Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 28

Onderwerp: koppelings platen

  1. #11
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: koppelings platen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Space
    Tja, bekend probleem. Ik heb het ook, de hele tijd een gezoem en bij wisselende belasting verandert ook het volume. Inderdaad, gas los is het ergste. In de file wordt ik er soms knettergek van. Oorzaak zit em (bij mij in ieder geval) in de bak. Als ik op de brug een wiel met de hand ronddraai dan hoor je het in de brak krakkelen.

    Die bonk zegt me niet zoveel, daar heeft voornamelijk een S last van als het rubber hart versleten is van de koppeling. Met dat gezoem rijd ik al weer 20.000km rond, dus zo'n drama hoeft dat niet te zijn. Wel een muziekje op zetten. :wink:
    Gezoem hoor je wel vaker mensen over,is volgens een standaard geluid wat uit de transaxle komt?


  2. #12
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: koppelings platen

    Er zijn eigenlijk 2 problemen

    1e
    Bij het schakelen als je de koppeling te snel laat opkomen grijpt hij niet lekker, en soepel aan. Je hoort dan een geluid koink, zowel bij op en terugschakelen.

    2e
    Als je eenmaal rijdt, maakt niet uit in welke versnelling als je dan vertraagt (gas loslaat)krijg je een dof geluid te horen, naar mate je het gas helemaal los laat gaat er een soort resonantie spelen met een dieper doffe geluid, net of er iets aanloopt. Geef je weer gas bij dan is het geluid weg. Dus bij onbelaste druk krijg je dit geluid.

    Groetjes

    Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  3. #13
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: koppelings platen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harry
    Er zijn eigenlijk 2 problemen

    1e
    Bij het schakelen als je de koppeling te snel laat opkomen grijpt hij niet lekker, en soepel aan. Je hoort dan een geluid koink, zowel bij op en terugschakelen.

    2e
    Als je eenmaal rijdt, maakt niet uit in welke versnelling als je dan vertraagt (gas loslaat)krijg je een dof geluid te horen, naar mate je het gas helemaal los laat gaat er een soort resonantie spelen met een dieper doffe geluid, net of er iets aanloopt. Geef je weer gas bij dan is het geluid weg. Dus bij onbelaste druk krijg je dit geluid.

    Groetjes

    Harry
    klinkt als transaxel van af moter tot achter Los trekken het is een hele klus maar dat zou ik doen dit is wat je er in een keer onder uit moet halen
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #14
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: koppelings platen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harry
    Er zijn eigenlijk 2 problemen

    1e
    Bij het schakelen als je de koppeling te snel laat opkomen grijpt hij niet lekker, en soepel aan. Je hoort dan een geluid koink, zowel bij op en terugschakelen.

    2e
    Als je eenmaal rijdt, maakt niet uit in welke versnelling als je dan vertraagt (gas loslaat)krijg je een dof geluid te horen, naar mate je het gas helemaal los laat gaat er een soort resonantie spelen met een dieper doffe geluid, net of er iets aanloopt. Geef je weer gas bij dan is het geluid weg. Dus bij onbelaste druk krijg je dit geluid.

    Groetjes

    Harry
    een defecte motorsteun (die met de veer erin)aan de uitlaatzijde schijnt bij wisselende last(gas loslaten)ook een soortachtig verschijnsel op te kunnen roepen heb ik eens gehoord.


  5. #15
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: koppelings platen

    ,transaxle bij 96000km lijkt mij trouwens heel uitzonderlijk.

    Mocht toch het hele zwikie er onderuit gaan de volgende gedachte...

    Demonteer gelijk de tank (kan alleen als versn bak er onderweg is en inspecteer deze op roestvorming met name bij de ophangbanden.Inspecteer tevens de diverse ontluchtingsslangen daar deze naar een jaar of 25 de beste tijd misschien ook wel gehad hebben.....(gevolg stank in auto)
    Zou triest zijn als je over een jaar of wat er weer onder moet kruipen...zit regelmatig op het duitse transaxle forum en daar komt ie met(wel is waar met kleine) regelmaat voorbij.....


  6. #16
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: koppelings platen

    Ik denk dat ik maar eerst de koppelingsplaten ga inspecteren.
    Dat is het minste werk volgens het boek van Haynes.

    Groetjes

    Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  7. #17
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: koppelings platen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H.
    als het transaxle lagers zijn, klinkt het dan een beetje als een ouderwetse koffiemolen?
    en zijn die dingen te vervangen zonder dat de hele auto ontmanteld wordt?

    nee die zijn niet te vervangen , en ja dan ben je al een mooi eindje onderweg
    Officieel niet, maar het kan wel.

    @harry: Als je wilt oefenen heb ik nog een gratis torque tube voor je liggen om mee te oefenen


  8. #18
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: koppelings platen

    [quote=hammer_rites]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door "M.B.H.":3p7yh6gp
    als het transaxle lagers zijn, klinkt het dan een beetje als een ouderwetse koffiemolen?
    en zijn die dingen te vervangen zonder dat de hele auto ontmanteld wordt?

    nee die zijn niet te vervangen , en ja dan ben je al een mooi eindje onderweg
    Officieel niet, maar het kan wel.

    @harry: Als je wilt oefenen heb ik nog een gratis torque tube voor je liggen om mee te oefenen[/quote:3p7yh6gp]

    en als je aan het oefenen bent maak foto "s ik ben zeeeeer nieuwschierig :wink: M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #19
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: koppelings platen



  10. #20
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: koppelings platen

    Heb gisteren de wiellagers (achter) na gekeken zag er prima uit.

    Nou wil ik het inspectie luikje open maken van de koppelings platen.
    Waar moet ik opletten en nakijken als ik het luikje open heb?

    Groetjes Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •