Pagina 3 van de 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 62

Onderwerp: Hallo iedereen...

  1. #21

    Re: Hallo iedereen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LWB
    eerste verkoper,zie marktplaats,
    omschrijft 83er met 76er kenteken.
    chassisnummers voor 1976(9246100001-5149) of na aug 1976(9247100001-8515)
    indien het een 83er is zou het een na aug 1983er moeten zijn gezien de elektrische bediening voor de achterklep.
    chassisnummers 1984(WPOZZZ92ZEN400001-4659)
    Ok, ik ga er op letten zaterdag, waar kan ik deze vinden? Het moet een 1983er zijn dan, want ik heb de schakelaar voor de elec. achterklep gezien dus dat zit er op... grrr...
    Midlifecrisis? Hoezo?


  2. #22

    Re: Hallo iedereen...

    Ik weet niet of je deze advertentie al had gezien.
    Hier de advartentie waarvan jou verkoper de 924 heeft gekocht, voor een stuk minder als jij gaat betalen zoals je kunt zien onderaan de advertentie:

    http://link.marktplaats.nl/194994341
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  3. #23

    Re: Hallo iedereen...

    Even voor alle duidelijkheid, ik heb hier alle papieren van de auto (kenteken), dus ook deel 1 / 2 / Tenaamstelling en het APK rapport. Kreeg ik mee om hem alvast op mijn naam te zetten. Op het kenteken staat het identificatie nummer: 9246103416.

    Ik heb ook de originele advertentie van Twan uit Tilburg gelezen. Ik heb heb even een mailtje gestuurd met de vraag of hij de ombouw had gedaan en wie de koper was van de auto. Mijn handelaar vertelde mij dat hij hem uit Noord Holland (boven Amsterdam) had gehaald, ik betwijfel het echt als ik de datum van Twan's advertentie bekijk (20-09-2008)

    Nu vraag ik me af, kan het ook legaal gebeurd zijn? Ik denk aan de nieuwe carrosserie op een oud (maar opgeknapt) chassis gezet? Of ben ik nu aan het dagdromen? (Ik vindt het wel echt een erg mooie auto)
    Midlifecrisis? Hoezo?


  4. #24
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Hallo iedereen...

    Ik hoop echt voor je dat dit goed uitpakt!

    Eeen mooie auto waar je al trots op bent voor de aankoop wil je niet door zo iets onbenulligs kwijtraken!

    Maar pas in ieder geval op met wat je koopt!

    had mij ook zo 900 euro minimaal kunnen schelen denk ik!
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  5. #25
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Hallo iedereen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dudematters
    Nu vraag ik me af, kan het ook legaal gebeurd zijn? Ik denk aan de nieuwe carrosserie op een oud (maar opgeknapt) chassis gezet? Of ben ik nu aan het dagdromen? (Ik vindt het wel echt een erg mooie auto)
    De 924 is een monocoque, een zelfdragende carrosserie. Dit betekent dat er geen sprake is van een apart chassis. De identiteit van de auto bestaat uit het nummer ingeslagen in het schutbord.

    Dit zou betekenen dat er bij een omgekatte auto een plaat met het betreffende nummer is ingelast of dat er een nieuw nummer is ingeslagen. Let dus goed op een slordig ingeslagen nummer, een vers gespoten schutbord of plamuurwerk in die regionen.

    Persoonlijk zou ik een auto waarop die verdenking rust pas willen hebben na een gedegen onderzoek door een expert en een getekend rapport dat er niets mee mis is.

    Succes!


  6. #26

    Re: Hallo iedereen...

    Ik heb nu iets ontdekt wat het omkatten wel eens kan bevestigen :shock:
    Als je naar de advertentie uit Tilburg, naar de laatste foto van de motorruimte kijkt, dan zie je op de plaats van waar normaal het chassisnummer moet staan nu een stuk isolatie oll:
    Even een vraag, waar heb jij het chassisnummer zien staan?
    Normaal hoort dit dus te staan op de ''rand'' voor bij de accu, waar nu die isolatie zit dus!
    Trek dat maar eens los als je er weer heen gaat!
    Succes!
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  7. #27
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Hallo iedereen...



    Zie de rode 'cirkel' links onderaan, daar hoort het chassisnummer te staan.


  8. #28

    Re: Hallo iedereen...

    Ok, dit is een duidelijk verhaal, ik ga zeker erop letten. Bedankt iedereen voor de goede tips en advies. Kan me een hoop gedonder besparen.

    @Tom80 Mooi bruin is niet lelijk! Maar hij was ooit blauw zien ik ;-)
    Midlifecrisis? Hoezo?


  9. #29

    Re: Hallo iedereen...

    Is een andere auto, die van Tom is altijd mooi bruin geweest :mrgreen:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  10. #30

    Re: Hallo iedereen...

    Het houdt me toch bezig, ik kreeg net een mailtje van Twan (Tilburg, vorige eigenaar) en die zei dat hij hem een jaar zo gehad had. Geen problemen. Maar ik heb ook een buurman bij de politie (altijd handig) en die heeft het kenteken even nagetrokken, 15x van eigenaar gewisseld, in korte tijd. Mmmmm. daar ga ik vanavond even koffiedrinken.

    Maar nu zie ik opeens op het kenteken, deel 1A, dat bij Plaats Identificatienummer staat "Op R. SCHROEFVEERKOKER ONDER MOTORKAP". Staat dit bij jullie ook op het kenteken, of staat bij jullie op de Accubak? Want als dit zo is, is het kenteken wel degelijk aangepast voor deze wijziging en biedt dit weer wat hoop. Hoezo wanhopig? ;-)
    Midlifecrisis? Hoezo?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •