Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1
    Ingeschreven
    20/12/2010
    Berichten
    48

    Bobijn Porsche 924-1980-2.0

    Hi,

    Kan iemand mij vertellen of mijn bobijn wel juist is?
    Of wat meer info geven.

    Alle foto's die ik kan vinden hebben een bobijn die eruitziet als ....een bobijn....
    Op de mijne steekt iets met dezelfde aansluitingen,maar het ziet er niet uit als de std bobijn.

    Hopelijk kunnen jullie mij meer vertellen.
    Of hulp geven door wat ik ze moet vervangen(indien nodig)

    Hier een fototje van de ....bobijn...of wat het moet voorstellen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  2. #2
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Bobijn Porsche 924-1980-2.0

    Het is bobine, en deze is niet origineel, je hoort zo'n cilinder vormige te hebben van Bosch of Beru.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door 924turbo2; 30/01/2011 om 08:59.
    937 racer


  3. #3
    Ingeschreven
    20/12/2010
    Berichten
    48

    Re: Bobijn Porsche 924-1980-2.0

    Ja dat is dus wat ik ook altijd vindt als ik iets zoek.

    Deze werkt wel,want de motor draait.
    Kan ik op een of andere manier meten of dit "ding" dan hetzelfde doet als de std bobine?
    Moet ik als ik deze vervang door de std bobine(Bobijn in't Belgisch LOL) nog iets extra plaatsen?
    Staat iets op de bobine van voorschakelweerstand.

    Wat is dat juist en waar moet dat zitten.
    Zodat ik geen dingen ga stuk doen als ik ze bestel/vervang.

    Even OT vraag: Waar stukken bestellen,die geleverd worden in België?,mag in PB zodat deze topic proper blijft.


  4. #4
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Bobijn Porsche 924-1980-2.0

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baskeheurs Bekijk Berichten
    Ja dat is dus wat ik ook altijd vindt als ik iets zoek.

    Deze werkt wel,want de motor draait.
    Kan ik op een of andere manier meten of dit "ding" dan hetzelfde doet als de std bobine?
    Moet ik als ik deze vervang door de std bobine(Bobijn in't Belgisch LOL) nog iets extra plaatsen?
    Staat iets op de bobine van voorschakelweerstand.

    Wat is dat juist en waar moet dat zitten.
    Zodat ik geen dingen ga stuk doen als ik ze bestel/vervang.

    Even OT vraag: Waar stukken bestellen,die geleverd worden in België?,mag in PB zodat deze topic proper blijft.
    je kunt gewoon bij Brezan oid een nieuwe kopen.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #5
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Bobijn Porsche 924-1980-2.0

    Zowel van Beru (ZS115) als van Bosch (0 221 119 021) kost hij nieuw 45 a 50 euro (met beugel). Te verkrijgen bij elke betere automaterialen zaak.

    Als de huidige goed werkt kan je hem laten zitten, zelf zou ik voor die paar tientjes het zekere nemen en gewoon een nieuwe kopen.
    937 racer


  6. #6
    Ingeschreven
    20/12/2010
    Berichten
    48

    Re: Bobijn Porsche 924-1980-2.0

    Ik heb net een set nieuwe bougiekabels besteld omdat ik de 1ste niet vertrouw.
    Ik zal dan eens kijken of hij beter loopt.
    Nu stottert hij koud en eens hij warm is loopt hij zeer rustig op 4 cylinders.

    Ik vermoed dus dat deze "bobine" wel werkt.
    Moest hij me daarna nog verdacht lijken komt er een andere op.

    Dan wss nog een hele domme vraag. Is een bobijn een bobijn?
    Of zijn deze echt autospecifiek?
    Reden dat ik dit vraag is dat ik nog een perfect werkende heb liggen van Bosch van een van m'n keverblokken.

    't Is ook niet dat ik zo op m'n geld zit,maar ik zou nu willen proberen om de 924 met zo min mogelijke kosten volledig rijklaar te willen hebben,en ondertussen een lijst maken met dingen die ook moeten gebeuren,maar op een iets langere termijn vervangen kunnen worden.(pakweg 6maanden)
    En m'n bestelling van "te vervangen dingen voor rijklaarbaarheid"(<=Is dit een woord?) is een beetje uit de hand gelopen doordat de uitlaat enkel nog kan dienen om uw spagetti mee af te gieten....


  7. #7
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: Bobijn Porsche 924-1980-2.0

    Deze bobine is waarschijnlijk wel goed hoor, toen ik twee jaar geleden een nieuwe bobine kocht kreeg ik eerst een standaard ronde (12 volt) maar die bleek niet geschikt te zijn voor een ontsteking met voorschekelweerstand (zoals wij nodig hebben).Het model wat ik nu heb is wel geschikt en zo te zien de zelfde als op je foto. Volgens zeggen is het oude model voor 9 volt niet meer leverbaar (door mijn leverancier) en is dit de vervanger. Hij werkt bij mij prima, geen startproblemen koud of warm of andere ellende, dus gewoon laten zitten.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •