergens achterin de haynes


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •