Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Targadak

  1. #1
    Ingeschreven
    12/08/2008
    Berichten
    10

    Targadak

    Mijn 924 heeft een targadak dat door slijtage niet meer goed sluit. Bij Pon in Leusden hebben ze het dak handmatig dichtgezet en afgekit. Het was natuurlijk ook mogelijk om er een nieuw dak in te zetten. Maar meer dan 2000 euro lijkt me een wat te stevige investering voor een beetje frisse lucht van boven. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met het open dak van de 924. Het lijkt me dat er met een beetje handigheid en revisiesetjes?! er meer mogelijkheden moeten zijn.

    Groet, Patrick


  2. #2
    Ingeschreven
    04/06/2008
    Berichten
    49

    Re: Targadak

    Ik weet niet hoe erg de situatie was, maar is dichtkitten niet erg rigoreus?


  3. #3
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Targadak

    Beetje een beun-oplossing.

    Mogelijke problemen: rubber versleten, mechanisme versleten, mechanisme stuk. Die 2000 euro is voor nieuwe onderdelen en het goudgerande Pon-uurtarief. Een handige hobbyist en een slimme mix van gebruikte en nieuwe onderdelen moet het voor niet veel meer dan een tiende van dat bedrag kunnen rooien, afhankelijk van wat er eigenlijk vervangen moet worden.


  4. #4
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Targadak

    Vast en zeker de sluitingen kapot, ik heb die nog wel liggen (nieuw, revisie setje hehe). Rubber kun je zo bestellen bij alpo werkt ook goed.


  5. #5
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Targadak

    Heb m'n targadak altijd erg fijn gevonden. Rijden met het dakje eruit was echt de helft van de pret voor mij!
    Gelukkig heb ik nooit lekkage gehad en sloot ie ook prima. Maar mijn targadak was eigenlijk een heel eenvoudig ding, waar volgens mij niet heel veel aan stuk kon... Weet niet of 'n '88er een ander dak heeft? Kan lastiger verhaal zijn...


  6. #6
    Ingeschreven
    12/08/2008
    Berichten
    10

    Re: Targadak

    Het probleem zit in versleten nylon?! katrolletjes en lijntjes die daaraan vast zaten. Dat was het verhaal van Pon een jaar of vijf geleden.. Omdat de auto toch bijna nooit uit de garage kwam, en de opgegeven kosten enorm hoog waren hebben we er niets aan laten doen. Door omstandigheden kwam ik op de vraag om de auto te houden of te verkopen.. Aangezien ik altijd iets gehad heb met auto's uit de 70-80 jaren toch maar besloten om de auto te houden. Maar dan moet natuurlijk het dak wel open kunnen. Open rijden is inderdaad onwijs leuk..


  7. #7

    Re: Targadak

    klinkt meer als een schuif kanteldak?
    in ons targadak heb ik geen nylon katrollets gezien oll: of ik heb niet goed gekeken natuurlijk
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  8. #8
    Ingeschreven
    12/08/2008
    Berichten
    10

    Re: Targadak

    Ik zie dat je uit Scharendijke komt... Ik zou zeggen, ik kom het weekend wel even bij je kijken!! Het is inderdaad een schuif/kanteldak. Zijn er ook nog andere daken dan??!
    Dit weekend ben ik ook in Scharendijke (kom er regelmatig) Vorig jaar zelfs nog met de 924..


  9. #9

    Re: Targadak

    altijd gezellig, alleen ben ik er dit weekend niet!

    overigens zoiezo niet zovaak meer, ben verhuist naar Wemeldinge..
    en wat betrefd de 924 met Targadak, die staat in euhmm David? waar staat onze witte?

    zelf heb ik een 924S zonder targa
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  10. #10
    Ingeschreven
    12/08/2008
    Berichten
    10

    Re: Targadak

    Ik heb nog even de papieren van de auto er bij gehaald, hij is van 01-04-1986 (heb de dus twee jaartjes vergist..) Het is een schuif/kanteldak (electrisch bedienbaar). Ik ben enorm benieuwd naar mogelijkkeden voor revisiesetjes. Het sleutelen durf ik wel aan..


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •