Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: motor te warm

  1. #1
    Ingeschreven
    01/07/2008
    Berichten
    7

    motor te warm

    Hallo,

    Ik heb heb 924 uit 1981. als ik rijd dan wordt de motor goed warm, zo rond de 90 graden, maar als ik stil sta voor een stoplicht, dan loopt hij tot aan het rood.
    Ik ben al een paar keer wezen kijken naar de koelvan als hij zo hoog boven 90c stijgt, maar de ene keer draaid hij wel, de andere keer niet.
    Als ik dan de auto thuis parkeer doet de van het de ene keer wel, de andere keer niet.
    Ook als de ventilator draaid dan blijft hij stijgen tot in het rode, zet ik dan de motor voor een paar seconden aan dan zie je temperatuur weer zakken.
    Wanneer ik de stekkertjes van de thermostaat in de radiator af haal en deze tegen elkaar houd dan draaid hij meteen.

    Weet iemand wat ik nu moet doen, ligt het aan de thermostaat, of zou het water niet goed rondgaan?

    Alvast bedankt!


  2. #2
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: motor te warm

    Als bij mij de temp meter door het midden gaat, begint de fan te draaien, altijd.
    Als de fan begint te draaien, daalt de temp tot onder het midden, en stopt de fan.
    Is misschien de thermoschakelaar van de fan stuk? Of vieze contacten?

    Duncan


  3. #3
    Ingeschreven
    01/07/2008
    Berichten
    7

    Re: motor te warm

    Ja zo deed hij het eerst ook, waar zit de thermoschakelaar, is dat die thermostaat die in de radiator geschroefd zit met 2 stekkertjes eraan?


  4. #4
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: motor te warm

    Zit inderdaad aan de radiator.
    Kijk even in de Haynes, daar staat de procedure beschreven om hem te demonteren, ook hoe je het ding moet testen.
    Misschien is het genoeg om de contacten van de stekkertjes schoon te maken.

    Duncan


  5. #5

    Re: motor te warm

    Hetzelfde probleem heb ik momenteel ook oll:
    Ik ga binnenkort de koelvloeistof en de themperatuursensor (ding wat in de radiateur zit gedraaid) vervangen, hopelijk is het dan weer goed.
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  6. #6
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: motor te warm

    Ik heb er ook een hoop gezeur mee gehad (temp. die oploopt tot rode gebied) en heb uiteindelijk de thermostaat (die in de waterpomp) vervangen. De waterpomp zelf ook gelijk vervangen (ivm lekkage en het ding was ook al weer 10 jaar oud).

    Nu nog steeds het probleem dat de fan soms een stuk later aanspringt dan normaal (maar hij blijft gelukkig uit het rood). Ik ga dus ook die thermostaat in de radiator nog een keer vervangen.
    S power!


  7. #7
    Ingeschreven
    06/05/2008
    Berichten
    124

    Re: motor te warm

    wellicht een idee om de themostaat er tussen uit te halen en de fan continu te laten draaien..


  8. #8
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: motor te warm

    Ik kreeg te horen van een collega, die oorspronkelijk uit californie komt, dat de koeling van de auto's daar met pure antivries wordt gedaan. het is standaard erg warm in die regio (zoals bekend ) en antivries koelt daar het beste, dus geen water toevoegen.

    offtopic : 12 cilinder motoren kom je daar niet tegen omdat het te warm wordt voor die regio )

    Ik ben benieuwd of iemand hier dat al eens heeft gedaan.
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  9. #9

    Re: motor te warm

    Daar zeg je me ineens wat
    Omdat de drukdop lekt en ik geen koelvloeistof meer heb heb ik hem al een paar keer met water bijgevuld oll:
    Mischien dat hij daarom te warm wordt, je weet maar nooit :mrgreen:
    Toch maar zo snel mogelijk er uit die troep :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  10. #10
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: motor te warm

    ik had ook voordat ik de kop vervangen had, normaal water erbij gevuld
    toen had ik ook snel temp problemen en daarna een gescheurde cilinderkop

    na revisie heb ik het met puur koelvloeistof gevuld en goed afgevuld en merkte toen al dat ik minder snel hoge temp. had.
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •