Pagina 3 van de 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 130

Onderwerp: Marco's 924S

  1. #21
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Dit is er denk ik een voor de categorie minder (kuch) zinvolle tijdsbestedingen.

    Hoe de carterbeschermplaat er na 300.000+ km uitziet mét olielekkage zal geen toelichting nodig hebben. Na 5 schuursponsjes en ontvetter komt er weer iets "moois" tevoorschijn:





    Aan het midden van de plaat te zien is kennelijk ooit een obstakel even van dichtbij bekeken. Misschien dat ik nog een poging waag om de deukjes eruit te kloppen en/of de plaat in de zinkspray te zetten.


  2. #22
    Ingeschreven
    29/09/2009
    Locatie
    Wemeldinge
    Berichten
    32

    Re: Marco's 924S

    Netjes


  3. #23
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    In afwachting van een nieuw setje speakers voor in deuren alvast iets bedacht voor achter. De S heeft net als de 944 de mogelijkheid om iets anders dan 6x4 speakers te gebruiken. In de ruimte kun je makkelijk een 6,5" speaker kwijt alleen zijn de ophangpunten in het plaatwerk iets anders. Porsche gebruikte kennelijk speakers met 'oren'. Extra gaatjes boren doe ik niet, daarom maar een soort adapterplaat van een stuk resthout gemaakt. Een setje oude Magnat speakers gevonden op zolder en de decoupeerzaag aangezwengeld.

    Standaard (foto gejat van internet)








    Rechts is nog ruimte voor een tweeter, maar aangezien ik verder weinig op heb met audio in de auto hoef ik mij daar geen zorgen over te maken. Ik hoop dat het stuk hout niet te dik is en de bekleding er nog netjes over past. Ik laat de bekleding nog even weg. Eerst nog kijken of de leidingen achter de tankklep nog in orde zijn. Nu kan ik er tenminste bij.

    De voorstabi nog voorzien van nieuwe rubbers. Dit was geen luxe! Ook de ophangbeugels ontroest en verzinkt. 0x raden wat het nieuwe rubber is:

    924S, model 1987
    Rechnungsdatum 21-11-1986


  4. #24
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Vanmiddag de middendemper eronder gezet. De pasvorm viel een heel klein beetje tegen. De pijp na het spruitstuk heeft een buitendiameter van +/- 55mm. Het uiteinde van de demper een binnendiameter van 58mm. Het verschil vond ik net te groot. Wellicht dat het zo moet (??), maar ik heb de demper iets ingekort, waarbij het verschil nog 0,5mm bedroeg. Wel montagepasta gebruikt.

    Voor het gevoel pakt de auto nu iets beter op (heerlijk die echte gevoelspk's ). De originele demper was wel behoorlijk gaar. En nu elke zondag de middendemper polijsten!




    Er komt nog een andere uitlaatklem op. De Brezan was net dicht.

    Nu op naar het volgende: nieuwe bougiekabels en eens goed naar de radiateur kijken. Aan de bestuurderskant lekt hij een beetje. Weet iemand of daar een aansluiting zit die zou kunnen lekken of wellicht gewoon laten reviseren/nieuwe kopen?

    In ieder geval: ik ben weer blij.

    Marco
    924S, model 1987
    Rechnungsdatum 21-11-1986


  5. #25
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Marco's 924S

    Als ik me niet vergis zit er aan de bestuurderszijde de thermoswitch in de radiator gedraaid. De zijstukken van de radiator zijn van kunststof en zeker na verloop van tijd gevoelig voor spanning. Daar is het bij mij een keer mis gegaan. De thermoswitch moest los i.v.m. een slechte montage (gerommel met ringetjes) en bij terugdraaien van de switch is een scheurtje ontstaan.
    Onderin de radiator zit ook nog een kunststof dop voor het aflaten van de koelvloeistof, weet alleen zo niet aan welke kant. Daar zou je ook kunnen kijken voor het lek. Ik hoop dat je hem dicht krijgt, een nieuwe radiator is nogal aan de prijs. Succes!
    924S '87


  6. #26
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Ik heb gisteren nog even onder de auto gelegen. Bij het (blauwe) kunsstofdopje is het volgens mij droog. De lekkage lijkt van een hoger gelegen punt te komen, mogelijk dus bij de thermoswitch. Wellicht verstandiger om de radiator eerst te laten afpersen.

    De goedkoopste (nieuw, denk ik tenminste) die ik tot nu toe heb gevonden is bij een bedrijf in Duitsland, Pro-air Germany (€ 180). Zie: Kühler Wasserkühler PORSCHE 944 2.5 | eBay.
    924S, model 1987
    Rechnungsdatum 21-11-1986


  7. #27
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Marco's 924S

    Afpersen zal het lek wel zichtbaar maken inderdaad. Deze prijs is netjes. Ik meen dat ik rond € 250,- kwijt was (kan het nu niet nakijken). Heb wel een originele dus die kan weer 25 jaar mee ;-)
    924S '87


  8. #28
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Marco's 924S

    Ik was ook 248 eur incl. verzendkosten kwijt voor een nieuwe OE kwaliteit. Een originele bij Porsche zou 480 eur kosten.
    S power!


  9. #29
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Marco's 924S

    Weer een paar kleine dingetjes gedaan:

    - ruitenwissers satijn zwart gespoten;
    - achterlicht rechtsachter vervangen. Er zat een klein scheurtje in, wat weer leidde tot relatief veel water in het achterlicht;
    - binnen- en buitenrubber targadak vervangen.

    De radiateur gaat morgen naar Dijk's radiateuren in Maasbree. Eens kijken wat zij er nog van kunnen maken. Wordt het niets, dan komt er een nieuwe in.
    924S, model 1987
    Rechnungsdatum 21-11-1986


  10. #30
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Marco's 924S

    Pfoeh Marco, dat is grondig aanpakken! Dit is wel de manier om nog 25 jaar te kunnen doorrijden. Blijf ons vooral jaloers maken met mooie foto's. Veel succes!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •