Pagina 2 van de 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 130

Onderwerp: Marco's 924S

  1. #11
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Marco's 924S

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcS911 Bekijk Berichten
    Grazie. Ik ben er gisteren ongemerkt toch heel wat uurtjes mee zoet geweest, maar daar ben je dan ook liefhebber voor zullen we maar zeggen :wink:. Fortsetzung folgt. Het 'toe doe'-lijstje is nog lang...
    hoe lang is dat lijstje dan wel? Misschien branden medeforummers van nieuwsgierigheid ..........:flame:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  2. #12
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: Marco's 924S

    En als het volledige lijstje met evenveel zorg uitgevoerd wordt zullen we nog van jou truckjes leren.

    Bravo met het geleverde resultaat.

    Groeten
    Dopre


  3. #13
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Pfff, zo uit het blote hoofdje en in willekeurige volgorde:

    • Telefoonvelgen netjes maken met een gepolijste rand (of een ander setje zoeken en deze als wintervelgen houden.

    • Motorsteunen vervangen.

    • Ik denk dat een van de schokdempers slecht is. Na het indrukken veert de auto netjes terug, maar als ik de schokdemper indruk hoor ik iets van een (sissend?) bijgeluid.

    • Het liefst wil ik het blok er een keer uithalen, goed schoonmaken en opnieuw afdichten. Maar ik ken mijzelf en ben bang dat het daar niet bij blijft...

    • In het dashboard zitten een paar gaten. Wellicht heeft daar vroeger een telefoonhouder o.i.d. gezeten. Ik wil deze gaten netjes dicht maken.

    • Zwarte kofferbakbekleding vervangen door een beige.

    • Dakhemel zit achter los. Ik denk door een oud vochtprobleem. Dus ook netjes maken.

    • Ruitenwissermotor achter plaatsen. Idem, zo'n Heckrollo.

    • Rubber rondom slot achter vervangen. De afdichtdop in de bak voor het reservewiel ontbreekt.

    • De rails waar de stoelen aan vastzitten stralen en poederen. Dit zag ik gisteren. Ik heb nu alleen de stoelverhogers voorzien van een nieuw zinklaagje.




    En zo zal ik vast nog wel het e.e.a. vergeten zijn. Oh ja, en in de motorruimte ontbreekt ook nog iets. Een plaatje wat tegen de motorkap is geschroefd. Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden.

    Hier nog wat foto's van ander gehobby. Geen Porsche, wel transaxle (ps. als de foto's niet mogen, dan verwijder ze maar).

    Voor, tijdens en na:



    Bak gereviseerd en





    Voor, tijdens en na







    Saluti,

    Marco


  4. #14
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: Marco's 924S

    Van een alfa neem ik aan, gaaf die schijven tegen de bak aan:tongue: jammer dat we bij onze 24 met die loodzware trommels van een kever zitten, met dit systeem zou de 924 nog fijner rijden denk ik. Zie ik het goed dat ook het vliegwiel achter zit? Mooie foto´s, van mij mag het hoor (ik ben niet merkblind).


  5. #15
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Afgelopen zaterdag een paar hele kleine dingetjes gemaakt:

    - lampje in lichtschakelaar vervangen;
    - rails passagiersstoel gangbaar gemaakt;
    - knop achterbank gemaakt. Nu valt de bank bij het terugklappen weer in het slot.


  6. #16
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Marco's 924S

    Kijk van dit soort foto's, wordt ik weer vrolijk van.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  7. #17
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Een kleine update mijnerzijds (echt veel gedaan heb ik niet, maar goed).

    - lampje kachelverlichting vervangen.
    - velgen schoongemaakt. Het schoonmaakspul gaf een ontzettend lekkere geur :yuck:. Om een idee te krijgen:





    En afgelopen zaterdag wat inkopen gedaan.

    Tellers voor de S.












    Heeft iemand misschien nog een tip om de tellerstand weer te laten aansluiten, bijvoorbeeld door het overzetten van het binnenwerk of anders?

    Marco


  8. #18
    Ingeschreven
    21/07/2010
    Locatie
    heemstede
    Berichten
    325

    Re: Marco's 924S

    dat ziet er goed uit, die velgen zijn echt opgeknapt.


  9. #19
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Marco's 924S

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcS911 Bekijk Berichten
    Heeft iemand misschien nog een tip om de tellerstand weer te laten aansluiten, bijvoorbeeld door het overzetten van het binnenwerk of anders?

    Marco
    boormachineolleyes:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #20
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Pookhoes, schakelaars, embleempje en tellers zitten er inmiddels in. Ongelooflijk wat het interieur opfrist door zulke kleine dingen.

    De kilometerteller was nog het meeste prutsen. De tellerstand vooruit/achteruit draaien heb ik maar niet gedaan. De klokken opengemaakt, de naaldjes eraf (met kloppend hart en zweet op het voorhoofd), mechanismen gewisseld, naald er lichtjes opgedrukt en rijden met een navigatiesysteem om de teller weer te "ijken". Vervolgens alles teruggebouwd en weer een .

    Vanmiddag een nieuwe bakschakelaar erin gezet. De achteruitrijlichten doen het ook weer.

    De beschermplaat onder het blok ga ik deze week eens opfrissen. De olielekkage opgespoord. Voor zover ik het nu kan zien komen de druppels aan de onderkant van de oliekoeler eruit. Dus een nieuwe pakking(set) staat op het lijstje. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er twee type koelers zijn. Voor een is kennelijk iets van centreergereedschap nodig. Valt zo te zeggen of ik dit gereedschap voor een S nodig heb?

    Door het druppelen van de olie is de linker stabi-rubber wel heel erg zacht geworden. Die wordt dus ook vervangen. Mogelijk verklaart dit ook het 'klapperen' als ik over een drempel e.d. rij.

    De uitlaatdemper onder de auto is waarschijnlijk ook zijn laatste levensjaar begonnen. Heeft iemand nog tips welk merk of bij wie ik voor een vervanging kan kijken? De einddemper is nog OK.

    Marco


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •