Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: koppelings platen

  1. #21
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: koppelings platen

    Ha Harry,

    Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd, zou je dat even willen lezen?


  2. #22
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: koppelings platen

    Ben vandaag aan het sleutel geweest en de oorzaak gevonden.

    Bij 3 wielen speling op de lagers Verholpen.

    De ophanging van de wisselbak vernieuwd, deze ophanging was helemaal (rubber) vergaan en gescheurd, en 1 steun zat zelfs los.

    Dit is het probleem geweest van het stoten bij het schakelen, en allerlei bijgeluiden,zoals zoemen koffiemolengeluid enz..
    Hij rijd en schakeld perfect nu.

    Iedereen bedankt voor de hulp.

    Groetjes
    Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  3. #23
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: koppelings platen

    Die ga ik bij mijn auto ook eens checken. Goede tip.


  4. #24

    Re: koppelings platen

    reden te meer voor mij om binnenkort mn auto es een halve meter hoog te zetten!

    thanks voor de tip
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #25
    Ingeschreven
    26/08/2009
    Berichten
    49

    Re: koppelings platen

    Hey, sorry voor het kicken van het toppic maar mijn vraag gaat over de koppelingsplaten.
    en ik vond het beetje onzinnig nieuw topic aan te maken!

    Sommige hebben mijn project vast wel gezien in projectengedeelte van het forum.

    maar ik ben dus eindelijk zo ver dat ik me auto technisch klaar kan maken voor keuringen. dus even hier door de wijk gereden. auto slipt vol door de koppeling als ik veel gas geef.

    Nu zijn er natuurlijk meerdere mogelijkheden aangezien de auto 6-7 jaar stil heeft gestaan,.. motor kan olie gezweet hebben over de platen waardoor de dus slippen of ze zijn gewoon versleten.

    nu ga ik vandaag of morgen even door het luikje kijken, waar op te letten?

    het demonteren en monteren van koppelingsplaten hoe precies en hoeveel werk/uur is het? ik heb de haynes dus heb die al wel even doorgelezen maar snap ze soms niet helemaal aangezien alles in engelse vaktermen is.


  6. #26
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: koppelings platen

    Jasper:als je het luikje open hebt dan kun je zien wat de dikte van je koppelingsplaat nog is. tussen de 7 en 11 mm zou moeten kunnen zonder slippen.
    Wat ook kan is dat de bus waar je druklager omheen schuif vervormd verroest of vervuild is ( koppelinks kabel los koppelen van de hevel die het druklager bediend
    dan heb je vrijeslag en kun je voelen of dat dat soepel loopt ( let op!! er is wel een veerbelasting die op de hevel drukt, dus die voel je ook )
    Nu heb je de kabel tog los gekoppeld van het huis, dan kun je testen of de pendaal bediening wel soepel is met kabel en al.
    succes
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #27

    Re: koppelings platen

    Dat luikje waar je in kunt loeren om de platen te checken waar zit dat? kan ik ook wel eens ff doen mijn P wil ook wel eens kraken als je de versnelling er niet precies inlegt.

    BVD Johnny
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  8. #28
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: koppelings platen

    Als je onder de auto gaat liggen ter hoogte van de koppeling zie het luikje gelijk, zit vastgeschroefd met een kruiskopschroef
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •