Pagina 5 van de 24 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 236
  1. #41
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Mijn auto loopt ook de ene dag perfect stationair, de andere dag staat-ie te schudden. Toerental varieert tussen de 500 en 1200, geen oorzaak voor te noemen.

    Ik houd het erop dat-ie gewoon oud is en dat de toleranties allemaal wat ruimer zijn, maak ik me niet bijzonder druk om op dit moment.
    O.k., misschien niet direct iets om me zorgen over te maken dus.
    Ja, ik riep het al eerder, ben gewoon een beetje verwend geraakt met moderne auto's. Als ie dan niet lekker loopt of 't dashboard kraakt ofzo, dan ga je naar de dealer en dan wordt 't verholpen... Maar moet zeggen dat de charme van rijden in m'n 924 toch ook wel zit in 't primitieve ervan :grin:
    En charmant rijden is het met zo'n mooi rood sportief ding tussen al dat grijze leaseblik! :-D


  2. #42
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Precies. Mijn auto heeft soms ook een ochtendhumeur, het duurt even tot-ie lekker op gang is. Begint-ie toch op zijn baasje te lijken...

    Alleen die irritante resonantie die er sinds gisteren inzit moet ik even aanpakken, zonder radio begin je je daar snel aan te ergeren.


  3. #43
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Hmmm. Net heel verhaal getypt; opeens alles weg.... Nou ja. Nog maar 'n keer dan. Vandaag maar 'ns de achterbumper van m'n auto afgehaald. Wil overal goed bij kunnen met anti-roestbehandelen en tectyleren, voordat de onderspoiler achter er weer onder gaat. Wat ik gezien heb, viel erg mee. Alleen op de bumpersteunen en hier en daar elders een heel klein randje roest. Niet slecht na 27 jaar. Na de antiroest- en tectylbehandeling kan ie er hopelijk weer minstens zo lang tegenaan! :grin: Nou morgen alles even netjes afmaken en weer monteren.... Hopelijk alles klaar voor zondag :wink:


  4. #44
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Vandaag alles weer onder de auto geschroeft: bumper, onderspoiler. Alles wat hier achter zit heeft nu netjes antiroest of tectylbehandeling gehad. Dus over de achter-/onderkant van m'n auto hoef ik me geen zorgen meer te maken.
    Meteen maar even m'n avatar aangepast naar de nieuwe situatie. Hij staat er weer netjes bij vind ik. Nu nog de 99 overige klusjes en dan zijn we een heel eind! :wink:


  5. #45
    Ingeschreven
    09/09/2008
    Berichten
    67

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Hoi Bcreative,

    vraagje over de bumpers.......

    Achter
    zitten te ver (paar cm) naar rechts geplaatst. Hierdoor sluiten de zijkanten niet mooi aan. Ik zie onder de bumper twee gaten zitten (links en rechts) waardoor ik een bout kan aandraaien. Zijn dit de enige bevestigingen? En kan ik hem daarmee een tikkie naar links schuiven?

    voor
    Over deze bevestiging ben ik ook niet tevreden. Hoe kan ik dit wat losser maken zodat ik het weer optimaal krijg?

    groet,
    Jan Willem
    Check my Photo's via: http://jewece.myphotoalbum.com/albums.php" target="_blank" target="_blank


  6. #46

    Re: De rode '81er van Bcreative

    het ziet er weer netjes uit we zullen er morgen es goed naar kijken
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  7. #47
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Thanks, ben ook best tevreden! :grin: Maar er moeten ook nog een heleboel dingen gebeuren. Ach, houd je lekker bezig, toch?! :wink:

    @Jan Willem: voorbumper heb ik er nog niet afgehaald, dus kan ik je weinig over vertellen. Achterbumper zit idd met twee grote bouten vast aan de bumperophanging, die op hun beurt weer met twee boutjes per stuk aan de carrosserie zitten geschroeft. De twee gaten die je onder de bumper hebt zitten zijn idd de bevestigingsbouten. Als je die losdraait kun je de bumper eraf halen. Maar je kunt 'm slechts een heel klein beetje naar rechts of links bewegen. Dus als ie echt duidelijk scheef zit, staan waarschijnlijk je ophangingspunten scheef. Om hier wat aan te doen moet je bumper er even af. Dan kun je bekijken hoe ze erbij staan en wat je moet doen. Ook een goed moment om ze even te antiroesten/tectyleren! Succes! :grin:


  8. #48
    Ingeschreven
    09/09/2008
    Berichten
    67

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Dank, is een duidelijk verhaal. Ik heb nog een paar bussen tectyl dus komt goed:-)

    tot vanmiddag!!
    Check my Photo's via: http://jewece.myphotoalbum.com/albums.php" target="_blank" target="_blank


  9. #49
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Deze week flink geshopt! De volgende zaken aangeschaft voor m'n auto:
    - set ATS telephone dial (4 gaats)-velgen voor m'n winterbanden (gebruikt)
    - drie spaaks origineel 924/911-stuur (ook gebruikt)
    - nieuw rubber voor kofferbak
    - nieuwe bougies, bougiekabels en bobinekabel
    - nieuw (standaard) luchtfilter
    - luchtslang voor dynamo
    - klemmetje voor stang motorkap
    - drukker (die je in de carrosserie schroeft) voor kofferbakbekleding

    Zo, geld is weer op... Dus de rest van de maand op water en droog brood leven.... :wink:
    Nu nog 'n keer de tijd vinden om alles te monteren.... komt wel. We doen 't rustig aan! :grin:


  10. #50
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: De rode '81er van Bcreative

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bcreative

    Zo, geld is weer op... Dus de rest van de maand op water en droog brood leven.... :wink:
    Nu nog 'n keer de tijd vinden om alles te monteren.... komt wel. We doen 't rustig aan! :grin:

    water en dorrg brood heb je zo op,blijft er tijd genoeg over om te sleutelen :lol:


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •