Pagina 4 van de 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 tot 32 van de 32
  1. #31
    Ingeschreven
    20/12/2010
    Berichten
    37

    Re: Porsche 924 van Adriaan

    Bedankt voor de reacties weer.
    Het lampje was niet stuk, en brandde gewoon bij contact.
    Verder staat op de factuur dat er synthetische olie in is gegaan.

    Groeten!
    Adriaan


  2. #32
    Ingeschreven
    20/12/2010
    Berichten
    37

    Re: Porsche 924 van Adriaan

    Na een lange, lange tijd van wachten is er weer een update.
    Met de garage het e.e.a. overeen gekomen en die zou aan het werk gaan. De motor is uit elkaar gehaald,
    Het volgende kwam hieruit:
    - Drijfstanglager cylinder 2 kapot. Krukastap licht beschadigd.
    - Zuigerveren cylinder 4 kapot.
    - De garage vroeg zich af of ze de bestaande krukas moesten vervangen of niet. Verder zou de garage de zuigerveren en lagers vervangen, nieuwe distributieriem en pakkingen. Ook de kleppen zouden opnieuw afgesteld en ingeslepen worden.

    Na een lange tijd wachten was de auto klaar, en de garage ging een proefrit maken. Toen bleek het geluid weer terug te komen. De garage had er niet voor gekozen om de krukas te vervangen. Daar is toch een verkeerde beslissing gemaakt. De garage heeft mij aangeboden om een ander motor erin te zetten (en natuurlijk daar ook het e.e.a. aan te vervangen etc.). Ik heb daarin toegestemd. Dus helaas, niet meer de originele motor, maar de garage stopt er voor mij gratis die andere motor is, en daar ben ik al erg blij mee. Die motor was bij hem onderhouden geweest, en niet veel km. gelopen. Ik moet alleen de eerste factuur betalen. Dus de onderdelen en (wat) arbeidstijd. Nog steeds veel geld, maar gelukkig wordt het niet meer.

    Het is nu nog afwachten tot deze reparatie klaar is. Dan, na 4-5 maanden na de 'crash', kan ik eindelijk weer eens rijden. Want het begint toch wel aardig te kriebelen.

    Door al deze kostbare reparaties moet ik toch weer even sparen om de volgende items op mijn to-do lijst af te werken. Maar, met geduld komt men er wel.

    ---------- Post added at 15:37 ---------- Previous post was at 15:34 ----------

    En, wie weet er een boek of website waar de basics van autotechniek/verbrandingsmotoren etc. worden uitgelegd? Ik heb in de loop van de tijd wel het e.e.a. geleerd over auto's en motoren, maar meer kennis op doen kan natuurlijk geen kwaad.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •