Resultaten 1 tot 10 van de 10
  1. #1
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Maten lagers van veerpoot

    Aangezien ik nieuwe schokdempers voor heb besteld (koni sport), wil ik de toplagers of hoe die dingen ook mogen heten vervangen. Geloof dat rechts al vast zit want als de auto van de grond is en je draait de wielen hoor je een hoop gepiep en gekraak.

    De zaak ligt dan immers al los, wil deze dan gelijk vervangen. Echter in de pet lijst staat deze wel, enkel niet de maat..Heeft iemand een maat (roept martin ) of iets anders? Ga sowieso vanavond Alpo mailen voor een paar onderdelen en vragen welk merk lagers dat zijn; die hun via dat bestel nr kunnen leveren.

    Alvast bedankt.

    Nog even goed de pet lijst en het wphb naast elkaar gelegd. De pet lijst spreekt van 1 onderdeel waar vermoedelijk het lager in zit maar het wphb spreekt van een losse lager (ook hier geen afmetingen).


  2. #2
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Maten lagers van veerpoot

    Kan me niet voorstellen dat die lagers stuk zijn. Die hebben toch helemaal niks te lijden? Wat ik gedaan heb bij de keverresto (zelfde veerpoot) is die lagers goed schoongespoeld met remmenreiniger en voorzien van nieuw vet. Voila, ging weer helemaal 100% soepeltjes.

    Trouwens, ik had nog nieuwe Koni's te koop, of is Koni Rood niet goed genoeg? :wink:
    S power!


  3. #3
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Maten lagers van veerpoot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer aard
    Aangezien ik nieuwe schokdempers voor heb besteld (koni sport), wil ik de toplagers of hoe die dingen ook mogen heten vervangen. Geloof dat rechts al vast zit want als de auto van de grond is en je draait de wielen hoor je een hoop gepiep en gekraak.

    De zaak ligt dan immers al los, wil deze dan gelijk vervangen. Echter in de pet lijst staat deze wel, enkel niet de maat..Heeft iemand een maat (roept martin ) of iets anders? Ga sowieso vanavond Alpo mailen voor een paar onderdelen en vragen welk merk lagers dat zijn; die hun via dat bestel nr kunnen leveren.

    Alvast bedankt.

    Nog even goed de pet lijst en het wphb naast elkaar gelegd. De pet lijst spreekt van 1 onderdeel waar vermoedelijk het lager in zit maar het wphb spreekt van een losse lager (ook hier geen afmetingen).
    als je bij me bent :wink: kunnen we zo even kijken bij een voorpoot M. :!:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #4
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Maten lagers van veerpoot

    Bij Audi's zijn die dingen ook regelmatig stuk, gelukkig niet moeilijk of duur om te vervangen.


  5. #5
    Ingeschreven
    18/01/2008
    Berichten
    270

    Re: Maten lagers van veerpoot

    Ook bij oudere vw polo's gaan die toplagers nog welles kapot:
    gelijk nieuw doen als je de boel toch loshebt.
    Die gozer die in dezelfde schuur deed sleutelen als 'Dude-lange'


  6. #6
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Maten lagers van veerpoot

    [quote=M.B.H.]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door "Meneer aard":fa08ltuc
    Aangezien ik nieuwe schokdempers voor heb besteld (koni sport), wil ik de toplagers of hoe die dingen ook mogen heten vervangen. Geloof dat rechts al vast zit want als de auto van de grond is en je draait de wielen hoor je een hoop gepiep en gekraak.

    De zaak ligt dan immers al los, wil deze dan gelijk vervangen. Echter in de pet lijst staat deze wel, enkel niet de maat..Heeft iemand een maat (roept martin ) of iets anders? Ga sowieso vanavond Alpo mailen voor een paar onderdelen en vragen welk merk lagers dat zijn; die hun via dat bestel nr kunnen leveren.

    Alvast bedankt.

    Nog even goed de pet lijst en het wphb naast elkaar gelegd. De pet lijst spreekt van 1 onderdeel waar vermoedelijk het lager in zit maar het wphb spreekt van een losse lager (ook hier geen afmetingen).
    als je bij me bent :wink: kunnen we zo even kijken bij een voorpoot M. :!:[/quote:fa08ltuc]
    *0403-214-20*DSO Axiaal lager Buiten diam.36,8mm / Dik 10,8mm / Bin.diam 20 mm-14mm
    Dat is de maatvoering Arjen. :mrgreen:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #7
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Maten lagers van veerpoot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer aard
    .. Geloof dat rechts al vast zit want als de auto van de grond is en je draait de wielen hoor je een hoop gepiep en gekraak.
    als de wielen van de grond zijn hangt al het gewicht aan de veerpoot/demper, dat geluid wat je hoort komt van het rubber wat je van boven de auto kan zien. op het moment dat het gewicht op de veerpoot rust wordt deze dus van onder tegen de auto gedrukt en daar zit het lager, zet hem maar op 2 draai platen en je zult het geluid niet meer horen een beetje vet vinde die lagers ook niet erg

    ik hou je niet tegen om ze te vervangen, is alleen maar beter maar waarschijnlijk onnodig :mrgreen:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  8. #8
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Maten lagers van veerpoot

    Het was ook niet nodig. Terwijl meneer Aard met de veerpoten bezig was heb ik zn lagers schoongemaakt. Zat inderdaad wat korreltjes troep in en het vet was droog. WD40, remmenreiniger, perslucht, nieuw vet en ze zijn weer als nieuw.
    S power!


  9. #9
    Ingeschreven
    24/07/2009
    Berichten
    2

    Re: Maten lagers van veerpoot

    Handig die maten, maar ze sturen me overal wandelen :frown:
    Waar kan ik terecht om die lagers te bestellen? Heb ze bij het reinigen naar de verdoemenis geblazen.
    Thx
    Joeri


  10. #10
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Maten lagers van veerpoot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joeri Bekijk Berichten
    Waar kan ik terecht om die lagers te bestellen? Joeri
    bij de dealer(t)
    think PORSCHitive


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •