Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 43
  1. #21
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    128

    Re: Diamantsilberner 924 2.0 '79 - Bastian

    Zo, ook bij mij is de nieuwe ruitenwissermotor geïnstalleerd. Wegens ontbreken van een dremel, inclusief veel bloed zweet tranen en gevloek bij het uitslijpen van de houder met een vijl. Ze hadden bij de stekker die ik heb gekocht 2 verkeerde grootte kabelschoenen meegeleverd, dus voor nu toch maar alle kabelschoenen los verbonden aan de motor.

    Adhv Beer924 zijn foto's en verslag heb ik op precies dezelfde manier de kabels verbonden, een zekering eruit geblazen, om ze vervolgens wel goed te verbinden.....

    Maar goed, de wissers gaan nu als een tierelier. Binnenkort nog even de stekker in orde maken een likje zwarte verf op de houder. Vandaag nog even een mooi ritje maken

    20231111_150300.jpg


  2. #22
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Diamantsilberner 924 2.0 '79 - Bastian

    Kijk dat zijn nog eens leuke berichten. Fijn dat het gelukt is mede met behulp van mijn informatie. Nut van het forum is daarmee weer bewezen. Nu maar hopen dat vandaag de regen met bakken uit de hemel komt. Anders heb je alles voor niks gedaan...... hahaha


  3. #23
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    128

    Re: Diamantsilberner 924 2.0 '79 - Bastian

    Weer eens een update. Vandaag na lange afwezigheid weer eens met de Porsche naar mijn lokale sleutel club gegaan.
    Daar op de brug wordt alles weer een stukje eenvoudiger.

    20240210_114025.jpg

    Als eerste even de bakolie vervangen voor synthetisch spul van Redline. Dat schijnt heel goed te werken als ik de forums mag geloven.
    Daarna de kabelboom tussen accu, startmotor en dynamo vervangen. Ik had de hoop dat dit mijn voltage op zou krikken. Als ik de de lampen en ventilator nu aan heb laadt hij op 13.4 volt en gaat het accu lampje heel licht branden. Helaas doet hij nog steeds hetzelfde, binnenkort maar even nog goed meten bij de dynamo zelf. Ik begin te denken dat die gewoon niet meer 100% is, de spanningsregelaar heb ik al vervangen.

    Voor de rest heb ik me vooral bezig gehouden met het weghalen van een beschermplaat tussen de uitlaat en de motorsteun. Die moertjes zijn echt lastig te bereiken, maar met een buigbaar verlengstuk kwam ik uiteindelijk ook bij de moeilijkste.

    20240210_140955.jpg


    Nu heb ik in ieder geval vrije toegang tot de onderste moer van de motorsteun, die deze met de arm aan de motor verbindt. Volgende keer die en de bovenste moeren loshalen en kijken of ik dan met het zakken van de motor de steun ertussenuit kan halen.

    Daarover had ik nog wel een vraag: Kan/mag de motor op de dwarsbalk rusten? Ik zag in een filmpje dat iemand bij zijn 924 turbo een stuk hout tussen de carterpan en dwarsbalk klemde zodat de motor op dezelfde hoogte blijft zitten. Ik vraag me af of dit de dwarsbalk niet teveel belast. Als alternatief kan ik hem wel van ondereren constant met een krik ondersteunen, maar dan kan ik de brug niet meer verplaatsen.


  4. #24
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: Diamantsilberner 924 2.0 '79 - Bastian

    IK zou hem niet op de dwarstraverse laten rusten. Zet er even een steun onder. Het is maar even en alleen gedurende de tijd dat je de oude steun eraf hebt. Leuk overigens dat je hier weer een bericht plaatst. Ga zo door. Altijd leuk om te lezen. Succes met je klusjes.


  5. #25
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Diamantsilberner 924 2.0 '79 - Bastian

    De carterpan is vrij stevig en de dwarsbalk ook, dus in theorie kan het.... De vraag is of je het zelf aan durft.

    Ik zou de auto in die toestand niet gaan verrijden, zelfs zonder motor aan, dat lijkt me echt te link.

    Handigste is ff een krik onder het motorblok met wat hout ertussen. Die steun heb je er zo in en uit, die veer wisselen is 30 minuutjes werk, max.


  6. #26
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    128

    Re: Diamantsilberner 924 2.0 '79 - Bastian

    De rechter motorsteun heb ik dit weekend kunnen vervangen. Viel allemaal nog wel mee, je moet alleen er bij kunnen komen. Dus eerst oliefilter eruit, dan kun je de startmotor weghalen en dán pas kun je het plaatwerk weghalen wat in de weg zit van de rechter motorsteun.

    De veer vervangen is eigenlijk kinderspel, eruit door met twee grote schroevendraaiers te wrikken.



    De nieuwe veer in de beugel zetten vereist helaas wel dat je de beugel iets verder openbuigt. Ik ben voorzichtig aan de gang gegaan met het buigen, je hebt maar 1 cm extra ruimte nodig.



    De oude veer was zwaar verroest, maar nog niet doorgebroken


    Ik heb tijdens de klus de motor ondersteund met een krik en een blok hout onder de carterpan. Voor het laatste vastzetten op het juiste moment heb ik de krik direct onder de arm van de motorsteun gezet. Zo kun je 100% zeker zijn dat alles op elkaar gedrukt is wanneer je het vastzet.


    Ik heb alleen nog maar teruggereden van de garage naar huis, maar de eerste indruk is dat er minder vibratie van de motor in de cabine komt. Ook schokt de auto minder na bij krachtoverbrenging en schakelen, alhoewel dit nog steeds wel merkbaar is. Ik heb nu alle motorsteunen en baksteunen vernieuwd met spul dat op fabrieksorigineel is gemaakt. Nu weet ik het ook niet meer hoor, misschien hoort het gewoon zo te zijn als 'stock' 924? Is dit het transaxle-effect? ben benieuwd hoe jullie dit ervaren in jullie 924. Ik heb er geleerd soepel mee te rijden, dus geen groot probleem, maar het is nou niet zo alsof je in een golfje stapt waar je lekker met weinig souplesse op de pedalen kan trappen.



  7. #27
    Ingeschreven
    28/01/2021
    Berichten
    465

    Re: Diamantsilberner 924 2.0 '79 - Bastian

    Ik weet niet precies wat je bedoelt met het niet soepel zijn? Trillen of schokkerig rijden kan ook aan het blok zelf liggen, als dat al wat versleten is, of de afstelling niet 100, dan kan geen motorsteun of demper daar tegenop.

    Ik heb m'n steun tegelijk met het blok vervangen, maar dat was echt een wereld van verschil. Bij mij was de veer echter gebroken.

    Nu met de supercharger erop loopt het ook weer veel soepeler (zeker stationair) dan zonder, niet dat ik je aan een supercharger wil praten, maar meer ter illustratie.


  8. #28
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    128

    Re: Diamantsilberner 924 2.0 '79 - Bastian

    Wat ik bedoel met niet soepel zijn is dat bij snel gas intrappen of loslaten je achterin een bonk kan horen en bij gas los de auto nog een beetje nahikt. De aandrijflijn voelt dus niet helemaal solide. De motor zelf loopt soepel en trekt ook goed zonder inhouden o.i.d.

    Het voelt meer alsof er teveel speling zit nog ergens in de aandrijflijn


  9. #29
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Diamantsilberner 924 2.0 '79 - Bastian

    Ophangrubbers transaxle achteraan ?
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  10. #30
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    128

    Re: Diamantsilberner 924 2.0 '79 - Bastian

    Die zijn een paar maanden geleden vervangen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •