Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    924 | Hoever kan targadak open?

    Ik was van de week bij de eigenaar van een 944 targa en het viel mij op, dat het targadak van die auto veel verder open kon in de kiepstand dan dat van mij. Nu heb ik pas geleden het dak helemaal uit elkaar gehad en bij het terugplaatsen wilde de vergrendeling niet helemaal meewerken. Ik hoorde de motor wel lopen maar er gebeurde helemaal niets. Na een paar keer proberen werkte de vergrendeling wel. Ik denk echter dat er nu wat in de afstelling niet helemaal goed meer is. Iemand een idee? En waar kan ik dat afstellen? in de kofferruimte bij de motor van het targadak o.i.d.?


  2. #2
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: 924 | Hoever kan targadak open?

    Nou, ik geef antwoord op mijn eigen vraag. Dankzij een tip uit een Duits forum, Transaxlegarage.de werd ik gewezen op de microschakelaar aan de voorzijde van het dak. Die zit als het ware in de "voorruitstijl". Daar zit een beugel tegenaan die kennelijk deze microschakelaar bedient. Als die beugel de schakelaar iets te snel raakt, dan stopt het openklappen van het dak. Dat dus. En misschien kunnen jullie je nog herinneren dat ik al eerder schreef over het feit dat het dakje pas na een paar keer weer wilde werken, nadat ik het uit elkaar had gehad enzo. Nou, dat was dus dit issue.
    Voordeel van dit euvel is wel dat ik nu een compleet hoofdstuk 61 van het werkplaatshandboek heb waarin de werking van het dak en herstelmogelijkheden uitgebreid staan beschreven. Ik had maar twee bladzijden, maar nu dus alles compleet. Elk nadeel............


  3. #3
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: 924 | Hoever kan targadak open?

    Ik heb er een how to over geschreven! Staat in die sectie hier op dit forum!


  4. #4
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: 924 | Hoever kan targadak open?



  5. #5
    Ingeschreven
    06/08/2021
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    765

    Re: 924 | Hoever kan targadak open?

    Haha bedankt Ronald. Een beetje mosterd na de maaltijd, maar het is wel een heel duidelijk verhaal. Zoals je wel zult hebben begrepen is het inmiddels opgelost. Het is wel een hocuspocus gedoe met contact aan, contact uit, knoppie naar voren knoppie naar beneden. Ik heb telkens het papiertje nodig . Maar ik haal het dak er niet meer uit. Hoop gedoe en als je harder dan 90 rijdt maakt het een enorme herrie. Op de kiepstand is het goed te doen. Kortom alles weer opgelost.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •