Pagina 1 van de 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 58

Onderwerp: De groene 924

  1. #1
    Ingeschreven
    04/06/2008
    Berichten
    49

    De groene 924

    Ondanks dat mijn 924 super rijd wil ik hem toch wat netter maken dan hij is. Daarom deze topic om jullie een beetje op de hoogte te houden en soms jullie om advies te vragen.

    De punten die ik op mijn lijstje heb om te veranderen zijn:

    - De auto een grote beurt en de zwakke plekjes van een 924 controleren
    - De bekleding laten repareren
    - De motor schoon maken (een deel ervan is rood gespoten :shock: ) en dat wil ik er dus vanaf.
    - Achterruiterwisser aansluiten
    - En het aller belangrijkste er moet snel een radio in!!!!!


    Om mezelf op weg te helpen heb ik vandaag een workshop manual besteld zodat ik weet hoe het orgineel heeft gezetten. Ik zal foto´s maken zodra ik aan iets begin en kan jullie die manier een before and after laten zien.


  2. #2
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De groene 924

    Succes Ouke!
    En ja, (foto)verslagen, daar houden we van! :grin:
    Misschien, als je toch bezig bent, dat je ook nog wel een handige 'how to' kunt schrijven!


  3. #3
    Ingeschreven
    04/06/2008
    Berichten
    49

    Re: De groene 924

    Gister is me porsche eindelijk naar de garage geweest, zodat het eruit spuiten van mijn koelvloeistof verklaart kon worden. Ik was zelf bang dat het de koppakking was, maar gelukkig bleek het de waterpomp te zijn. :lol:. Voordeel is dan dat niet de gehele motor uit elkaar moet. Tevens kan dan meteen de v-snaar en de altijd belangrijke distributie snaar vervangen worden. De garagehouder adviseerde me om gewoon er lekker mee te rijden tot dat het vervangen wordt (in de loop van volgende week), dus dat wordt weer genieten.

    Tevens ondekte ik dat mijn acherlicht het niet deed. Na een grondige inspectie(2 seconden) zag ik dat er water in mijn achterlicht stond. Na het droog maken hiervan ondekte ik dat de schuldige het afwaterings slangetje verstopt was. Dus het slangetje schoon gemaakt en me achterlicht ondaan van corrosie en hij brande weer als de beste!!!!

    Voor zo ver me update. Wel heb ik een paar onderdelen nog nodig. ik hoop dat een van jullie die heeft of me door kan verwijzen naar iemand die ze verkoop.
    1. De deuropenhouder (tenminste ik denk dat zo heet) Hij houd de passagiers deur open, dus hij draagt niet het gewicht.
    2. Een oude radio (het liefst origineel en anders rond die tijd)
    3. De orginele bevestiging van de gas kabel aan de motor. Volgens hanyes mis ik nog een soort busje wat in het gat moet waar de kabel aan vast moet.

    Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!


  4. #4
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De groene 924

    Afgezien van de radio kosten die kleine delen een paar euro bij de dealer. Ik zou ze gewoon nieuw halen, niet gebruikt...

    Wat de radio betreft: Porsche monteerde Blaupunkts, die vind je voor een habbekrats op rommelmarkten, speurders en marktplaats of ebay. In '82 was het een radio-cassette, misschien nét met digitale afstemming.


  5. #5
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De groene 924

    2. Een oude radio (het liefst origineel en anders rond die tijd)
    Ouke,
    Een paar dagen geleden bood iemand hier op het forum nog een originele radio aan. Heb net nog even gezocht, maar kon 'm niet meer vinden. En er is misschien nog een kaper op de kust; forumlid Kevin zocht er ook een. Dus misschien is ie al weg.... Succes!


  6. #6
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361


  7. #7
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De groene 924

    tom je hebt het helemaal goed.
    in mijn turbo waar ik mee rij ,
    en in de rooie waar ik mee rij ,
    heb ik deze radio/cassette zitten komt uit 1982
    M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #8
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De groene 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ouke
    Gister is me porsche eindelijk naar de garage geweest, zodat het eruit spuiten van mijn koelvloeistof verklaart kon worden. Ik was zelf bang dat het de koppakking was, maar gelukkig bleek het de waterpomp te zijn. :lol:. Voordeel is dan dat niet de gehele motor uit elkaar moet. Tevens kan dan meteen de v-snaar en de altijd belangrijke distributie snaar vervangen worden. De garagehouder adviseerde me om gewoon er lekker mee te rijden tot dat het vervangen wordt (in de loop van volgende week), dus dat wordt weer genieten.

    Tevens ondekte ik dat mijn acherlicht het niet deed. Na een grondige inspectie(2 seconden) zag ik dat er water in mijn achterlicht stond. Na het droog maken hiervan ondekte ik dat de schuldige het afwaterings slangetje verstopt was. Dus het slangetje schoon gemaakt en me achterlicht ondaan van corrosie en hij brande weer als de beste!!!!

    Voor zo ver me update. Wel heb ik een paar onderdelen nog nodig. ik hoop dat een van jullie die heeft of me door kan verwijzen naar iemand die ze verkoop.
    1. De deuropenhouder (tenminste ik denk dat zo heet) Hij houd de passagiers deur open, dus hij draagt niet het gewicht.
    2. Een oude radio (het liefst origineel en anders rond die tijd)
    3. De orginele bevestiging van de gas kabel aan de motor. Volgens hanyes mis ik nog een soort busje wat in het gat moet waar de kabel aan vast moet.

    Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
    altijd kan er geholpen worden :grin: ( daarvoor hoef je alleen maar aktief te zijn op dit forum en,
    in nood komt het P.Team in aktie )
    welk buisje bedoel je :
    en welk gedeelte van de deur openhouder bedoel je, :
    het plaatje op de deurstijl of het gedeelte in de deur M. (B.A.)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #9
    Ingeschreven
    04/06/2008
    Berichten
    49

    Re: De groene 924

    Het plaatje op de deur. Dat rondje waar de bout in gaat is afgebroken.


  10. #10
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De groene 924

    Die moet ik bij mijn auto ook nog eens vervangen. Het stangetje is ook verdwenen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •