Pagina 6 van de 13 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 130

Onderwerp: Marco's 924S

  1. #51
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Marco's 924S

    Kijk goed de kabelboom na een kleine schade kan al een groot probleem worden
    Ik zou ook de schakelaars goed na kijken de oorzaak licht niet altijd bij het gevolg .
    Succes bij de reparatie


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  2. #52
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Vandaag een doosje met spullen van Djurre gekregen. Morgen dan maar eens aan de slag.
    924S, model 1987
    Rechnungsdatum 21-11-1986


  3. #53
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Marco's 924S

    bekijk ook de bedrading naar de motor voor de koplampen incl aansluitingen. Indien hier een kortsluiting in zit kan het zich bij de schakelaar uiten.


  4. #54
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Helemaal vergeten te melden. Operatie geslaagd en de patiënt leeft nog. Ik ben alweer enige tijd onderweg met het blauwe hok. Ik moet eerlijk bekennen dat bij de 1e, 2e en 3e aanblik van de verkleefde draden mij de moed in de schoenen zonk. Het woord "slopen" kwam even op, gevolgd door een groot Nee.

    Stoel en computer eruit, klokken en kachelslang weg en maar beginnen. Alle slechte draden of draden die er op het oog ook niet meer goed uitzagen vervangen door draden met dezelfde kleurencombinaties (het is al eerder gezegd: mierenneuker). Daar waar nodig nieuwe stekkers er op gekrimpt, etc. Na dag 2 begon het zelfs rustgevend te worden! De kabelboom was nog grotendeels origineel. Slechts 2 draden eruit gehaald die er ooit eens bij zijn gezet, maar die geen enkele functie meer hadden. Ze waren ook nergens op aangesloten.

    Met behulp van de How-to van Jimfrey nog een achterruitenwisser erbij gezet. Een behoorlijk priegelwerk om de drie draden door de buis aan de achterruit te krijgen, maar het is gelukt. Vervolgens nog een kabelboompje moeten maken van het middenconsole naar de zekeringenkast (met massa via het kroontje, zoals het moet :wink), maar het is gelukt en de wisser werkt.

    Bij de 1e test bleek alles te werken behalve de knipper- en alarmlichten. Uiteindelijk bleek het pinnetje in het zwarte blokje achter de zekeringskast geen goed contact meer te maken. Oorzaak lag overigens bij mijzelf. Vervolgens functioneerden de alarmlichten, maar niet de knipperlichten. Gezocht, gemeten en alles zou goed moeten zijn. Helaas. Bij het inbouwen van de alarmlichtschakelaar viel me in dat ik ergens gelezen had over iemand met hetzelfde probleem. Een paar keer tegen de schakelaar zelf getikt en presto: knipperlichten.

    Vervangen: een hoop draden, stuurschakelaars, relais knipperlichten (begon te verslijten) en relais interval ruitenwissers. Dit laatste had nergens mee te maken, maar bij het controleren en meten heb ik dit relais er ook voorzichtig uitgetrokken, waarbij het voetje in drie stukken in de houder bleef steken!

    Zo een kleine bloemlezing van mijn geknutsel. Al met al weer een hoop geleerd en slimmer geworden. Ook wat betreft het lezen van schema's. Er blijft echter nog een hoop te doen.
    924S, model 1987
    Rechnungsdatum 21-11-1986


  5. #55
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Marco's 924S

    kijk mooi verhaal
    goede uitkomst
    lekker blijven rijden man


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #56
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Marco's 924S

    Geweldig wat een verschil Mooi hoor.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #57
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Marco's 924S

    Mooi Marco!
    Heb je nu een idee wat de oorzaak van de ellende was?
    924S '87


  8. #58
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Heel waarschijnlijk het gedeelte van de hendel verantwoordelijk voor het groot licht. Er zal vast een betere uitleg voor zijn, maar als volgt: als je het groot licht aanzet trek je met de hendel een stuk plastic naar je toe. Zeg maar de aan/uit knop. Deze 'knop' moet ook net zo makkelijk ingeduwd kunnen worden. Bij de 'nieuwe' hendel hoor je een klik en bij de oude niet. Wellicht dat er daardoor heel lang teveel spanning op dat gedeelte is blijven staan? In ieder geval was de dikke rode draad vanaf de stekker die je op de hendel schuift tot bijna op de zekeringkast van zijn isolatie ontdaan. De rest van de stekker is gaan smeulen en de rest is bekend.

    Ik heb zo onderhand elke draad, relais en zekering in handen gehad en nagemeten, maar behalve het bovenstaande niets geks kunnen ontdekken.

    Wat nu nog overblijft is het niet functioneren van de intervalstand van de ruitenwisser. Positie 1 en 2 werken, wissers keren terug naar de 0-stand, pompje werkt, alleen het interval (positie 3) niet. Ik heb niet het originele Porsche relais gebruikt, maar een van Hella (5WG 003 620-081). Dit zou vergelijkbaar moeten zijn. Zul je zien dat het toch geen vergelijkbaar relais is.

    Ik dacht dat ik een foto van de stekker geplaatst had, maar hier alsnog:

    P1040139.jpg
    Laatst gewijzigd door MarcS911; 05/02/2012 om 17:59.
    924S, model 1987
    Rechnungsdatum 21-11-1986


  9. #59
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Marco's 924S

    Ik heb 4 relais geprobeerd voordat ik bij het juiste aan kwam. Blijkt gewoon het relais te zijn uit een Kever. Voor 12 eur te koop bij www.paruzzi.com (art.nr. 6280).
    S power!


  10. #60
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Aarrgghh. En ik weer zo'n duur relais gekocht. Maar je hebt helemaal gelijk. 111955531 is opgevolgd door het "Porsche" relais met nr. 477955531(A). Bedankt voor de tip! Nu weet ik waar ik moet zijn.
    924S, model 1987
    Rechnungsdatum 21-11-1986


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •