Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    924 | Welke verf voor dorpels

    Volgende project voor mijn 924 wordt de dorpels voorzien van een nieuwe lik zwarte verf. Het is nu eerder grijs en ziet er gewoon niet meer verzorgd uit.

    Wat voor verf zouden jullie aanraden?


    Misschien zoiets met daarover een Blanke 2k lak?
    https://www.nonpaints.com/nl/motip-a...caAre7EALw_wcB


  2. #2
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    744

    Re: 924 | Welke verf voor dorpels

    Of natuurlijk een steenslag coating (rubber oid) die je daarna op kleur kunt overspuiten. Oorspronkelijk zit er volgens mij ook een coating op de dorpels. Daar komt nogal wat straatvuil tegenaan hè.


  3. #3
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: 924 | Welke verf voor dorpels

    Dorpels van een 924 zijn zwart (niet de voorkant van het voorste spatbord en de onderkant van het achterste)

    zoiets bvb: https://www.werkenmetmerken.be/nl/mo.../44402#69118et achterste)
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  4. #4
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    124

    Re: 924 | Welke verf voor dorpels

    Oké dan ga ik voor die motip anti steenslag.
    Dan vraag ik me nog af of ik eerst een laag roestomvormer zou kunnen spuiten en vervolgens daarop de steenslag.
    Online vind je horrorverhalen over roest die lekker z'n gang kan gaan onder de coating


  5. #5
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    458

    Re: 924 | Welke verf voor dorpels

    zoiets heb ik ook op de mijne gespoten. Lijkt allemaal op elkaar, zit niet heel veel verschil tussen de merken denk ik. Dus dit zie ik wel werken.

    Heb zelf zo'n bus gekocht die op een pistool voor de compressor kan en dat leverde prima resultaat. Geen idee wat het resultaat van een spuitbus is, maar zal er wel een beetje op lijken.


  6. #6
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    188

    Re: 924 | Welke verf voor dorpels

    Roestomvormer: hangt ervan af hoe erg - bij weinig: loszittend roest verwijderen>opschuren>ontvetten>Brunox (=roestomvormer en primer terzelfdertijd)>steenslagverf
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •