Pagina 6 van de 23 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 224

Onderwerp: Project "FROST"

  1. #51

    Re: Project "FROST"

    Lach me niet uit, zo stond het in de engelse manuel!!! :shock:

    Het was iets met CO en regelaar dat weet ik bijna 100% zeker...is een soort mechanisme ofzo die de luchttoevoer regelt.

    ik heb het al gevonden op internet:
    The O2 sensor allows the frequency valve to adjust the fuel level as the air/fuel mixture changes. It's normal for it to be constantly changing. 0.75mV at idle sounds right. So, varying readings of .5V to .8V sounds right also. At worst, rich rather than lean.

    ...volgens de garage mist dat ding dus...
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  2. #52
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Project "FROST"

    Ah, frequency valve, onderdeeltje vlak naast brandstofverdeler, wil inderdaad nog wel eens stuk gaan als ik de verhalen mag geloven.

    Wat jaartal is je auto? Kan je niet even je signature bijwerken, of iets in je profile zetten? Dit soort dingen zijn erg jaartal-specifiek..

    Maak anders even foto's als je garagist een onderdeel verdenkt, met je mobieltje misschien?


  3. #53

    Re: Project "FROST"

    JUISTEM!!! Kijk hij snapt het teminste :lol:

    Mijn Porsche is uit 1981..
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  4. #54
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Project "FROST"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FROST
    JUISTEM!!! Kijk hij snapt het teminste :lol:
    Hehe, snappen is een veel te groot woord, maar de frequency valve is de klep die aan de hand van de O2-sensor het mengsel netjes afstelt.

    Edit: Ik zie dat mijn opmerking eigenlijk helemaal niks toevoegt aan wat je al gevonden had. De Haynes heeft meer uitleg.


  5. #55
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Project "FROST"

    Mijn '80er heeft geen lambdasonde (O2 sensor). Een '81er al wel?


  6. #56
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Project "FROST"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Mijn '80er heeft geen lambdasonde (O2 sensor). Een '81er al wel?
    Yep, 1981 is het omslagjaar.

    De mijne is van 1981, maar de motor was iets ouder, dus ik had geen O2 sensor. Dat soort dingen kan je natuurlijk ook tegenkomen bij een oudere auto...


  7. #57

    Re: Project "FROST"

    Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord :

    Zijn die dingen duur en hoe zien ze er eigenlijk uit? Heb op internet beetje gezocht maar nix gevonden..
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  8. #58
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Project "FROST"

    Als het inderdaad om de frequency valve gaat, volgens mij onderdeelnummer 477 133 525D, dan zegt mijn PET (van een paar jaar geleden) 195 euro. Maar dat kan nu hoger of lager zijn, daar is af en toe geen pijl op te trekken.

    Edit: Die klep staat vanaf '79 in PET, en toen was er nog geen O2-sensor. Ik durf dus niet met 100% zekerheid te zeggen of het partnummer overeenkomt met wat jij nodig hebt. Ik weet dat er in 1980 heel wat electrische veranderingen waren, waar zelfs een apart boekje voor is uitgekomen (kan je vinden op http://www.924.org/techsection/technical.htm)


  9. #59

    Re: Project "FROST"

    EINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Auto is terug!!! :-D :-D :-D

    Ik heb em vanmiddag laat opgehaald en ben met een super blij gezicht naar huis gereden. Auto is nu stationair stabieler, start beter.
    Het leuke; het heeft me tot nu toe alleen een groot krat met bier gekost :mrgreen:

    Van het weekend de radio er weer effe inzetten, auto een goede wasbeurt geven en de vloeistoffen controleren. En daarna................................... RIJDEN RIJDEN RIJDEN
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  10. #60
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Project "FROST"

    Mooi zo! Dus je kunt ook naar de meeting komen, 3 februari! :grin:


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •