Pagina 1 van de 11 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 102
  1. #1

    Welke Olie gebruiken voor 924?

    Hoi mensen, ik zit zelf ook effe met een vraagje.

    Ik gebruik altijd motorolie van de Halfords voor de 924. Maar nu zie ik dus dat ze meer dan 5 verschillende soorten daar hebben staan, waaronder eigen huismerk maar ook Castrol etc. Wat is de juiste olie voor de 924? Ik kan daar echt niet uitkomen, al die afkortingen en verzinsels op de verpakkingen!!! Ik heb nu voor de verandering eens huismerk Halfords Hi-tech meegenomen. Een litertje maar hoor! Je weet maar nooit...Maar het schijnt in ieder geval voor elke auto gebruikt te kunnen worden,zowel voor Benzine, als voor Diesel etc. Vieze aanslag in de motor schijnt erdoor weggevreten te worden. Krijg ik dan geen problemen met de pakkingen? Lekkage?? Ik heb een keer zoiets gehoord met die High tech bende..

    Wat gebruiken jullie voor olie? Ik hoop op een paar goede tips!!

    Groetjes B.
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  2. #2
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Stop er nooit maar dan ook nooit volledig synthetische olie in. Dan gaat ie lekken.

    gewoon lekker half syntheet 15w40 rijden. Als code vind je dan meestal API (amerikaanse standaard) en daarachter enkele letters, meen dat C voor benzine motoren waren en de letter daarachter weer voor de kwaliteit staat (hoe hoger in het alfabet hoe hoger de kwaliteit)

    Ga niet lopen kutten met halfords olie, dat is leuk voor in je suzuki alto. Maar castrol, mobil1, Shell Helix etc is allemaal prima te gebriuiken. Zijn wel wat duurder.


  3. #3
    Die ik NU heb staat op de verpakking: 10W-40 High Performance Semi-Synthetische olie. " Geeft een vlotte koude start, bespaart brandstof en voorkomt Black Sludge. Biedt een optimale bescherming tegen nokkenasslijtage en is geschikt voor alle seizoenen. Veilig voor de katalysator. "
    Kun jij wat beginnen met deze code? Die stond ook op de verpakking:
    API - SL/CF, ACEA A3 - B3 :


    Maar waarom dan perse geen Halfords olie kopen? Zijn er bewijzen voor dat die motorolie slechter is en die van Castrol beter? Naar mijn mening betaal je voor Castrol etc alleen voor de naam en omdat ze erg veel rally's sponsoren. Als ik het verkeerd heb moet je et zeggen hoor haha ops:
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  4. #4
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Dus toch.. S = Benzine en C voor diesel. Deze olie soort is zowel voor benzine motoren en diesel motoren. Die onzin die verder op de verpakking staat moet je maar nemen voor wat het is omdat het gewoon onzin is. Het is sowieso een multi grade olie (SAE 10w40) die zowel in de winter als de zomer gebruikt kan worden (vroeger had je SAE 10w (winter) en SAE 40) maar deze zijn gemixed waardoor je een betere temperatuur/smeer verhouding krijgt (hoe heter de olie hoe lager de smering bij single grade olie maar bij multie grade van tegenwoordig is dat netjes).

    Die ACEA code is ook een omschrijving, europeese omschrijving weliswaar. De A = voor personen voertuigen (luxe wagens) met categorie 3 voor (wat de verpakking zegt) motoren die het hoogste olie niveau nodig hebben kwa kwaliteit. En B is voor dieselmotoren in personen auto's . Voor vrachtauto's geldt weer een hele andere type olie soorten.

    Bij castrol/mobil1 etc betaal je ook voor de naam maar tis ook een stuk kwaliteit. Als ik bij de lidl een hele emmer voor 8 euro aan 15w40 koop wil niet zeggen dat ik voor 12 euro p/liter een flesje castrol olie dezelfde kwaliteit heb. Onderling zit er wel kwaliteit in. Dit kan met allerlei factoren te maken hebben, met verbranden van de olie, levensduur etc etc.

    En er zijn tests te vinden op het web over de olie. Kijk halfords olie is leuk om in te rijden, die je na 1500 km er weer uit flikkerd maar voor de rest gewoon goede olie rijden. Scheelt een boel slijtage.


  5. #5
    mmm
    kleine tip, op de website van kroon olie staat veel product advies (http://www.kroonolie.nl)
    echter zie ikdat de 924 er niet tussenstaat..

    ikzoek ff in de autodata
    en de autodata zegt:
    motoroliegraad SAE:15w40
    Classificatie API/ACEA: SF
    motor met filter: 5liter
    versnellingsbak: 2.6l
    automaat: 3.5l
    diff achter: 1.0l AT
    koelsysteem: 7l (water..)
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  6. #6
    Dus met andere woorden: deze fles gewoon opmaken en dan over stappen op Castrol of mobil?

    Eneeehh nog effe wat anders; ik had er nog een flesje Wynn's Petrol Treatment bij gekocht. Heb zoiets uberhaubt wel NUT het in de benzine te gooien? Is vervanging van dergelijke onderdelen niet gewoon makkelijker en op het laatst duurzamer?
    Sorry hoor als ik te veel vraag maar ik wil eigenlijk gewoon dat mijn 924 een beetje lekker loopt van de winter oll:
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  7. #7
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Kroon olie is mega rotzooi...Niet gebruiken.

    En die injector cleaner wat het waarschijnlijk is kan geen kwaad zoiets 1 keer per jaar / half jaar eentje door heen te raggen. Werkt wel.


  8. #8
    haha dat van de kroon zal ik maar niet tegen me zus zeggen

    maaruh;
    die petrol treatment werkt bij mijn auto wel degelijk..
    ik heb trwns tijdje terug mijn injectoren lekker laten zwemmen erin om ze evne schoon te weken
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  9. #9
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Smeert goed of nie :wink: Vandaar dat die zus het zeker gebruikt

    Maar injector reiniger he ik paar weken dagelijks op gereden omdat mijn injectoren zo verrot waren. Na nieuwe injectoren geplaatst te hebben gaat ie als een dolle.


  10. #10
    nah me zus werkt bij Kroon, dus ik draai op nix anders

    maaruh; mijn wijlen-racertje ging 98+octaanboost+wynns in.. das pas duur tanken
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •