Resultaten 1 tot 10 van de 43

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1
    Ingeschreven
    26/11/2021
    Berichten
    128

    Diamantsilberner 924 2.0 '79 - Bastian

    Gezien het feit dat ik alweer 2 jaar op dit forum meekijk, en vaak genoeg ook iets over mijn auto deel, is het wel een goed idee dat ik ook een project pagina begin. Foto's maken en verslag doen is niet zo mijn ding. Het sleutelen zelf kost me al genoeg tijd Dus we gaan wel zien hoe ver ik hiermee kom.

    In december '21 heb ik de 924 gekocht (mijn eerste Porsche!!) van een handelaar in Limburg. Het is een vroege versie met bijna geen opties, behalve een destijds nog optionele rechter zijspiegel en de rubberen strip langs de zijkant.
    Ik houd er wel van, zo zonder spoiler en met spiegels nog niet in de carrosserie-kleur gespoten. Dat geeft voor mij de auto toch des te meer die klassieke uitstraling.

    Pluspunt van de auto is dat hij maar weinig KMs op de teller heeft (92.00 aantoonbaar bij aankoop) en grotendeels origineel en onverprutst is. Dat vind ik toch de grootste kwaal van de gemiddelde 924 die te koop staat: Mensen vonden het de afgelopen decennia op de één of andere manier een goed idee om chinese bodykits, aftandse sportstuurtjes, mobiele car kits en xxl bekerhouders in te bouwen. Dan wordt het ook wel een poor man's Porsche...

    Nadeel was dat de auto de afgelopen 10 jaar meermaals van eigenaar was gewisseld en pak hem beet maar 3000 kilometer had gereden. Veel liefde heeft de auto in die 10 jaar niet gezien. Dus ik heb toch nog aardig wat vervangen in het eerste jaar na aankoop:
    - Versnellingsbak
    - Remmerij
    - Accu
    - Schokdempers voor
    - 1 Velg, 4 banden
    - etc.

    Nu rijdt de auto lekker en is hij betrouwbaar (afgezien van een gebroken bout in de versnellingsbak terwijl ik dit schrijf). De projecten voor komende winter zijn slechts wat kleine verbeteringen (bekabeling vervangen, ruitenwissermotor, roestbehandeling etc.) Mocht ik de auto nog lang houden en niet ondertussen ruilen voor een 944 Turbo, dan wil ik hem wel opnieuw laten spuiten. En voor de rest vooral lekker ermee rijden!

    Vlak na aankoop
    20211201_110400.jpg20211125_145918.jpg

    Z'n slaapplaats: in de schuur bij mijn ouders
    20230817_192733.jpg

    Op de Großglockner zomer '22
    20220804_070832.jpg

    Onderweg naar Le Mans '23
    20230607_145041.jpg
    Laatst gewijzigd door Bastibum; 21/10/2023 om 10:39.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •