Pagina 2 van de 24 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 236
  1. #11
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Na er nog 'ns een nachtje over geslapen te hebben (ja, ik droom zelfs van m'n auto), toch nog wel paar dingen toe te voegen aan m'n to-do-lijst:
    - plekje onder daklijst linksachter aanpakken
    - onderspoiler voor en achter in juiste kleur spuiten
    - linker en rechter buitenspiegel netjes maken of spuiten (veel beschadigingen)
    - asbak netjes maken (ernstige gebruikerssporen)
    - KM- en dagteller werkend maken (snelheidsmeter doet 't wel gewoon)
    - dopje raamlijst rechts voor binnen (ontbreekt)
    - rand linkerportier strak maken (lak)
    - plekje onder benzinevulopening aanpakken (beginnende roest)
    - krassen beide achterschermen bijwerken
    - motorkap mooi sluitend maken (is volgens mij niet vervormd)
    - stuurwiel rechtzetten

    Nou, meteen een verdubbeling van m'n oorspronkelijke lijst dus.... Ach, je moet wat te doen hebben :wink:
    Ja, en uiteindelijk wil ik (als ik heel veel geld en tijd over heb :lol: ) de auto helemaal strak hebben, overspuiten en de bodem antiroestbehandelen....

    Oh ja, en blijft nu over het optimaal starten.... Wil zoveel mogelijk dingen doen om dit beter te krijgen. Ideas anyone?


  2. #12
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Ik vrees dat je warme start niet beter gaat worden, je kunt eventueel nog kijken wat er in latere modeljaren aan is gedaan wat je kunt retrofitten.

    Tja, die to do-lijst lijkt aardig op wat de meesten hier op het forum moeten doen. Succes ermee!


  3. #13
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Als je kleine onderdeeltjes nodig hebt Pmetje ik ben de eerste paar weken weg
    Maar dan de post is gewillig :wink:
    warm start probleem ? vaporlock ? als je warm start ,even starten -5 min wachten
    starten en loopen ? of niet ? M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #14
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: De rode '81er van Bcreative

    kijk,genoeg puntjes om je projectentopic aan het draaien te houden :wink:
    succes ermee!


  5. #15

    Re: De rode '81er van Bcreative

    gelukkig geen ernstige dingen op je lijstje.. alleen beetje standaard 924-geneuzel he
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  6. #16
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Vandaag rubber van targadak van zoveel mogelijk oude lijmresten ontdaan en opnieuw om het dakje heen gelijmd. Was aan 't losraken, maar zit nu weer netjes vast. Verder waren het dak en de achterschermen van m'n auto verkleurd, maar met wat kleener en wax komt die diepe rode kleur weer mooi boven. Ook nog wat zaken zoals achterspoiler en randen om buitenspiegels weer mooi zwart gemaakt. Ziet er toch meteen weer stukje netter uit! :grin:


  7. #17
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    @Martin: ja, tijdje wachten helpt op zich wel. Maar dan nog slaat ie niet zomaar aan. Koud start ie aardig goed. En m.b.t. die spullen, daar ga ik je misschien nog wel aan houden! Dank en je hoort 't wel. :wink:
    @Tom: ja, maar ik probeer voor mezelf (heb daar gewoon niet voldoende zicht op) een goed beeld :idea: te krijgen welke zaken ik nog kan aanpakken om de kansen op goed starten te vergroten.

    Maar goed, idd nog geen ernstige dingen tegengekomen. Hopelijk houden we dat zo! :wink: Maar wel genoeg leuke dingen om me voorlopig van de straat te houden! :lol:


  8. #18
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De rode '81er van Bcreative

    krijgt de moter teveel brandstof of te weinig, :
    (moter warm starten slaat niet aan ) Bougie er uitdraaien en wat zie je dan :
    natte/vette bogie of droge bougie :
    droog houd in te weinig brandstof :idea:
    nat /vet houd in te veel Brandstof of te rijk mengsel. :idea:
    klein maar simpel testje wat al wat meer verteld over de mogelijke richting van zoeken :wink:
    succes M. :mrgreen:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #19
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    O.k., vervangen van bougies en -kabels stond toch al op m'n lijstje, dus we gaan ze er binnenkort maar 'ns uitschroeven en bekijken.... misschien dat we daar idd wat wijzer van worden. thx.


  10. #20
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Vandaag kofferruimte 'ns goed aangepakt. Bekleding, isolatie, reservewiel, krik, e.d. eruit. Vervolgens alle ruimtes en waar mogelijk ook randen en naden eerst goed gesopt. De echt vieze delen (olie, smeertroep, e.d.) gecleanerd en vervolgens alles waar ik bij kon in de was. Dat kan er weer even tegen. Wel ontdekt dat de bodem van de bak van het reservewiel wat roest heeft. Dat moeten we gaan aanpakken. Zo in het zonnetje was alles goed te zien en helemaal nu de achter(onder)spoiler eronder uit is. Deze hebben we er onderuit geschroefd zodat m'n schoonvader 'm in de juiste kleur rood kan spuiten. 'ns kijken of dat een beetje wil lukken. Zal als 't goed is een stuk strakker staan. Kleur is 't nu net niet (komt van auto die andere kleur rood is). Verder willen we de delen die onder de spoiler vallen tectyleren.
    Nou, dan volgende week nog een paar kleine dingetjes bestellen: drie rubbertjes voor motorkap/-ruimte (sluit niet mooi door afwijkend rubbertje rechts en er ontbreken er ook nog twee), plastic beugeltje dat de staaf die de motorkap openhoud (hoe heet dat? ) vastklemt (doet ie dus niet), ringetje om het kofferbakslotje (is verweerd, stuk en lekt) en drukkertje om aan de binnenkant van de kofferbak te schroefen en waarmee je de bekleding vastklikt (ontbreekt er een). Oh ja en dinsdag krijgt ie nieuwe olie en -filter, koelvloeistof en indien nodig nieuwe versnellingsbakolie. En zo is er weer een zaterdag om. :wink:


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •