Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 49
  1. #21
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: Koude startproblemen, onregelmatige idle, veel brandstof

    zojuist een bod gedaan op ebay voor een2de hands WUR, 24,99 euro

    niet duur lijkt me zo, de eigenaar heeft er 3 te koop staan.
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  2. #22
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Koude startproblemen, onregelmatige idle, veel brandstof

    Als je de controledruk hebt gecontroleerd, als ik dat goed begrijp van Tom is je wur
    gewoon goed. Er is nog een onderdeel dat goed moet werken om je systeem onder
    druk te houden: de drukaccumulator. Een soort doos met een membraan dat opgepompt
    wordt door de druk van de pomp en de druk vasthoudt. Als dat ding stuk gaat
    dan loopt de druk heel snel terug in je systeem.
    Kijk maar even in de PET naar dat ding.

    Ik heb een gereviseerde WUR gekocht bij http://www.porscheshop.co.uk. Zag eruit als nieuw, en
    moet nog in de auto worden gezet.

    Duncan


  3. #23
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Koude startproblemen, onregelmatige idle, veel brandstof

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duncan
    Als je de controledruk hebt gecontroleerd, als ik dat goed begrijp van Tom is je wur
    gewoon goed. Er is nog een onderdeel dat goed moet werken om je systeem onder
    druk te houden: de drukaccumulator. Een soort doos met een membraan dat opgepompt
    wordt door de druk van de pomp en de druk vasthoudt. Als dat ding stuk gaat
    dan loopt de druk heel snel terug in je systeem.
    Kijk maar even in de PET naar dat ding.

    Ik heb een gereviseerde WUR gekocht bij http://www.porscheshop.co.uk" target="_blank. Zag eruit als nieuw, en
    moet nog in de auto worden gezet.

    Duncan
    even een kleine opmerking, de accumolater, wat jij beschrijft, is om de druk golven p de vangen. een terugslag klep zorg ervoor dat de brandstof niet terug loopt en dus de druk behouden blijft :wink:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  4. #24
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Koude startproblemen, onregelmatige idle, veel brandstof

    Volgens de Haynes heeft het ding een dubbele rol, zowel drukfluctuaties opvangen als zorgen voor restrdruk als de motor niet loopt. Maar je hebt gelijk dat de hoofdfunctie is om de fluctuaties
    op te vangen.

    Maar als de accumulator een heel klein lekje heeft dan zakt de druk dus heel snel weg.


  5. #25
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Koude startproblemen, onregelmatige idle, veel brandstof

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duncan
    Maar als de accumulator een heel klein lekje heeft dan zakt de druk dus heel snel weg.
    het zou zomaar kunnen :grin:
    ik weet ook niet hoe desbetrefende accumolater werkt, anders had ik het je kunnen vertellen. oll:

    vind het wel leuk om daar wat meer aandacht an te besteden, want volgens mij staat daar niks over in mijn boek over het K-JETRONIC :|

    EDIT: ja ik zie het al, bestaat uit 2 ruimtes. 1 voor brandstof, 2 inverbinding met buitenlucht en een druk veer. simpel, de 2 ruimtes zijn gescheiden door een membraan, alsde brandstof druk heeft duwt deze tegen de veer in, dus als je membraan lek is de veer is slap of gebroken, hou je weinig tegendruk over
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  6. #26
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Koude startproblemen, onregelmatige idle, veel brandstof

    Ik had begrepen dat het dus een soort ronde doos is met daarin een invoer en een uitvoer en binnenin een rubber membraan. Verder zit er aan de andere zijde van het membraan een klein gaatje in de doos.
    Als het membraan lekt dan komt er benzine uit het gaatje, Beetje het idee van een waterpomp met een verklikker gaatje.


  7. #27
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: Koude startproblemen, onregelmatige idle, veel brandstof

    De accumulator geeft een constante druk af, het is een kamer die groter wordt naarmate er meer brandstof ingaat.
    Ik denk dat het een klein beetje te vergelijken is met een expansievat.
    De druk naar de brandstofverdeler blijft dan constant bij een laag of hoog verbruik.

    Ik weet dat het probleem bij mijn 924 niet daar zit. De 5 bar systeemdruk (zoals ze dat noemen) is zeer snel aanwezig, en ook gemeten met de druk meter van Tom80.

    Ik heb gister in de trein het hele K-jetronic manual eens gelezen;

    Hieruit blijkt dat de WUR niet echt veel meer is dan een druk opbouw systeem.
    De uitgang van de WUR gaat terug naar de brandstoftank.
    Aan de ingang van deze WUR staat een druk van 0.5 Bar bij een koude motor, naarmate het Bimetaal opwarmt in de WUR wordt de afvoer van brandstof naar de tank afgeknepen, hierdoor bouwt er aan de ingangzijde een druk op van ongeveer 3.5 bar, dit gebeuren is buiten temperatuur afhankelijk, van 150 seconden bij -20 tot 90 seconden bij +20.
    Hierna blijft de druk naar alle injectoren 3.5 Bar.
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  8. #28
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Koude startproblemen, onregelmatige idle, veel brandstof

    als je wur precies de drukken oplevert volgens deze specificaties dan is die toch ook goed?
    Wat denk je?
    Blijft over: niet functionerende/lekkende start injector, kapotte thermotime-switch?
    Slechte injectoren?


  9. #29
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Koude startproblemen, onregelmatige idle, veel brandstof

    Ik had het zelfde probleem. Ik ben toen bij de bosch dienst geweest, en heb mijn 4 injectoren laten testen op druk en verneveling.
    Alle 4 injectoren waren lek, bij 2 bar spuit hij al brandstof inplaats van vernevelen, je kunt de injectoren inwendig niet reinigen, vertelde mij de Bochman, heb toen alle 4 injectoren vervangen.(nieuwe)
    De motor loopt nu als een zonnetje.

    Mvg

    Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  10. #30
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: Koude startproblemen, onregelmatige idle, veel brandstof

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duncan
    als je wur precies de drukken oplevert volgens deze specificaties dan is die toch ook goed?
    Wat denk je?
    Blijft over: niet functionerende/lekkende start injector, kapotte thermotime-switch?
    Slechte injectoren?
    De systeemdruk (5bar) is de druk die de brandstofpomp opbouwd, de druk van de wur (0.5 - 3.5 bar) is de regeldruk. Dit zit als het ware aan de andere zijde van de spinnenkop (om het heel plat te zeggen).

    Ik zal met de tijd een mooi document in jip en janneke taal maken. zodat het duidelijk wordt voor iedereen dus ook voor mij :wink:
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •