Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    127

    924 1980 | Motorsteun veer vervangen

    Binnenkort wil ik mijn motorsteunen weer wat frisser maken. De ene rubberen steun wil ik verstevigen met polyurethaan.
    Voor de andere steun zie ik dat ik een nieuwe veer kan kopen

    https://www.ebay.de/itm/202675278072...Bk9SR9jdrvjrYA

    Heeft iemand dit eerder gedaan? is de veer simpel te vervangen?


  2. #2
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen

    Denk dat je hem moet openbuigen... ben ook benieuwd of iemand deze al eens gebruikt heeft.
    Wellicht eens op 924 board vragen?
    .


  3. #3
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    127

    Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen

    Heb de mensen op 924 board gevraagd. Alleen maar positieve ervaringen. Ik ga hem bestellen!


  4. #4
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    127

    Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen

    Heren, ik ben hier al een tijd mee aan het worstelen hoe en wat. De vervangende veer voor in de motorsteun aan passagierskant heb ik al tijden binnen, maar het is me tot nu toe nog niet gelukt om de motorsteun te demonteren. Moeilijkheid zit hem in het bereiken van de 3 inbus bouten die arm van de motorsteun aan de motor bevestigen.

    Hoe hebben andere mensen hier dit ooit gedaan? Wat hebben jullie allemaal moeten uitbouwen om erbij te komen? welk speciale gereedschap was nodig?
    Het weghalen van de startmotor ga ik sowieso doen, maar mijn gevoel zegt me dat de bouten van bovenaf misschien beter te bereiken zijn.


    right_motor_mount.PNG


  5. #5
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    757

    Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen

    Ik denk dat je zelfs de motor nog iets zou moeten laten zakken. De motor hangt als het ware aan de motorsteun, toch? En dat je dan de steun met veer kunt demonteren. Maar dat is slechts wat ik denk. Geen idee of het ook zo is. Maar je zou de steun aan de motor kunnen laten zitten volgens mij.


  6. #6
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    462

    Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen

    Weet het niet 100% uit geheugen, maar volgens mij heb ik het blok op z'n plaats laten zakken met onderdeel 8 gewoon op z'n plek. Daarna de rubber erin geplaatst.

    Naar mijn weten hoeft die metalen steun (8) dus niet los. Als je het blok optakelt/ophangt en dan moer 3 en moeren 6 los schroeft, dan het blok laat zakken, dan moet je de steun er volgens mij tussenuit kunnen halen.
    Laatst gewijzigd door Riggard; 03/02/2024 om 20:05.


  7. #7
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    127

    Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen

    Dar zou een uitkomst zijn Riggard. Bij die onderste bout zal ik wwarschijnlijk wel kunnen komen met de startmotor verwijderd en dan de nodige verlengstukken en en een knie'tje


  8. #8
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    462

    Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen

    Klopt, halve meter aan verlengstukken en uit mn hoofd een dopje 19 en dan lukt het.


  9. #9
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    757

    Re: 924 1980 | Motorsteun veer vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riggard Bekijk Berichten
    Weet het niet 100% uit geheugen, maar volgens mij heb ik het blok op z'n plaats laten zakken met onderdeel 8 gewoon op z'n plek. Daarna de rubber erin geplaatst.

    Naar mijn weten hoeft die metalen steun (8) dus niet los. Als je het blok optakelt/ophangt en dan moer 3 en moeren 6 los schroeft, dan het blok laat zakken, dan moet je de steun er volgens mij tussenuit kunnen halen.
    Dat was wat ik ook probeerde uit te leggen, maar ik struikelde over mijn eigen uitleg.........


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •