Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Onderwerp: koppelings platen

  1. #1
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    koppelings platen

    Wie weet raad?

    924 1983 km stand 96.000 km (NIEUW GEKOCHT)

    Ik heb al een hele tijd problemen met het aangrijpen van de koppeling. Als ik schakel, hoor en voel je
    een bonkerig geluid. Ik heb de laatste maanden als nagekeken op het internet, en ben tot de conclusie gekomen dat het
    de koppelings platen moeten zijn of het veermechanisme in de koppeling. Ik ga wel eerst in het inspectie luikje kijken.

    Ik heb het boek geraadpleegd van HAYNES en daar staat de beschrijving in van het vervangen van de koppelings platen,
    veermechanisme.

    Ik ben goed technisch onderlegd en wil het zelf fixen. Waar moet ik op letten, hoeveel uur neemt het in beslag, en wie heeft zo'n houtje blokje voor de motor opvang? welke platen moeten het zijn, en wat moet ik nog meer vervangen wat ik tegenkom?

    Wie heeft goede raad?

    Groetjes Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: koppelings platen

    harry
    komt het geluid van voor midden onder :
    of van achter onder :
    als je de koppelingsplaat vervangt
    goed naar de drukgroep kijken ( als er rond groeven inzitten grof of de spanveren zijn ingesleten advies Vervangen
    en naar het druklager ( als je deze draaid en hij maakt een zingend geluid advies vervangen)
    zijn het niet je homokneten die versleten zijn ?
    en last but not least in de buis van voor naar achter Transaxel zitten lagers als die kapot
    zijn hoor je het midden onder de auto M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3

    Re: koppelings platen

    als het transaxle lagers zijn, klinkt het dan een beetje als een ouderwetse koffiemolen?
    en zijn die dingen te vervangen zonder dat de hele auto ontmanteld wordt?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  4. #4
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: koppelings platen

    als het transaxle lagers zijn, klinkt het dan een beetje als een ouderwetse koffiemolen?
    en zijn die dingen te vervangen zonder dat de hele auto ontmanteld wordt?

    nee die zijn niet te vervangen , en ja dan ben je al een mooi eindje onderweg
    achteras , versnellingbak moeten er onderweg M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #5
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    koppelings platen

    Betreft: koppelingsplaten

    Geluid komt van achteren (versnellingsbak?)

    Het is zo dat als ik motorisch kracht uitoefend (bij optrekken) hoor je normaal geluid. Bij het schakelen naar andere versnellingen en terug hoor je een bonk (achter)
    Als ik op de autobaan rijd met constante belasting op de aandrijfas is het geluid normaal als ik het gas iets loslaat, krijg ik een dof zoemend geluid te horen.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  6. #6
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: koppelings platen

    Tja, bekend probleem. Ik heb het ook, de hele tijd een gezoem en bij wisselende belasting verandert ook het volume. Inderdaad, gas los is het ergste. In de file wordt ik er soms knettergek van. Oorzaak zit em (bij mij in ieder geval) in de bak. Als ik op de brug een wiel met de hand ronddraai dan hoor je het in de brak krakkelen.

    Die bonk zegt me niet zoveel, daar heeft voornamelijk een S last van als het rubber hart versleten is van de koppeling. Met dat gezoem rijd ik al weer 20.000km rond, dus zo'n drama hoeft dat niet te zijn. Wel een muziekje op zetten. :wink:
    S power!


  7. #7
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: koppelings platen

    Ik denk dat ik maar eens bij de porsche dealer langs ga om een second opinion te laten uitvoeren, wat er nou precies aan de hand is, per slot wil ik de wagen in top conditie hebben. Ik ga langs bij Lammertink in Rijssen (BIJ ALMELO) de subdealer van Pon in Amersfoort.

    Als ik de uitslag heb laat ik het je weten.

    Groetjes,

    Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  8. #8
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: koppelings platen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harry
    Ik denk dat ik maar eens bij de porsche dealer langs ga om een second opinion te laten uitvoeren, wat er nou precies aan de hand is, per slot wil ik de wagen in top conditie hebben. Ik ga langs bij Lammertink in Rijssen (BIJ ALMELO) de subdealer van Pon in Amersfoort.

    Als ik de uitslag heb laat ik het je weten.

    Groetjes,

    Harry
    doe edwin Lammertink de groeten maar van mij ( Martin gereedschapnet steenwijk )
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #9

    Re: koppelings platen

    Dat ''klonk'' heb ik ook, is het differentieel waar wat speling op zit geloof ik.
    Ik heb er mee leren rijden, maar denk dat ik het toch wel ooit fatsoenlijk wil hebben want onze S heeft het niet en dat rijdt zoveel keren beter!
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  10. #10
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: koppelings platen

    bij benodigd......stuur eens een mailtje naar Diweis.de,staat mij iets van bij dat hij (Dirk) gereviseerde transaxles aanbiedt.

    Als je naar Lammertink gaat moet je het even over het uurtarief hebben,ze hanteren voor oudjes een speciaal tarief.

    Koffiemolengeluid gaat weg als je de koppeling intrapt neem ik aan?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •